Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 18: De juiste man De juiste man, Beoordeling

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 252

Ik vind de scores van de rest best erg hoog vergeleken met mezelf nu ik ze zie maar uiteindelijk verschillen de smaken als altijd.

Nee, hoor 🙂 . Ik ben niet zo enthousiast als de rest!

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Ik heb mijn recensie van “De juiste man” geplaatst.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 118

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Kan niet met twee 7 en vier maal 8 😉

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 172

Spanning: 6 punten, omdat het een spannend verhaal is maar geen thiller.
    Plot: 8 punten, omdat het echt toch onverwachts kwam, en net geen 9 omdat mijn rechtvaardigheidsgevoel nog niet is bijgekomen van het resultaat van de confrontatie.
    Leesplezier: 8 punten, omdat heerlijk gelezen en geen stukken willen overslaan
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat soepel en goed leesbaar boek. Geen hoogdravende taal of termen gebruikt.
    Originaliteit: 6 punten, omdat netjes uitgewerkt verhaallijn niet vreselijk origineel want verhalen over de zoektocht naar wraak, genoegdoening en vergeving zijn er al heel veel.
    Psychologie: 6 punten, omdat geen diepgaand verhaallijn, geen echte complot achtige dingen.

Gemiddelde beoordeling: 41 punten dus mooi 7- (6.8)

Ik vind de scores van de rest best erg hoog vergeleken met mezelf nu ik ze zie maar uiteindelijk verschillen de smaken als altijd.

Een 7 is toch prima, en ieder zijn eigen opmerkingen hoor.

Marjon
    Bijdrager

@fgoestoh,
    Dat is juist het leuke van samen een boek lezen. Iedereen kijkt er weer anders tegenaan. Ik leer ook wel eens anders naat een boek te kijken, wanneer ik de bevindingen van een ander lees.

Marjon
    Bijdrager

@Cees,
    Wat jammer dat onze recensies van “De juiste man” niet te zien zijn.
    Het is al een poosje dat er steeds een error wordt aangegeven.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 581

@Cees,
    Wat jammer dat onze recensies van “De juiste man” niet te zien zijn.
    Het is al een poosje dat er steeds een error wordt aangegeven.

De beheerders van de site moeten de site verversen en dat gebeurt niet altijd
    Bericht is doorgestuurd

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 96

Spanning: 6 punten, omdat ik zeker niet op het puntje van mijn stoel zat

Plot: 6 punten, omdathet niet verrassend was.

Leesplezier: 7 punten, omdat het boek wel lekker weg las.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat er weinig onvolkomenheden in stonden en het prettig geschreven was

Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog nooit een boek gelezen had over het proberen een kantoorgenoot te laten veroordelen.

Psychologie: 9 punten, omdat ik dit veel meer een psychologisch boek vond.

Gemiddelde is 7.3

barnem
    Bijdrager
    Post count: 9

Wellicht komt mijn beoordeling er nu twee keer in want ik had hem al ingestuurd de vorige week maar blijkbaar heeft hij hem toen niet gepakt. Hopelijk zitten er niet veel verschillen in…

Spanning: 7 punten, omdat er wel een gezonde spanning was die af en toe flink oplaaide maar ook vaak wegzonk. Echt heel spannend werd het niet.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zat. Begin was kort waardoor je direct in het verhaal zit. Dan volgt een heel lang tussenstuk waarna het verhaal eigenlijk dooft als een kaars. Dat was jammer. Waar je eigenlijk het hele stuk naartoe leest was ineens afgelopen in een soort anticlimax.

Leesplezier: 7 punten, omdat de schijfstijl me aanstaat en het verhaal een mooi verloop liet zien van een man die eerst verslagen is van verdriet maar bij wie zijn wraak en eer door de jaren heen extreme proporties aannemen. Interessante ontwikkeling.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het geen zware kost is. Het verhaal leest makkelijk weg en Van Olden gebruikt gewoon zinnen als uit het leven gegrepen. Dit zorgt er ook voor dat het geen heel zwaar boek wordt.

Originaliteit: 6 punten, omdat het niet een heel origineel onderwerp is. Eenzelfde onderwerp las ik eerder in bijvoorbeeld in De onderkant van sneeuw.

Psychologie: 8 punten, omdat mooi te zien is wat onrechtvaardigheid en verdriet met een mens kunnen doen.

Gemiddeld een 7.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.