Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 20: De jager De jager, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #4471 |

Na het lezen #2

De plot

De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk via diverse verwikkelingen naar het einde.

1. Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    2. Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    3. Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    4. Vind je het verhaal geloofwaardig?
    5. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Tom Wood prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    4. Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    5. Vind je De jager een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    6. Stel…. Tom Wood vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn?
    7. Klopt het advies dat je na kennismaking met Victor met een gerust hart Jack Reacher, Jason Bourne en James Bond kunt vergeten? Of is het marketing-taal?

Nu kun je ook je beoordeling geven over deze leesclub.

masc
    Bijdrager
    Post count: 23

1. Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    Er zit een duidelijke lijn in het verhaal en als lezer word je meegevoerd naar de ontknoping.
    2. Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt
    Er waren niet al te veel verrassingen voor me in het boek. De meeste zaken zag ik wel aankomen. De grootste verrassing voor me was dat Rebecca vermoord werd, dat had ik niet verwacht.
    3. Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    Ik vond het een goede keuze van de auteur om met korte, snelle hoofdstukken te werken met de ervaringen van verschillende personen.
    Ik vond dit verhaal niet geloofwaardig, maar in dit genre vind ik dit ook niet echt heel belangrijk. Ik wil in een actiethriller actie en spanning en dan mag er al eens iets gebeuren dat bij zijn haren getrokken is, daar lig ik echt niet van wakker.
    Het einde lag in de lijn met de rest van het boek en was geen grote verrassing.
    6. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Er zat veel actie in het verhaal. Wat betreft de spanning bleef ik vaak op mijn honger zitten. Volgens mij heeft dit met 2 zaken te maken: enerzijds zaten er te veel personages in het verhaal, waardoor het soms moeilijk voor me was me te herinneren wie wie nu weer was en anderzijds hadden de personages meer karakter kunnen krijgen, waardoor ik meer met ze meegeleefd had. Ik had soms meer moeite om het boek weer op te nemen dan om het neer te leggen. Naar het einde toe was er meer spanning.
    7. Vind je de schrijfstijl van Tom Wood prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind de schrijfstijl van Tom Wood prettig en vlot te lezen. Zoals eerder gezegd had ik eerder moeite met de hoeveelheid aan personages.
    8. Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    Ik had meer spanning verwacht.
    9. Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    Ik weet dat mijn vader houdt van dit genre. Ik had hem op voorhand verteld dat ik dit boek ging lezen en hij zat dan ook te wachten tot ik het uit had, zodat hij het na me kon lezen. Ik heb hem gezegd dat er voldoende actie in kwam, maar dat het toch vaak mijn aandacht niet wist vast te houden. Ik ben benieuwd naar zijn reaktie.
    10. Vind je De jager een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik vind De jager geen typisch Engelse thriller – ik zou niet weten waarom. Om eerlijk te zijn zou ik eerder verwachten dat dit een Amerikaanse thriller is omdat de CIA geen onbelangrijke rol speelt.
    11. Stel…. Tom Wood vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn?
    Dit boek valt voor mij te typeren als actiethriller: snel, veel wapens en veel doden.
    12. Klopt het advies dat je na kennismaking met Victor met een gerust hart Jack Reacher, Jason Bourne en James Bond kunt vergeten? Of is het marketing-taal?
    Dit lijkt me eerder marketing-taal. Het geeft je als lezer wel een idee van wat je kan verwachten, maar om te concurreren moet Victor toch enkele menselijke (on)hebbelijkheden krijgen. Nu lijkt hij eerder een moordmachine.

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 55

De plot

De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk via diverse verwikkelingen naar het einde.

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    Het is een heel spannend verhaal met een open einde, maar dat is logisch aangezien er nog een vervolg op komt. Het einde kunnen we allemaal wel invullen maar zorgt er wel voor dat je nieuwsgierig wordt naar het volgende deel.
    De grote lijn van dit boek is wel afgerond, in een spannende ontknoping.

Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    De verwikkelingen zitten niet verstopt, tenminste niet alles maar dat hoeft ook niet. Het verhaal gaat zo snel dat je nooit lang op antwoorden hoeft te wachten en dat je alsmaar door wil lezen.

Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    Ja, ik ben zeer tevreden, het is een goed bedacht en uitgewerkt verhaal, het is erg spannend en boeiend.

Vind je het verhaal geloofwaardig?
    Nee, maar dat hoeft ook niet, het is een vermakelijk, spannend, intrigerend boek. De spanning is in dit genre ( in mijn ogen ) belangrijker dan de geloofwaardigheid.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Aan het begin van het boek natuurlijk niet, maar later had ik zoiets wel verwacht, zeker omdat er nog een volgend deel komt weet je dat Victor niet doodgaat 😉

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het duurde even voordat ik er in kwam, omdat het zo snel is en er zoveel personages zijn. Maar later las het als een trein en had ik het zo uit.

Vind je de schrijfstijl van Tom Wood prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik moest vooral geconcentreerd lezen als het ging om de personages in het begin. Het taalgebruik is begrijpelijk en vermakelijk het was genieten vond ik.

Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    Ik ben tevreden, mijn verwachtingen vooraf zijn uitgekomen.

Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    Jazeker, ik geef het door aan mijn vader, hij is een Tom Clancy en Konsalik lezer dus gaat dit ook wel leuk vinden denk ik.

Vind je De jager een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Het is beetje James Bond achter, en dat is ook Engels, maar het zou zomaar een Nederlands boek kunnen zijn.

Stel…. Tom Wood vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn?
    Snel en veel actie

Klopt het advies dat je na kennismaking met Victor met een gerust hart Jack Reacher, Jason Bourne en James Bond kunt vergeten? Of is het marketing-taal?
    Het is natuurlijk marktetingtaal, om de toekomstige lezers te prikkelen. Het is zeker vergelijkbaar met bovengenoemde geheim agenten maar het is natuurlijk een op zichzelf staand verhaal.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 90

Plot

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit? Ja het is een duidelijk en goed uitgewerkt verhaal.
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Eigenlijk was het allemaal erg voorspelbaar. Er zaten een paar verassingen in. Maar om nu te zeggen dat het goed verstopt zit? Ik vind van niet.
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? Ja op zich ben ik wel tevreden.
    Vind je het verhaal geloofwaardig? Nee, maar dat ligt ook een beetje aan het genre. James Bond vind ik ook vermakelijk maar totaal niet geloofwaardig.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ja ik had het aan zien komen.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? In het begin vond ik het ronduit ergerlijk. Daarna kon ik het beter lezen.
    Vind je de schrijfstijl van Tom Wood prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het is op zich makkelijk geschreven maar ik vond het veel te gedetailleerd.
    Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Eigenlijk ben ik ontevreden. Ik had wat minder personages gewild en wat meer karakter. Het boek had wat minder gedetailleerd kunnen zijn waardoor het wellicht interessanter was geweest en iets minder dik. Normaal heb ik geen probleem met dikke boeken als e maar boeiend zijn.
    Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Dat denk ik niet.
    Vind je De jager een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? In de trant van een James Bond ja. Maar als je een gewone thriller zou nemen nee.
    Stel…. Tom Wood vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn? Keiharde actie. Ongeloofwaardig en vlak.
    Klopt het advies dat je na kennismaking met Victor met een gerust hart Jack Reacher, Jason Bourne en James Bond kunt vergeten? Of is het marketing-taal? Dat is marketing-taal. Maar daarom kijk ik daar ook nooit naar…

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 61

De plot
    1. Ik vond de verhaallijn in dit boek goed. Het boek begint heel heftig, met veel actie momenten wordt er naar een ontknoping toegewerkt. Aan het einde is duidelijk dat het boek nog een vervolg gaat krijgen. Echter gaf dit boek mij toch wel een afgerond gevoel.
    2. De verwikkelingen zaten goed verstopt in de verhaallijn. Het meest verrassende was wel het feit dat Rebecca kwam te overlijden, dit had ik niet verwacht en vond ik eigenlijk ook een beetje jammer voor het verhaal.
    3. De combinatie vond ik zeker goed. Verschillende personages op verschillende plekken op de wereld die samen het verhaal compleet maken.
    4. Door de grote mate van actie kwam het verhaal soms wat ongeloofwaardig over. Echter het onderwerp -gezonken schip met wapens en de jacht hierop- vond ik wel geloofwaardig.
    5. Ik had niet vooraf verwacht dat Victor -gedwongen- gerekruteerd zou worden. Ik had het idee dat hij zich terug zou trekken uit het wereldje van huurmoordenaars.

Algemeen
    1. Ik hou wel van actie en het boek voldeed hier voor 100% aan dit zorgde er zeker voor dat het verhaal mij van a tot z geboeid heeft.
    2. De schrijfstijl was begrijpelijk, korte hoofdstukken en zeer beeldend geschreven.
    3. Ik heb het boek vol tevredenheid dichtgeslagen, het was erg prettig om te lezen en overtrof mijn verwachtingen.
    4. Dit is een boek wat ik zeker ga aanraden, het is inmiddels ook al in bruikleen bij een familielid.
    5. Nee De jager vind ik meer een Amerikaanse thriller dit omdat de CIA een grote rol speelt in het geheel.
    6. “Adrenaline rush” of sensationeel zou wel een typering kunnen zijn
    7. Ja hoor dat advies klopt zeker, na de zoveelste Jason Bourne was ik daar wel een beetje klaar mee, het werd tijd voor een nieuwe lichting.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 51

De plot

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit? Matig, we beginnen weer bij af
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Er zijn weinig verwikkelingen en veel moorden en dat het zo zou eindigen ja dat had ik wel verwacht
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    Vind je het verhaal geloofwaardig? Het is net als James Bond heel ongeloofwaardig maar zeer hoog amusement tot op het lacherige en overdreven af
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ja dit had ik wel verwacht
    Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?Nee het viel me vies tegen ik had er meer van verwacht
    Vind je de schrijfstijl van Tom Wood prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Alles word zeer goed beschreven, zo goed zelfs dat je fantasie niet hoefde mee te helpen en dat vind ik een gemis ik wil er graag mijn eigen verhaal in fantaseren.
    Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Ik had wat anders verwacht
    Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Ik zal het niet afraden maar ook niet aanraden.
    Vind je De jager een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?Nee dat is het niet dat ik het las moest ik erg aan Machete denken en dat is een amerikaanse film
    Stel…. Tom Wood vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn? Een hard boek waarin veel gemoord word
    Klopt het advies dat je na kennismaking met Victor met een gerust hart Jack Reacher, Jason Bourne en James Bond kunt vergeten? Of is het marketing-taal? Nou Victor zal daar prima tussen passen maar ik lees dan wel het liefst Jason Bourne daar zit toch meer verhaal in

maryam
    Bijdrager
    Post count: 125

De plot

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    De verhaallijn loopt zeker naar een ontknoping toe, alle puzzelstukjes vallen op een gegeven moment op hun plek.

Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    Ik werd tijdens het lezen telkens weer verrast door wendingen en gebeurtenissen die ik niet zag aankomen. Dat Victor wel als prooi gezien werd, maar blijft leven, was wel te verwachten.

Jacht op een gezonken schip met wapens aan boord en de jacht hierop door diverse geïnteresseerde, die meedogenloos zijn om ze in handen te krijgen. Hoog geplaatste personen die voor geld en eigen gewin alles doen, en mensen die bereid zijn om hun leven en dat van anderen op het spel zetten om te vechten voor een goede zaak en soms ook minder goede. Volgens mij zit de wereld en de mensheid zo in elkaar.

Deels wel, maar af en toe had het wel een hoog James Bond gehalte. Victor leek wel een soort van superman.

Dat Victor zou blijven leven had ik wel verwacht, de dood van Rebecca niet, ik had juist een romance verwacht, maar dat misschien omdat ik vrouw ben?

Algemeen
    Ik vond het een erg boeiend verhaal, verveelde mij geen minuut en ik had moeite om het boek weg te leggen.

Vind je de schrijfstijl van Tom Wood prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind het een lekker vlot lezend boek, met de hoeveelheid personages had ik geen moeite en de expliciete beschrijvingen van de gebeurtenissen, daar hou ik wel van.

De beschrijving van actiethriller vol adrenaline en testosteron is meer dan voldoende waar gemaakt.

Ligt al op de doorgeef stapel! Degene die genoten hebben van “ik ben Pelgrim” zullen ook van dit boek genieten.

Vind je De jager een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Engels in de zin van James Bond, maar voor mij is dit een internationale thriller, speelt zich af in diverse landen en er zijn meerdere nationaliteiten die een hoofdrol spelen.

Stel…. Tom Wood vraagt aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn?
    Veel actie, harde goed beschreven scenes met James Bond laagje.

Klopt het advies dat je na kennismaking met Victor met een gerust hart Jack Reacher, Jason Bourne en James Bond kunt vergeten? Of is het marketing-taal?
    Dit is natuurlijk marketing taal, Victor past wel in het rijtje.

Nu kun je ook je beoordeling geven over deze leesclub.

masc
    Bijdrager

@maryam: Persoonlijk vond ik ‘Ik ben pelgrim’ een echte topper (denk dat het in mijn persoonlijke top 10 staat) terwijl ik ‘De jager’ de middenmoot niet vind ontstijgen. Ik vind deze boeken dan ook absoluut niet vergelijkbaar met elkaar: van de eerste kon ik niet slapen en van de tweede viel ik in slaap. Zo zie je maar dat meningen echt wel hard kunnen verschillen hé? Maar ik ben blij voor je dat je dit boek zo goed vond.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 90

@masc: Daar sla je de spijker op zijn kop. Ook ik heb genoten van “ik ben Pelgrim”. Dat was een boek met ook actie alleen veel indrukwekkender geschreven. Herkenbaar dat je er wakker van lag.

masc
    Bijdrager

Ik weet dat mijn vader houdt van dit genre. Ik had hem op voorhand verteld dat ik dit boek ging lezen en hij zat dan ook te wachten tot ik het uit had, zodat hij het na me kon lezen. Ik heb hem gezegd dat er voldoende actie in kwam, maar dat het toch vaak mijn aandacht niet wist vast te houden. Ik ben benieuwd naar zijn reaktie.

Mijn vader zijn reactie? Topboek!!! Hij heeft het werkelijk verslonden en vind het geweldig. Hij begint nu aan ‘De vijand’. Wat hem betreft 10/10 voor dit boek.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

De plot

Het is een verhaal wat ik vergelijk met de Jason Bourne-films. Veel actie, intriges, achtervolgingen en moord. De draadjes worden goed ingeleid en uitgewerkt, om zodoende naar het einde toe bij elkaar te komen. Een afgerond verhaal, met een open einde waar het de toekomst van Victor betreft.

2. Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    De verwikkelingen zitten voldoende verstopt, hoewel het wel onderwerp is waar meer over is geschreven en ook dusdanig wordt uitgewerkt. Niet heel verrassend.

De auteur heeft goed opgelet bij dergelijke verhalen om het vervolgens in zijn eigen boek uit te werken. Niet geheel origineel, maar alleszins vermakelijk.

Geloofwaardig voor mij, omdat ik vaker dit soort verhalen heb gelezen, ook in het nieuws.

Het is voor mij duidelijk een bepaald type verhaal en in dergelijke verhalen overleeft de held altijd. Dus, ja ik had het verwacht.

Algemeen
    6. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik heb me zeker vermaakt met dit spannende boek en het had mijn volle aandacht.

7. Vind je de schrijfstijl van Tom Wood prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl van de auteur is prettig te lezen en niet moeilijk. Ik heb wel af en toe teruggepakt in de tekst om even te kijken wie ook alweer wie was en om even na te kijken waar op deze aarde ze zich nu bevinden.

8. Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    Ik ben tevreden met het spannende en snelle verhaal. Heerlijk boek, maar ik zou wat meer uitgewerkte personages prettig vinden.

Dit boek zal ik waarschijnlijk alleen aanraden bij een lezer van dit soort verhalen.

10. Vind je De jager een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Het is voor mij niet een typisch Engels boek. Amerikaans zou ook heel goed kunnen, met name omdat er over de CIA wordt geschreven.

11. Stel…. Tom Wood vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn?
    Een snel, spannend, hard en af en toe bloederig verhaal.

12. Klopt het advies dat je na kennismaking met Victor met een gerust hart Jack Reacher, Jason Bourne en James Bond kunt vergeten? Of is het marketing-taal?
    Voor mij is dit marketing-taal. James Bond is een elegantere gentleman, maar Jason Bourne (of eigenlijk Matt Damon) had ik steeds in mijn gedachten tijdens het lezen. Tot mijn grote schaamte moet ik zeggen dat ik nog nooit een boek over Bourne heb gelezen, alleen films gezien, dus kan ik niet zeggen of die boeken beter zijn dan deze van Tom Wood.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 154

De plot

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit? Ja uiteindelijk wel, Victor krijgt eindelijk te horen waarom hij het doelwit is en het hele verhaal groeit ernaar toe
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Nee want pas op het einde word het duidelijk
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? Ja het verhaal zit wel goed ineen en hoe ze alles in de doofpot willen steken dat gebeurd in het echt ook
    Vind je het verhaal geloofwaardig? Wel in de zin dat zoiets in het echt ook kan gebeuren maar Victor heeft teveel geluk dat hij al die moordenaars van zich af kan schudden, in die zin vind ik het heel ongeloofwaardig
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Eigenlijk had ik het wel verwacht
    Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het boek was zeker boeiend maar op het einde wel teleurstellend omdat ik vond dat de personages niet genoeg uitgewerkt waren
    Vind je de schrijfstijl van Tom Wood prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het was heel prettig om te lezen, echt een goede schrijfstijl
    Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Ik had er meer van verwacht, nu schijnt Victor echt een superman te zijn en we weten veel te weinig van hem
    Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Misschien aan iemand die dit soort verhalen graag leest
    Vind je De jager een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee het zou overal geschreven kunnen zijn
    Stel…. Tom Wood vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn? hard, sensatie en wat ongeloofwaardig
    Klopt het advies dat je na kennismaking met Victor met een gerust hart Jack Reacher, Jason Bourne en James Bond kunt vergeten? Of is het marketing-taal? Nee ik lees liever Jack Reacher, daar komt tenminste wat meer verhaal en emotie in

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 72

De plot

Ja, zeer zeker. De puzzelstukjes vielen gaandeweg het boek op hun plaats, de regelmatige plotwisselingen geven ook steeds meer inzicht.

Prima verstopt, regelmatig verrassende wendingen.

Ja, de bewandelde zijpaden hebben een functie in het verhaal en zijn niet overbodig.

Denk dat zo’n situatie ook in het “echte” leven kan voorkomen. Alleen het feit dat Victor iedereen te slim af was (ook al raakte hij zwaar gewond) vond ik iets te veel.

Dat Victor zou overleven had ik wel verwacht.

Algemeen

Het boek boeide me zo dat ik een keer bijna mijn uitstapstation gemist had.

Vlotte schrijfstijl en geen ingewikkelde dingen (of er werd goed uitgelegd waar het om ging, bijvoorbeeld bij de raketten).

Ik ben tevreden.

Ik ken niet veel mensen die van dit soort thrillers houden, maar als ik er een tegenkom wel. Heb het wel met een collega over dit boek gehad.

Nee, maar ik zou ook niet weten wat een “typisch Engelse thriller” is.

Stel…. Tom Wood vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn?
    Actie-thriller.

Dat is marketing-taal, elk heeft zijn eigen charme.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 139

De plot

Ik vind dat de verschillende verhaallijnen samen naar een ontknoping groeien.
    Het is vrij vroeg in het boek hoe het allemaal in elkaar zit, er zijn een paar kleine uitzonderingen die wel nog voor wat verrassingen zorgen. Deze scheppen wel nog de illusie dat het geheel verrassend is…maar als ik er goed over nadenk dan is dat het eigenlijk niet.
    Hoofdonderwerp…Geweld? Intrige? Discipline? Ja…deze hoofdonderwerpen zitten goed verweven door het boek. Ik denk dat er weinig ‘grote vraagstukken des levens’ in het boek verstopt zitten en de zweem van romantiek die misschien even komt bovendrijven wordt snel in de kiem gesmoord.
    Ik vind het verhaal niet geloofwaardig, maar dat komt mede doordat ik het me simpelweg niet kan voorstellen dat deze dingen echt gebeuren, dat er mensen zoals Victor bestáán! En het is een beetje Hollywood…the one man that can do it all…
    Maar ik ben wel helemaal meegegaan in het verhaal en ik heb mezelf de kans gegeven om me onder te dompelen….en dan wordt het allemaal veel geloofwaardiger.
    Dit is wel het verwachte einde!

Algemeen

Het verhaal had steeds mijn aandacht maar ik moest soms een paar zinnen (beschrijvingen van de wapens) wel een beetje op mijn tanden bijten om er vlot doorheen te komen.
    Ik vond de schrijfstijl heel prettig lezen. Het ging vlot en ik kon ontspannen verder lezen.
    Het is precies wat ik er van verwacht had. Ik denk dat ik mijn fantasie wel volledig heb laten gaan, wat ik ook heel makkelijk kon bij dit boek. De beelden kwamen in mijn hoofd terwijl ik las en dat droeg voor mij wel bij tot het leesplezier. Ik had nochtans niet het idee dat er fenomenaal veel details beschreven werden maar dan toch meer dan genoeg voor mij om er van te genieten.
    Deze ga ik zeker aan mijn moeder aanraden! En ik ben benieuwd wat ze er van zegt.
    Dit vind ik echt een heel moeilijke vraag. Ik heb geen prototype ‘Engelse thriller’ voor ogen…Wat ik hiervoor al zei : het doet een beetje Hollywood-achtig aan.
    Snelle actiethriller
    Ik vind boeken en film altijd moeilijk vergelijken en dat is wat ik in dit geval moet doen. Maar om eerlijk te zijn nam ik al een bestaand personage en koppelde dat aan Victor… The transporter…
    Nee ik denk niet dat Victor even blijvend is als de drie die hierboven staan!

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 65

Het verhaal is logisch opgebouwd , al lezend kom je steeds meer te weten en valt alles in elkaar
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt.
    Nee , gaat geheel geleidelijk in de ontwikkelingen van het verhaal
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en ja, het is herkenbaar, de corruptie, de doofput en hoe anderen de dupe zijn.
    Vind je het verhaal geloofwaardig? Sommige scenes waren wat mij betreft over de top, maar in het geheel, ja ik geloof dat dit kan gbeuren
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? De held moet natuurlijk winnen, of hij nu goed is of slecht. Dat de macht gewoon door een volgende wordt overgenomen, verbaast mij niet . Het einde was enerzijds onverwacht, maar ook wel logisch
    Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht
    Het verhaal was vlot en boeiend geschreven. Ik vond alleen de laatste achtervolging wel erg lang.
    Vind je de schrijfstijl van Tom Wood prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen.
    Hele prettige schrijfstijl. Las als een film.
    Stel…. Tom Wood vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Tom zijn? Een hardboiled Amerikaanse thriller. Zeker niet Engels
    Klopt het advies dat je na kennismaking met Victor met een gerust hart Jack Reacher, Jason Bourne en James Bond kunt vergeten? Of is het marketing-taal? Vergeten niet, wel vergelijkbaar en er naast. Misschien niet zo zeer als boek, maar wel als film, door de opeenvolging van vechtscenes

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.