Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 20: De jager De jager, Na het lezen #2

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 62

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    Ja, er zijn veel verhaallijnen en elk staat met de zaak in verbinding en komt op momenten samen met één of meerdere verhaallijnen. Op het eind zijn alle verhaallijnen op de hoogte van elkaar.
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    Er wordt naar mijn idee niet iets te vroeg bekend gemaakt. Alle informatie gaat langzaam via de informatiebronnen en zorgt voor veel spanning. Ook komen er steeds weer elementen bij die de spanning vergroten.
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    Via alle verhaallijnen wilden ze jacht maken op de usb-stick met informatie over de ligging van de raketten. Ieder met een eigen motief. Macht, geld, landbescherming enzovoort. Juist al deze verschillende beweegredenen vond ik leuk bedacht. Ik ben dus tevreden met hoe de verhaallijnen zijn gecombineerd.
    Vind je het verhaal geloofwaardig?
    Ik denk wel dat er dingen op de wereld plaatsvinden waar wij als normale burgers geen weet van hebben (gelukkig maar). Duidend op sowieso al huurmoordenaars en de duistere onderwereld. Maar ook dat er informatie wordt verzwegen wat eigenlijk de hele wereld aan zou gaan, maar waar een select groepje mensen op aast om zich heer en meester te kunnen maken. Dit deel vond ik dan ook wel erg geloofwaardig.
    De gevechten van Victor en hoe vaak hij wel niet door het oog van de naald kruipt bij schietpartijen vond ik toch minder geloofwaardig. Hij kan immers wel ALLEEN in een auto rondrijden en iemand neerschieten, maar een auto met een schutter NAAST de chauffeur weet hem nog geen eens een schrammetje aan te doen. Ik geloof hier minder van. Hij ontsprong voor mijn gevoel iets te vaak aan verwondingen of zelfs de dood.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Je gaat er sowieso wel vanuit dat Victor zou overleven. Op welke manier, daar had ik geen weet van. Wel vind ik het ook onverwacht dat Rebecca dood gaat, dit had in een vervolgboek ook gaaf kunnen zijn. De spanning tussen die twee qua vertrouwen en aantrekking vond ik wel leuk om te lezen.
    Verder was het wel te verwachten dat Ferguson nog moest boeten voor zijn misdaden, maar had ik niet verwacht dat Sykes er zo goed vanaf zou komen.

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het boek begon me iets meer te trekken op ongeveer bladzijde 200. Hiervoor had ik er extreem veel moeite mee. Maar mijne volle aandacht heeft het nooit gehad. Het is niet mijn type verhaal. Teveel mazzel, teveel details van de wapens, teveel partijen.
    Vind je de schrijfstijl van Tom Wood prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    de schrijfstijl was prima. Geen te moeilijke woorden. Geen vervelende zinsbouw.
    Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    Vooraf was ik huiverig of dit boek wel bij me zou passen. En dit bleek ook wel zo te zijn. Heb me er doorheen geworsteld en was opeens verbaasd dat ik wel nieuwsgierig bleef naar hoe het verder zou gaan. Op den duur werd ik er toch wat meer ingetrokken. Ook al vond ik de gevechten soms totaal niet geloofwaardig.
    Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    Iemand die van een goed misdaadboek houdt, zou je dit boek wel aan kunnen raden. Niet dat ik iemand ken die daarvan houdt, maar anders zou ik het boek wel aanbevelen. het ligt mij persoonlijk gewoon wat minder, wat niet wil zeggen dat het een slecht boek is.
    Vind je De jager een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Lastige vraag, aangezien ik mezelf nooit afvraag uit welk land een schrijver afkomstig is. Het gaat mij echt om het verhaal en het vertier dat ik heb om het te lezen. Dus typisch Engels geen idee.
    Stel…. Tom Wood vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn?
    Een spectaculaire misdaadthriller die zo verfilmd kan worden.
    Klopt het advies dat je na kennismaking met Victor met een gerust hart Jack Reacher, Jason Bourne en James Bond kunt vergeten? Of is het marketing-taal?
    Geen kennis van de andere namen, maar ik denk dat alles op zichzelf moet staan. Geniet gewoon van wat er allemaal te halen valt. Hoe meer er wordt gepubliceerd en een bepaald thema, hoe meer ervan genoten kan worden door de liefhebbers hiervan.

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 21

De plot

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    Er wordt steeds meer duidelijk hoe de verwikkelingen lopen naarmate het boek vordert.
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    Na een paar keer verraad kwam het volgende verraad niet echt als een verrassing meer.
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    Hoofdonderwerp? Het verhaal gaat over verraad en heel veel geweld…. meer kan er niet van maken…
    Vind je het verhaal geloofwaardig?
    Ik sluit niets uit maar ik vond het allemaal wel erg ver gezocht en ook bijzonder omslachtig omschreven, kom op…. Victor loopt een uur lang om zijn huisje heen om te kijken of er niets is gebeurd en wordt daarna dan nog neergeschoten….
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Vrij voorspelbaar.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Persoonlijk vond ik het vrij slecht geschreven boek, veel te veel details over wapens en hoe Victor opereerde. Heel veel verraad met heel veel personages waardoor ik continue kwijt was wie wie nu was. Maar dat kan ook komen omdat het boek mij gewoon niet boeide.
    Vind je de schrijfstijl van Tom Wood prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind de schrijfstijl van Tom Wood niet lekker lezen, het irriteerde mij al vrij vlot hoe hij de scenes tot op de detail omschreef en mij als lezer verder niet triggerde om na te denken, weinig diepgang.
    Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    Ik had veel meer van dit boek verwacht.
    Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    Nee
    Vind je De jager een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee, bij Engelse thrillers heb ik iets heel anders in mijn hoofd. Dit boek sluit daar niet bij aan.
    Stel…. Tom Wood vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn?
    Veel actie
    Klopt het advies dat je na kennismaking met Victor met een gerust hart Jack Reacher, Jason Bourne en James Bond kunt vergeten? Of is het marketing-taal?
    Marketing-taal 🙂

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.