Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 20: De jager De jager, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 138

@marjon hoofdstuk 78

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

@Evy
    Dank je. Ik ben bij hfdst 77!!!
    Eerst de hond uitlaten en dan snel verder. Lopen met kromme tenen vind ik te lastig. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

maryam
    Bijdrager
    Post count: 101

@marjon ik snap wat je bedoeld met Victor, ook ik weet niet zo goed wat ik van hem moet vinden. Als persoon vind ik hem sympathiek, ook zoals hij zorgt voor Rebecca, maar wat hij doet als werk verafschuw ik.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Boek is uit.
    Spetterend einde!

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 85

Ik ben halverwege en moet zeggen dat ik het een beetje te vind. De auteur overdrijft mijns inziens en dat maakt het voor mij ongeloofwaardig. Er zitten wel leuke stukken bij maar er zijn ook gedeeltes waarvan ik denk moet dat nu? Het wordt veel te uitvoerig en te gedetailleerd weergegeven. Is het om een dikker boek te krijgen? Er worden opmerkingen gemaakt waarbij ik me afvraag of de mensen die dit boek aanbevelen het boek wel hebben gelezen. Maar wellicht wordt het een en ander nog beter. Ik erger me ook aan grof taalgebruik door de auteur. Die gewoon beschrijft dat iemand bijvoorbeeld zich met moeite omdraaide vanwege zijn dikke pens. Waarom niet buik? Ik bedoel als je in je boek iemand laat spreken zou je iemand grofgebekt kunnen laten zijn. Maar om nu als auteur zo te schrijven? Er wordt gesproken over de moordenaars in het hotel. Hoe kan je dat weten? De mannen zijn blijkbaar niet veel goeds van plan, maar je bent pas een moordenaar wanneer je daadwerkelijk iemand omlegt. Maar dat is mijn idee van het verhaal. Ik ga verder met lezen.

Erna
    Bijdrager
    Post count: 6

Na een heftig begin ontwikkeld het verhaal zich in een rustiger tempo. De karakters blijven vrij oppervlakkig tereijl de scenes gedetailleerder beschreven worden.
    Vlotte schrijfstijl. Als ik aan het lezen ben boeit het wel, maar de drang om snel verder te lezen ontbreekt bij mij.
    Het doet me denken aan de boeken van Philip le Bon, alleen boeiden die me meer.

masc
    Bijdrager
    Post count: 23

Ik heb ongeveer een derde van het boek gelezen. Er zijn al vele doden gevallen, maar buiten schieten, doden en vluchten is er nog niet echt veel gebeurd. Ik raak een beetje verward door het grote aantal karakters dat een rol heeft; soms weet ik niet meer echt goed wie wie is. Nu komt er een vrouw in het verhaal, hopelijk brengt zij wat afwisseling.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 148

Ik ben nog niet in de helft maar wat een boek. Ik vraag me dikwijls af hoe Victor telkens kan ontsnappen en de schrijver heeft er telkens zo een goede oplossingen voor en het klopt ook. Voor mij lijkt het echt wel wat op de boeken van lee Child en inderdaad er is veel geweld maar ik vind het vooral goed geschreven en uitgewerkt

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 61

Het boek is al weer bijna uit, nog maar 50 bladzijden -spanning?- te gaan. Ik ga er vanavond even lekker voor zitten.

Inderdaad worden de karakters niet erg diep uitgewerkt, echter heb ik het gevoel dat dit voor dit boek ook niet het belangrijkste is. Het boek leest als een soort actie film waarbij je meegesleurd wordt in de heftige en zeer spannende scènes, hiermee zorgt de schrijver dat je het boek maar lastig terzijde kunt leggen. Ook krijg ik hierdoor toch wel een -soort zelf gevormd- beeld bij Victor.
    @Evy; grappig dat je een bekende acteur voor ogen hebt bij het karakter Victor, dit heb ik zelf namelijk ook echter komt bij mij steeds Sean Bean in gedachten voorbij.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 85

Ik ben nu bijna aan het eind en ik moet mijn mening van het eerste gedeelte bijstellen. Wat eerst ergerlijk was, wordt wat beter. Misschien moeten auteur en lezer in het boek komen. Het wordt nu meer interessant en hij schrijft wat minder gedetailleerd. Want dat vond ik gewoonweg storend. Er komen wat meer verhaallijnen in maar ik mis wel diepgang in de karakters. Het lijkt hier en daar wat meer op een filmverslag dan een boek. Hij schrijft zoals je een film zit te kijken. Maar hoe dan ook, het is nu aangenamer geworden om te lezen.
    Ik ga snel verder.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 50

Eindelijk begonnen. Boek leest als een trein . Als het zo doorgaat , een spannende thriller. Positief verrast.

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 47

Het is een spannend, snel verhaal.
    Ik herken veel van wat de anderen hierboven zeggen.
    Het is erg gedetailleerd wat betreft plaatst en tijd, maar de karakters worden niet heel erg uitgediept.
    En ik raak soms in verwarring over de namen, waardoor ik soms terug moet lezen wie het ook weer was πŸ˜‰
    Ik vind het een goed boek tot nu toe, maar inderdaad erg filmisch, en James Bond achtig. Precies wat ook de omschrijving van het boek is.
    Ik ben nu bij hoofdstuk 46 πŸ™‚

masc
    Bijdrager
    Post count: 23

Vanavond lees ik het boek uit. Mijn mening is nog niet veel gewijzigd tegenover eerder, alhoewel ik merk dat het toch wel spannender wordt naarmate de ontknoping nadert. De karakters zijn naar mijn aanvoelen veel te oppervlakkig gehouden, waardoor je minder met hen meeleeft. Mocht dit boek ooit verfilmd worden, dan ben ik ervan overtuigd dat dit een van de weinige boeken is waarbij de film beter is dan het boek.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 49

Nou Ik ben gestart, Het valt nog niet erg mee maar ik krijg wel hoop van jullie reakties. Ik hoopte op een boek a La James Bond maar tot nu toe laat Victor geen emotie blijken. Het zal wel het verrassingseffect zijn geweest dat ze hem moesten vermoorden. Ik ga met goede moed verder nu ik jullie reacties heb gelezen.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 66

Jammer genoeg de laatst (te) weinig tijd gehad om te lezen, maar nu bijna halverwege. Het boek leest lekker vlot en ik hoop de komende dagen meer tijd te hebben om te lezen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.