Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 20: De jager De jager, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #4464 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 21

Ben nu ergens op blz. 50, tjeemig wat een geschiet, ik heb alle kalibers van schietwapens voorbij zien komen en alle plekken waar mensen geraakt kunnen worden incl. hersenen die naar buiten schieten… alles wordt uitgebreid en gedetailleerd besproken… of het nu echt net voordat ik ga slapen-leeswerk is dat weet ik nog niet… ben nog niet heel enthousiast maar het verhaal moet misschien nog op gang komen….

maryam
    Bijdrager
    Post count: 104

Vanmiddag in boek begonnen en in 1 ruk gelezen tot hoofdstuk 15! Toen had ik helaas andere bezigheden.
    Wat een vlot lezend verhaal. Voor mij kan het niet te gedetailleerd zijn, genieten.
    Dadelijk voor ik ga slapen nog even verder lezen.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Inmiddels aangekomen op blz 162 Hoofdstuk 32.
    Het begin was inderdaad veel moord en doodslag door een schijnbaar emotieloze killer. Het verhaal ontwikkelt zich nu verder en ik zit er heerlijk in.

Citaat Blz 66: “Viktor had zich nog nooit zo alleen gevoeld”. Ik hoop dat er op psychologisch vlak iets meer van dit personage uitgediept gaat worden.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 61

Ik merkte dat ik gisteren het boek maar moeilijk weg kon leggen. Maar nadat ik op blz 85 aanbeland was, was het de hoogste tijd om te gaan slapen. Het boek boeit mij enorm en ook de wijze van schrijven vind ik prettig, de schrijver weet e.e.a. heel levendig en gedetailleerd te beschrijven.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 138

Bijna halverwege! Ja het leest wel erg vlot maar soms is de beschrijving toch bijna pijnlijk levensecht…brrrr…alsof het met mezelf gebeurt! Maar ik hou wel van het tempo van het boek met af en toe een adempauze ertussen waarbij we wat meer over het plot te weten komen! Veel personages die weinig uitgediept worden voordat ze alweer van het toneel af geschoten worden…niet anders dan dat het bij actiefilms gaat!
    Ik moet hier toch bijzeggen : Bedankt Thrillzone alweer voor een fantastische kans om een boek te beoordelen wat ik anders misschien nooit had gelezen! En om te laten zien aan iedereen dat er zoveel verschillende categoriën thrillers zijn, voor ieder wat wils!

Evy De Brabander
    Bijdrager

De schrijver probeert grappig te zijn op p 210 van het ebook
    ‘Dat we onze vijanden uitschakelen’. Kun je ze ook inschakelen dan?

Ik weet niet hoe geslaagd ik deze poging vind…

maryam
    Bijdrager

Ik heb het boek zojuist uitgelezen.
    Het laatste deel van het verhaal doet me denken aan James Bond, held die overal mee weg komt. Zou zomaar verfilmd kunnen worden.

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Wat een acties en hoeveelheid aan koelbloedige moorden, haarfijn beschreven. Leest heerlijk, ben inmiddels op blz. 48. Ik zou graag mijn nachtje slapen overslaan en verder lezen…… Morgenavond verder in deze aangename thriller.

Evy De Brabander
    Bijdrager

Nog een dikke 60 pagina’s te gaan! Dus vandaag of morgen is het boek uit.
    Ik hou wel van het tempo en de actie, maar toegegeven…het is wel veel van het goede…Ik zou niet nog een boek over Victor lezen direct hierna.
    Ik kom wel steeds wat schrijffouten tegen, woorden vergeten of letters omgedraaid, ze storen niet maar geven het geheel wel wat een slordige indruk.

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 21

Ben nu ruim over de helft. Het verhaal heeft wat meer vaart gekregen en er komen wat andere verhaallijnen doorheen. Af en toe moet ik wel goed nadenken wie nu wie is en wie wie nu verraadt….. 1 dingetje wat mij opviel: Victor komt aan bij zijn huisje in Zwitserland en gaat een uur rondkijken of alles veilig is…. okeeeeee….. ik zie hem al een uur lang in tijgersluipgang rond zijn huisje gaan….. 😉 ik werd er persoonlijk een beetje lacherig van….

Marjon
    Bijdrager

Nog een blz of 80 te gaan in dit snelle en flitsende boek. Het leest heerlijk weg en ik kan goed in het verhaal blijven. Er worden inderdaad een flink aantal namen genoemd van personages die maar heel kort een rol hebben, maar dit stoort me niet. Wat me wel opvalt is dat ik niet goed weet wat ik van Viktor moet denken. Ik vind hem niet echt sympathiek, maar zeker ook niet onsympathiek. Het viel me wel op dat hij de ogen sloot van een dode compagnon, dus écht een harde en koude killer is hij blijkbaar niet.
    Het verhaal is ook goed sluitend. Ondanks de zet- cq schrijffouten, heb ik geen fouten in het verhaal gevonden.

Hoe kijken jullie tegen Viktor aan?

Evy De Brabander
    Bijdrager

Ik moet eerst even zeggen…pfff die scene rond pagina 515 van ebook…tenenkrommend spannend, ik zit gewoon met een knoop in mijn maag die zinnen te lezen…Kan het effe niet meer aan *wuift zichzelf koelte toe*
    @marjon : Victor is inderdaad niet het meest diepgaande personage ter wereld…ik denk er een beetje hetzelf over als jou, niet slecht en niet goed, hij is zoals hij is… Hij heeft goeie momenten (meestal in combinatie met Rebecca)
    Ik zie zo Jason Statham voor mij (beetje Transporter idee) *zwijmel*
    Ok…ja…ik word er een beetje melig van…teveel spanning en dit is mijn overspronggedrag….

Marjon
    Bijdrager

@Evy,
    Ik ben heel benieuwd op welke scene je doelt. Mijn papieren boek telt minder paginanummers. Misschien dat je me het hoofdstuknummer kunt geven? 😊

Evy De Brabander
    Bijdrager

oh…ik kon hem niet meer wegleggen! Uit!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.