Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 18: De juiste man De juiste man, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 581
    #4312 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (0 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 172

Spanning: 8 punten, omdat er wel bekend wordt gemaakt hoe of wat, maar er gebeuren dan toch andere dingen. Het is niet bloedspannend, maar er is gezonde spanning.

Plot: 9 punten, omdat dat toch anders was dan verwacht.

Leesplezier: 8 punten, omdat het plezierig lezen is.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Van Olden een prettige schrijfstijl heeft, en uitleg geeft over advocatuur

Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal een goede setting heeft, goed uitgewerkt en een bijzonder plot.

Psychologie: 8 punten, omdat het verhaal van de hoofdfiguur psychologisch is, de andere personages wat minder, maar goed gedaan.

Eindoordeel een 8.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 118

Spanning: 7 punten, omdat de spanning minder op de voorgrond staat.

Plot: 8 punten, omdat de verhaallijn goed is opgebouwd en verrassend eindigt.

Leesplezier: 8,5 punten, omdat het een intrigerend boek is om te lezen en het boek ook iets met je doet. Dat vind ik knap.

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat het een heerlijk boek om te lezen is, goed taalgebruik en goede opbouw met flashbacks.

Originaliteit: 8 punten, omdat er veel verrassende lijnen samenkomen en de “oplossingen” die Oscar zoekt ver gaan en origineel zijn.

Psychologie: 8,5 punten, omdat omgaan met rouw en verlies, het falen van de rechtsgang en de ontwikkeling van Oscar hierin op de voorgrond staan. .

Gemiddelde beoordeling: 8,1 punten

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning: 7 punten, omdat ik een stuk spanning mis.

Plot: 7 punten, omdat het voorspelbaar is maar wel prettig dat hij bekent.

Leesplezier: 8 punten, omdat een prettige schrijfstijl is en een leuk en interessant onderwerp.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het lekker leest en er geen lastige woorden worden gebruikt wat ik wel had verwacht.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een onderwerp is wat iedereen kan gebeuren alleen draaft Oscar soms wat door.

Psychologie: 8 punten, omdat Oscar het zeer moeilijk heeft en er alles aan doet om de dader te straffen.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

leentje
    Bijdrager
    Post count: 40

Spanning: 9 punten, omdat IK TOCH WEL HEEL SPANNEND VOND OF HIJ NU WEL OF NIET WRAAK ZOU NEMEN
    Plot: 9 punten, omdat HET VERHAAL ZAT VAN BEGIN TOT EIND HEEL GOED IN ELKAAR

Leesplezier: 8 punten, omdat HET LAS HEEL VLOT WEG EN IK WILDE ECHT WETTEN WAT HIJ NU ZOU GAAN DOEN ALS WRAAK

Schrijfstijl: 9 punten, omdat WAS HEEL GOED LEES BAAR GEEN MOEILIJK WOORDEN

Originaliteit: 9 punten, omdat HET WAS ECHT DE EERST KEER DAT IK EEN BOEK LAS MET ZOVEEL SPANNING WAAR VAN IK DACHT DIE BEGRIJP NU ECHT WAT HET IS OM WRAAK TE WILLEN NEMEN NAAR EEN DADER DIE NOOIT IS GESTRAFT OM WELKE REDEN DAN OOK

Psychologie: 9 punten, omdat HET HEEFT MIJN GEESTELIJK HEEL VEEL GEDAAN HET EEN UUR OVER HET BOEK GEPRAAT MET MIJN THERAPEUTE HEEFT VEEL IN MIJN LOS GEMAAKT

Gemiddelde beoordeling: 44 punten / 6= 8,8

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 72

Spanning: 7 punten, omdat het soms een beetje te weinig was

Plot: 7 punten, omdat als je het boek niet in een keer kan uitlezen dat je soms stukken vergeet

Leesplezier: 8 punten, omdat het is een aangenaam verhaal

Schrijfstijl: 8 punten, omdat er niet te veel ik,mij… Werd gebruikt

Originaliteit: 7 punten, omdat het in het dagelijks leven ook gebeurd maar op andere manieren

Psychologie: 8 punten, omdat het einde anders is dan je dacht in het begin van het verhaal

Eindpunten​ 7,5/10. Een aanrader voor de mensen

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 49

Spanning: 7 punten, omdat het boek niet spannend is maar wel onvoorspelbaar

Plot: 8 punten, omdat de karakters goed zijn uitgewerkt en dat het verhaal staat als een huis.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek een feestje is om te lezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Max kort maar krachtig het verhaal vertelde en mij van het begin tot het einde heeft geboeid

Originaliteit: 8 punten, omdat het probleem van Oscar heel herkenbaar is maar iedereen er anders mee omgaat. Over onrecht raak je niet uitgepraat.

Psychologie: 8 punten, omdat het boek gelaagd is en uiteindelijk toch onvoorspelbaar.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 252

Spanning: 5 punten, omdat er weinig tot geen is voor mij
    Plot: 5 punten, omdat het in het algemeen goed is, maar voor mij doet het niets behalve vlot doorlezen en het einde vond ik ergens jammer
    Leesplezier: 7 punten, omdat het vlot leest
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het vlot leest = vlot geschreven
    Originaliteit: 5 punten, omdat ik het anders had verwacht
    Psychologie: 7 punten, omdat de emoties rondom verlies, rouw, gerechtigheid, … goed zijn uitgewerkt

Gemiddelde beoordeling: 36 punten / 6 = 6 ptn

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 172

Plot: 5 punten, omdat het in het algemeen goed is, maar voor mij doet het niets behalve vlot doorlezen en het einde vond ik ergens jammer
    Psychologie: 7 punten, omdat de emoties rondom verlies, rouw, gerechtigheid, … goed zijn uitgewerkt

Ik heb een vraag over je punten voor originaliteit, je dacht aan iets anders, maar hoe vond je dan de originaliteit van dit boek? En het plot is goed, maar het einde vond je jammer, dat is ook zo, maar als jet plot goed vindt is dat toch meer dan een vijf…. Ik bedoel het goed hoor, iedereen een eigen mening hoor.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 252

Ik heb een vraag over je punten voor originaliteit, je dacht aan iets anders, maar hoe vond je dan de originaliteit van dit boek? En het plot is goed, maar het einde vond je jammer, dat is ook zo, maar als jet plot goed vindt is dat toch meer dan een vijf…. Ik bedoel het goed hoor, iedereen een eigen mening hoor.

Geen probleem hoor. Vragen mag steeds!
    Met een goed plot bedoel ik dat het allemaal klopt. Ik kan er geen gaten in prikken. Er is niets fout aan, zoals bij sommige auteurs … Het is alleen mijn ding niet en het einde vond ik echt spijtig.
    Originaliteit : het is voor mij niet echt origineel. Had meer advocatuur verwacht. Nu is het meer romanachtig. Het is een idee van Max, dus zijn originaliteit, maar imo bestaan er al zo boeken in het thema.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 167

Spanning: 8 punten, omdat het is psychologische spanning die je voelt tijdens het lezen, waarbij je in bepaalde situaties afvraagt zou ik het ook zo hebben gedaan of anders. Je kan er begrip voor opbrengen.

Plot: 9 punten, omdat je denkt het te weten en dat is het uiteindelijk toch niet. Goed gewerkt met de wendingen die het verhaal in zich heeft.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik meteen goed het verhaal ingetrokken werd en maar door wilde lezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat prettig, toegangkelijk

Originaliteit: 8 punten, omdat het onderwerp op een zeer orginele manier verwerkt is in het verhaal

Psychologie: 9 punten, omdat je je mee laat slepen door het tragische ongeval en wat het met een mens kan doen zodat je de grens overschrijdt die je normaal niet zal overschrijden.

eindoordeel:52 punten :6 = 8,6

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 35

Spanning: 8 punten, omdat Het boek is op een bepaalde manier heel spannend. Wat gaat Oscar nu uiteindelijk doen?….
    Plot: 9 punten, omdat deze ontknoping had ik niet verwacht!….
    Leesplezier: 9 punten, omdat Superleuk en snel uitgelezen
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het heel toegankelijk is….
    Originaliteit: 8 punten, omdat op een mooie manier wraak en rouwverwerking aan de orde komt ….
    Psychologie: 9 punten, omdat De opbouw van het boek en de manier waarop de spanning erin verwerkt is

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Spanning: 9 punten, omdat het een goed opgebouwd verhaal is en de spanning wordt opgevoerd
    Plot: 9 punten, omdat het een verhaal is met meerdere lagen, die niet voor elkaar onder doen en aan het einde samenkomen.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik met veel plezier heb gelezen. Niet te moeilijk, niet te makkelijk
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het plezierig en boeiend is geschreven
    Originaliteit: 9 punten, omdat het onderwerp niet is uitgekauwd
    Psychologie: 9 punten, omdat de personages zo worden uitgewerkt dat je begrijpt hoe ze denken

Eindoordeel 54 punten gedeeld door 6 = 9
    4.5 sterren

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 51

Spanning: 7,5 punten, niettegenstaande het niet echt een thriller is, kan je het wel een spannende roman noemen.
    Plot: 8,5 punten, omdat het verhaal goed bedacht en niet rechttoe-rechtaan is maar met voldoende plotwendingen om je gefocust te houden.
    Leesplezier: 8 punten, omdat de auteur een boeiend verhaal heeft neergepend.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de auteur een zeer vlotte schrijfstijl heeft waarbij je niet moet terugbladeren om de draad terug op te pakken.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal misschien alledaags is maar omwille van de plotwendingen toch een score van originaliteit behaald.
    Psychologie: 9 punten, omdat je jezelf afvraagt hoe je zelf zou reageren als je in Oscars schoenen zou staan.

Gemiddelde beoordeling: 49 punten / 6 = 8,16, welke ik graag afrond naar 8

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 118

Spanning: 6 punten, omdat het een spannend verhaal is maar geen thiller.
    Plot: 8 punten, omdat het echt toch onverwachts kwam, en net geen 9 omdat mijn rechtvaardigheidsgevoel nog niet is bijgekomen van het resultaat van de confrontatie.
    Leesplezier: 8 punten, omdat heerlijk gelezen en geen stukken willen overslaan 😊
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat soepel en goed leesbaar boek. Geen hoogdravende taal of termen gebruikt.
    Originaliteit: 6 punten, omdat netjes uitgewerkt verhaallijn niet vreselijk origineel want verhalen over de zoektocht naar wraak, genoegdoening en vergeving zijn er al heel veel.
    Psychologie: 6 punten, omdat geen diepgaand verhaallijn, geen echte complot achtige dingen.

Gemiddelde beoordeling: 41 punten dus mooi 7- (6.8)

Ik vind de scores van de rest best erg hoog vergeleken met mezelf nu ik ze zie maar uiteindelijk verschillen de smaken als altijd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.