Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 20: De jager De jager, Tijdens het lezen

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 104

Inmiddels op blz. 137, belaagd door scherpschutter in vertrouwde omgeving…… Door wie zou McClury ingehuurd zijn?

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 50

Het boek doet mij soms wat “gedateerd” aan. Er wordt vaak vanuit een telefooncel gebeld. Of Victor gaat naar een intercafe. En dat in deze tijd met alle moderne apparatuur als smartphones en tablets. Er wordt zelfs gesproken over een palmtop ( blz309) . Dat werd 10 jaar geleden gebruikt.
    Verder een boek vol actie.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 66

Leuk dat je dat schrijft. Deze dingen vielen me ook op. Het kan natuurlijk dat het in andere landen anders is, maar ik zou niet weten waar ik nog een telefooncel kan vinden.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Het boek stamt oorspronkelijk uit 2010, eerste druk in het Nederlands in 2011. Misschien dat daarom een aantal dingen wat gedateerd overkomen.

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 47

Ik vond dat juist wel heel logisch, een telefooncel en een internetcafe zijn als je als toerist rondloopt wel een ‘must’. Ik heb ook geen buitenlandbundel voor internet op mijn telefoon dus voor internet zou ik ook naar een internetcafe gaan in het buitenland. Bovendien is het een uitgelezen kans om anoniem(er) te blijven op internet gezien IP adres etc.
    Daarom stoorde ik me er niet aan en vond ik het juist wel goed. Bovendien met een mobiele telefoon op zak ( die aan staat ) kunnen ze je locatie uitpeilen he ;)`
    Dus nee ik vond het meer dan logisch.
    Het is een heel snel boek met veel karakters en gebeurtenissen. Ik heb hem uit!

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 50

Dat het boek uit 20110 zijn zal het verschil wel maken. De ontwikkelingen gaan juist de laatste jaren heel hard. In nieuwere boeken hebben ze altijd wel een oplossing. Simkaart uit de telefoon, inloggen via verschillende servers enz. Grappig je realiseert je niet dat de tijd zo hard gaat en zo snel veranderd.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 56

Ohh help, ik heb echt moeite om erdoorheen te komen! Ben pas op bladzijde 78, maar het is totaal niet bij mij passend. Wordt het verhaal wat vlotter in de loop van de bladzijden?

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 104

Op blz. 169 van het E-boek kom ik een taalfoutje tegen: Er staat namelijk:
    “Voor Victor het volgende internetcafé gevonden had gevonden, had hij besloten dat hij contact zou opnemen met zijn tussenpersoon”. Dus 1 x “gevonden” te veel.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 56

Ben inmiddels over de 200 bladzijdes en merk dat het boek me wel al wat meer trekt. Nog blijft het voor mij een feit dat er teveel details over de wapens in zitten. Merk dat ik hier gewoon overheen lees. En dat ik moeite heb met zoveel namen die aan je voorbij gaan, maar dit went wel.

Ik had vooraf niet verwacht dat ik zoveel moeite zou hebben om door de eerste 150 bladzijdes te komen. Het verhaal in Parijs is spannend, maar de rest is meteen een hoop detaileerd werk. Wel vind ik dat sommige delen (met name gevechten) enorm snel gaan, juist hier nog meer spanning in zou ik gaaf vinden. Nu gaat het allemaal te makkelijk naar mijn idee.

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 66

Ik heb het boek bijna uit, ergens deze week zal het lukken hem helemaal uit te lezen.
    Het valt me wel op dat er nogal wat taal- en grammaticafouten in staan. Nadeel van een e-book en lezen in de trein is dan dat ik geen aantekeningen maak waar die fouten allemaal staan. Met een papieren boek kan je er even een plakkertje in doen om het later te melden. Maar ik vind het wel slordig dat er zo veel fouten in staan.

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.