Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 20: De jager De jager, Na het lezen #1

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #4469 |

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

Hier zie je een aantal vragen waar je een antwoord op zou moeten weten, na het lezen van dit boek. Doe een poging en laat je uitdagen door je collega-lezers van deze leesclub.

De karakters

1. Wat vind je van Victor?
    2. Wat vind je van de overige karakters?
    3. Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.
    4. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    5. Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen?
    6. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Heb je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke?
    2. Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet?
    3. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    4. De jager is het debuut van Tom Wood. Ga je volgende boeken van hen ook lezen?
    maryam
    Bijdrager
    Post count: 104

De karakters
    Wat vind je van Victor?
    Mysterieuze man, hoewel je tijdens het lezen meer te weten komt over hoe hij qua persoon is, blijft het onduidelijk waarom hij gekozen heeft voor dit “beroep”.
    Soms stelt hij zich kwetsbaar op (bij Rebecca) maar hij is vooral meedogenloos.

Wat vind je van de overige karakters?
    Rebecca is een dappere vrouw, die doet wat nodig is en helpt waar ze kan.
    Reed is misschien nog wel meedogenlozer dan Victor, maar minder oplettend of te zelfverzekerd?
    De CIA mensen zijn vooral bezig met het redden van hun eigen hachje
    De overige karakters zijn voor mij vooral bijfiguren om er een spannend verhaal van te maken.

Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.
    Victor laat lopende het verhaal zijn kwetsbare kant meer zien.
    Rebecca wordt steeds stoerder en durft haar grenzen te verleggen.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Misschien Rebecca omdat ik een vrouw ben en ik bewondering heb hoe ze omgaat met de onverwachte en gevaarlijke situatie.

Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen?
    Ik vind van wel. Van Victor had ik als persoon misschien meer willen weten, maar ik weet dat er meerdere boeken met Victor in de hoofdrol komen, snap ik dat de auteur niet alles in het eerste boek prijs geeft.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Voor dit genre boeken, vind ik de personages prima.

De auteur
    Heb je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke?
    Ik ken deze auteur niet, dus moet ik afgaan op wat ik op de cover lees.
    Omdat ik lees dat hij aan krav maga en boksen doet, verwacht ik dat de man-tot-man gevechten kloppend geschreven zijn.
    Als ik lees: Meedogenloze huurmoordenaar en actiethriller vol adrenaline en testosteron, verwacht ik een verhaal met expliciete vechtscènes en bloederige details.

Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet?
    Het is inderdaad een spannende thriller, ik had moeite om het boek weg te leggen.
    Er staan inderdaad behoorlijk heftige scenes in. En de held overwint alles.

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Als ik een thriller lees die beloofd vol adrenaline en testosteron te zitten, dan verwacht ik ook deze schrijfstijl, met veel snelle acties.
    De afwisseling van de hoofdstukken waardoor je extra informatie krijgt van de “vijanden” van Victor, maken het extra spannend omdat je denkt te weten wat er gaat gebeuren.

De jager is het debuut van Tom Wood. Ga je volgende boeken van hen ook lezen?
    De sneak preview van “De vijand” hebben mij wel nieuwsgierig gemaakt naar dit boek. Ik wil ook wel meer over Victor weten.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 85

De karakters

Wat vind je van Victor? Victor is de held in het verhaal. Beetje paranoïde man maar dat zal ook met zijn werk te maken hebben. Al vond ik het wel iets overdreven. Verder is het wel een ruig figuur hoe hij met zijn slachtoffers omgaat. Maar privé heeft het er alle schijn van dat hij daar een grijze muis is die zelfs aardig kan doen.
    Wat vind je van de overige karakters? Rebecca heeft wel iets leuks. Van bang naar dapper. Maar ook Norimov is wel iemand die mij aanspreekt. Een typische maffia Rus die vriend is wanneer er een voordeel uit te halen valt. Maar tevens ook de vijand kan zijn voor eveneens een voordeel.
    Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.Nee ik vind niet voldoende. Het boek heeft veel karakters maar weinig diepgang in de karakters. Het blijft vlak.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Dat zou toch Victor moeten zijn als ik eentje moet kiezen. Het is de hoofdrol met de meeste actie.
    Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen? Ik denk dat het wel wat scherper had gemoeten.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ook daarin zou ik Victor onder handen nemen. Hij denkt in doodmaken. Zelfs een jongeman achter de balie bij een hotel die op zich onmogelijk een bedreiging kan vormen wil die in gedachten al doodschieten als de man hem niet zonder problemen de creditkaart en spullen van een vermoord iemand afgeeft. Ik zou zeggen als die jongen het niet probleemloos wil afstaan druk je hem gewoon je Clock onder de neus. Die jongeman is geen doorgewinterde bandiet. Dus een bangmakende actie was voldoende om te bereiken wat Victor wilde bereiken. Het hele boek is te rauw met hier en daar buitensporig geweld. Ik zou Victor een beetje liever maken. Stoer en medogenloos waar nodig maar zacht beschaafd en aardig over de rest. Eigenlijk meer een James Bond. Die krijgt veel meer respect omdat hij zich gedraagt als een gentleman.

De auteur

Heb je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke? Ik denk dat hij gaande weg moet leren en dat zijn verdere boeken beter worden.
    Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet? Het verhaal wel de uitwerking vond ik minder. Ik mis uitgediepte karakters en het is te gedetailleerd geschreven. Persoonlijk vond ik het storend.
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ik denk het wel omdat het een snel verhaal met dito acties is. Dus het mag ook ruig en rauw zijn.
    De jager is het debuut van Tom Wood. Ga je volgende boeken van hen ook lezen? Ik denk het niet. Maar als ik wel eentje in handen heb zou ik het een paar hoofdstukken de kans geven om te kijken of er verbetering is.

masc
    Bijdrager
    Post count: 23

De karakters

Wat vind je van Victor?
    Victor komt op mij over als de perfecte huurmoordenaar: hij is snel, slim, onopvallend en hecht zich aan niets en niemand – een koele kikker. Hij voert opdrachten efficient uit en laat geen sporen na.

Er komen erg veel karakters voor in dit boek, te veel, zodat ik vaak even moest nadenken over wie wie nu weer was. De karakters werden niet erg uitgediept.

Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.
    De meeste karakters ontwikkelen zich niet echt. Ze hebben een rol te spelen in het verhaal en vervullen die ook, maar van een echte ontwikkeling is er niet echt sprake.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Alvarez is in dit boek mijn favoriete personage, omdat hij me het menselijkst overkomt. Hij doet er alles aan om de zaak op te lossen en slaagt daar uiteindelijk ook in.

De karakters zijn naar mijn aanvoelen te weinig uitgewerkt – er werd te weinig ‘karakter’ aan gegeven. Het overgrote deel van de karakters zou dieper uitgewerkt mogen worden, waardoor je een band opbouwt met die persoon. Rebecca is hier een mooi voorbeeld van. Ik heb het gevoel dat zij iets minder oppervlakkig is uitgewerkt. Als gevolg hiervan vond ik het veel spannender te lezen hoe ze vermoord werd en leefde ik ook meer mee met haar moord. De personages karakter geven wil niet noodzakelijk zeggen dat je ze softer maakt, het geeft echter wel een meerwaarde. De schrijver had bijvoorbeeld ook kunnen kiezen voor een sympathieke schurk of zo.

Victor had best wat menselijker mogen zijn, zonder daarom minder gevaarlijk te worden. Nu was hij emotieloos, wat het verhaal niet ten goede kwam.

De jager is een debuut van de schrijver, dus erg veel verwachtingen had ik niet bij hem. Toch had de tekst op de achterzijde van het boek me het idee gegeven dat dit een razendsnel, spannend boek ging zijn.

Dit boek ging wel razendsnel, maar loste zeker mijn verwachting niet in omtrent het spanningsniveau. Ik had verwacht ’s avonds niet te kunnen inslapen na het lezen van enkele hoofdstukken, maar merkte dat het avond na avond moeilijker werd om het boek op te pakken en verder te lezen.

Ik vind dat de schrijfstijl goed bij dit soort verhaal past. De korte hoofdstukken met vaak harde actiescènes maakten dat het boek vlot las. Het boek had alles in zich om spannend te zijn, maar toch werd het pas naar het einde toe spannend. De karakters zijn naar mijn aanvoelen veel te oppervlakkig gehouden, waardoor je minder met hen meeleeft. Mocht dit boek ooit verfilmd worden, dan ben ik ervan overtuigd dat dit een van de weinige boeken is waarbij de film beter is dan het boek.

Na het lezen van dit boek ben ik geneigd ‘nee’ te antwoorden op deze vraag. Ik ken mezelf echter en acht het niet onwaarschijnlijk dat als ik na een hele poos het vervolg in handen krijg, ik het toch ga lezen.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 61

De karakters
    1. Victor vind ik een ondoorgrondelijk personage. Een man welke 24 uur van de dag bezig is met het werk van een huurmoordenaar. Hierdoor is hij erg achterdochtig en leeft hij een contactloos leven. Hij leeft een beetje als een onmenselijk bijna robotachtig persoon. Alleen naar Rebecca toe toont hij -voor zichzelf dan- een vorm van emotie.
    2. De enige karakter naast Victor die iets meer uitgediept werd was voor mij Rebecca. Zij is wel menselijker dan Victor en toont haar angsten dan ook meer.
    3. Rebecca maakt een duidelijke ontwikkeling mee in dit verhaal, zij gaat steeds meer lef tonen. Ook Victor blijkt zich wat menselijker op te stellen zodra hij Rebecca beter leert kennen en er meer vertrouwen ontstaat.
    4. Mijn favoriete personage is toch Victor. Hij spreekt mij het meeste aan omdat hij goed is in zijn werk en hier ook helemaal voor gaat. Hij leeft een leven vol actie en gevaar.
    5. De personages van Victor en Rebecca worden nog het meest uitgewerkt, alhoewel deze ook niet erg uitgediept zijn. De overige personages werden niet of nauwelijks uitgewerkt maar ik vond dit wel bij de snelheid en actie in het boek passen.
    6. Ik zou aan geen van de personages iets willen veranderen, de personages passen prima in dit voor mij filmische boek.

De auteur
    1. De auteur was voor mij onbekend, echter door de tekst op kaft had ik wel een bepaalde verwachting. Ik verwachte vooral een verhaal vol snelheid, spanning en actie. Wellicht een typisch “mannen boek”?
    2. Het verhaal voldoet qua snelheid, spanning en actie voor 100% aan mijn verwachtingen. Het barst van de snelle scènes en aan spanning ontbreekt het geen moment. Toch was het voor mij geen typisch “mannen boek” hiervoor heb ik er te veel van genoten en ondanks de soms gruwelijke scènes vond ik dit als vrouw niet storend maar juist een toegevoegde waarde aan het boek.
    3. De schrijfstijl is zeker passend. De auteur heeft de spannende momenten heel beeldend op papier gezet. Korte hoofdstukken zorgen ervoor dat je het verhaal ingezogen wordt en het blijft boeien.
    4. Na dit debuut ben ik zeker van plan om ook de volgende werken van Tom Wood te gaan lezen. Dit debuut is mij heel goed bevallen en lonkt naar meer.

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 47

De karakters

Wat vind je van Victor?
    Ik vind Victor echt een James Bond type, ontoegankelijk voor zijn omgeving waardoor hij niemand in zijn directe omgeving heeft. Ik zie hem voor me als een hele knappe stoere man, idd beetje Jason Statham type of Leonardo DiCaprio haha.

Het zijn er veel, die ook in verschillende mate uitgediept worden. Ik vond het vooral in het begin met de snelheid van het verhaal soms moeilijk om te volgen wie wie is, en wie op welke manier in het verhaal hoort.

Ja ik vind dat ze zich goed ontwikkelen, ze worden steeds meer uitgediept in hun rol in het verhaal. Qua persoonlijkheid is er niet veel diepgang maar het gaat in mijn ogen ook om een actiethriller. Daar gaat het om het verhaal, het ‘gevecht’ en minder om hoe iemand zich voelt etc.

Ik vond Rebecca een hele leuke vrouw! Maar Victor vind ik ook erg leuk en ik kijk ook wel uit naar het volgende deel, dat ga ik zeker ook lezen.

Ja vind ik wel, naar mate het verhaal vorderd wordt vooral Victor verder uitgediept en het is natuurlijk het eerste deel van een serie dus ik ga er vanuit dat we Victor in de andere delen beter leren kennen.

Nee, ik vind de personages goed zoals ze zijn.

De auteur

Ik had een James Bond, snel verhaal verwacht.

Dit verhaal voldoet geheel aan mijn verwachtingen!

Ja, de schrijfstijl past hier heel goed bij, snelheid en korte bondige dialogen. Schuilnamen etc.

Ja, die komt op mijn nog te lezen stapel!

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 138

De karakters

Wat vind je van Victor?
    Victor doet me erg denken aan het hoofdpersonage in de film ‘The Transporter’…Jason Statham *zucht*. Dus ik vind hem geweldig!
    Er wordt weinig verteld over het verleden en hoe Victor in deze branche terecht is gekomen. Maar daar begint ook het mysterie en het is het begin van een reeks over dit personage dus ik denk dat je gaandeweg wel meer te weten komt. En anders maar niet…
    Ik leefde eigenlijk wel erg mee met hem ondanks het koelbloedige en uiterst professionele imago. In mijn ogen is hij gewoon erg eenzaam, en ondanks wat mensen zeggen…niemand is gemaakt om alleen te zijn.
    Er komen veel karakters voor in het boek, waarvan ongeveer 3/4 sneuvelt na 2 pagina’s dus die vergeet je ook weer snel. Eentje die bijblijft is Rebecca. Ook al is de hoofdemotie bij haar wel angst, toch is ze heel slim en sluw. Ze is uiterst vakkundig en verrast Victor daarmee waardoor er een leuke interactie tussen hen ontstaat en het geheel iets luchtiger wordt. Ik vond haar erg aimabel omdat ze menselijker is dan de andere personages.
    De rest van de personages probeert vooral zichzelf te beschermen in dit verhaal. En dat doen ze allemaal op hun eigen manier. Sommige zijn ronduit slecht en anderen erg goed, maar bij de meesten zit het er tussenin en zullen ze iedereen verraden op het moment dat hun eigen leven in gevaar komt. Of…voor genoeg geld is alles te koop…
    Er zit weinig ontwikkeling in de meeste karakters. Victor maakt de grootste ontwikkeling door. Zijn drijfveer om te handelen verandert doorheen het boek. Maar we weten te weinig van zijn verleden af om daar eigenlijk goed over te kunnen oordelen.
    De rest van de karakters zijn wat karikaturaal neergezet en vervullen hun rol met verve, tot het bittere einde.
    Mijn favoriete personage is Rebecca. Zij is het ‘normaalste’, diegene waar je je het meeste kan identificeren. En zoals hierboven beschreven vond ik haar ook erg aardig.
    Als auteur kies je voor een bepaalde opzet van een boek. En bij dit verhaal is gekozen voor deze uitwerking van de personages en is de klemtoon op andere aspecten gelegd dan psychologie. Ik vind dus dat in dit geval de personages voldoende uitgewerkt zijn. En ook al weet je dit als lezer van tevoren, ik denk dat het soms toch wat een leegte laat als je zo weinig weet…
    Ik had graag wat meer hoofdstukken van de interactie tussen Victor en Rebecca genoten.

De auteur

Ik had geen verwachting bij deze auteur. Ik zag wel voor ik begon te lezen dat er meerdere boeken in de serie waren (in het engels dan toch) en dat gaf wel aan dat er in ieder geval voldoende vraag is naar een vervolg. Het is voor mij het eerste boek dat ik lees van deze auteur.
    Na het lezen van de korte inhoud had ik dit soort verhaal verwacht. Snelheid en actie gaan meestal niet gepaard met goed ontwikkelende karakters tijdens een verhaal.
    Ik vind dat de schrijfstijl, net zoals de uitwerking van de personages, prima bij het verhaal past. Toegankelijk en vlot leesbaar, waardoor de snelheid van lezen erg hoog kan liggen. Ik denk wel dat ik het ook met minder vaktechnische woorden mbt wapens en verwondingen had kunnen redden, en mss wel meer van had kunnen genieten. Nu werd daar soms wel erg in detail op ingegaan.
    Ik zou zeker bij gelegenheid nog wel een boek over Victor willen lezen, maar dit is niet een reeks die ik in 1 keer achter elkaar aan verslind. Daarvoor is er teveel actie/geweld/wapens.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 49

De karakters

Wat vind je van Victor? Eeen echte huurmoordenaar hij laat niets aan het toeval over
    Wat vind je van de overige karakters? Rebecca vind ik het leukst Reed was heerlijk voor de strijd(competie) Ferguson Procter en Sykes gaven het verhaal sjeu en Alvarez een heerlijk rechtvaardig iemand.
    Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Ja deze mensen maakten wel het verhaal maar de opsomming van moorden is niet mijn ding met lezen daarentegen vind ik het om te zien wel leuk
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Rebecca spreekt mij het meeste aan zij was wars van de code maar helaas hielp het haar niet om het te overleven
    Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen? Ja maar van mij had het nog meer gemogen en minder gemoord
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ja ik had graag gewild dat Rebecca bleef leven en dat zou ik dan willen veranderen
    De auteur

Heb je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke?Ja een James Bond verhaal en dat was het ook maar om te lezen toch niet zo leuk als om te kijken
    Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet? Het voldoet niet aan mijn verwachting omdat het verhaal te expliciet beschreven word waardoor er weinig aan de verbeelding over blijft
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?ik denk dat dat heel persoonlijk is, ik lees het graag minder expliciet maar als je aan de stijl gewend ben is het niet slecht
    De jager is het debuut van Tom Wood. Ga je volgende boeken van hen ook lezen? Als er weer net zoveel gemoord als in dit deel dan pas ik maar als de flaptekst me aanstaat denk ik wel dat ik het bij de bieb ga lenen en dan ga lezen

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 149

De karakters

Wat vind je van Victor? Een beetje een onwerkelijke persoon, die ofwel veel geluk heeft ofwel echt zo goed kan inschatten hoe hij uit gevaarlijke situaties moet ontsnappen
    Wat vind je van de overige karakters? Rebecca vind ik een personage die sterk is en veel weet maar toch ook haar emoties laat zien, ik vind het jammer dat ze er zo snel uit was. Reed vind ik een narcistisch persoon die denkt dat hij alles kan
    Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe. Niet echt, ze rollen van het ene gevecht in het andere en je weet weinig van hun achtergrond
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Rebecca omdat ze ook haar emoties liet zien
    Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen? Nee ik vind dat je van geen van de personages veel weet. Ik zou veel meer willen weten van Victor. Is dit zijn echte naam? hoe komt het dat hij geadopteerd is ? Hoe is hij een huurmoordenaar geworden? En hetzelfde voor de andere personages. Het boek gaat gewoon van de ene afslachting naar de andere en verder krijg je weinig informatie
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ja ik zou ervoor gezorgd hebben dat Rebecca bleef leven, tja dat zal iets vrouwelijk zijn dat ik dat wil denk ik
    De auteur

Heb je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke? Nee want ik kende hem niet
    Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet? Nee ik vind er veel te veel geweld en te weinig persoonlijke informatie, het is echt een mannenboek zeker. Jack reacher vind ik dan persoonlijk beter
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja het is wel vlot te lezen dus dat is echt wel heel goed
    De jager is het debuut van Tom Wood. Ga je volgende boeken van hen ook lezen? Die kans zit erin als in het volgende boek minder moorden of geweld staan en wat meer persoonlijke informatie zodat je weet hoe iemand geworden is wie hij is

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

De karakters
    1. Wat vind je van Victor?
    Victor is een wat vlak personage en er wordt maar mondjesmaat iets over hem losgelaten. Hij is intelligent, berekenend, onverschrokken en meedogenloos, hoewel hij wel een paar kleine emotionele kantjes liet zien, o.a. toen hij de ogen sloot van een dode Rebecca.

2. Wat vind je van de overige karakters?
    De enige die wat meer diepgang krijgt is Rebecca, die Victor wel haar angsten laat zien. De andere personages zijn wat standaard neergezet.

3. Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen? Licht je antwoord toe.
    Alleen Victor en Rebecca maken gedurende het verhaal een lichte ontwikkeling mee. Ze raken op elkaar ingespeeld en tonen elkaar hun respect. Verder passeren er veel personages de revue, maar dat zijn karakters die niet verder uitgewerkt worden.

4. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Victor is de hoofdpersoon in dit boek en het belangrijkste personage. Hij is niet onsympathiek en spreekt me het meeste aan.

5. Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen?
    Het is geen psychologische thriller, dus dat verwachtte ik ook niet. Het gaat voornamelijk om het verhaal. Dat zou natuurlijk voldoende moeten zijn, maar ik heb me niet echt kunnen identificeren met een personage.

6. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Het is verhaal over een huurmoordenaar, zijn acties vol adrenaline en testosteron. Prima neergezet, maar naar mijn smaak worden de personages te vlak gehouden.

De auteur
    7. Heb je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke?
    Ik heb nooit een boek van deze auteur gelezen, dus had van hem geen verwachting.

8. Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet?
    Het is een spannend verhaal vol actie, wat ik ook had verwacht en waar ik ook zeker van heb genoten. Ik houd echter van meer uitgewerkte personages.

9. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl past goed bij dit type verhaal. Uitvoerige beschrijvingen van de acties, achtervolgingen en moorden. Een boek voor de lezer die van een snel actieverhaal houdt, zonder poespas.

10. De jager is het debuut van Tom Wood. Ga je volgende boeken van hen ook lezen?
    Ik heb genoten van dit snelle en zeker nagelbijtend spannende verhaal, maar omdat er nog zoveel op mijn te-lezen-lijstje staat, kies ik niet snel nog een keer voor een boek van deze auteur. Behalve wanneer ik een boek wil lezen, omdat ik even geen zin heb om na te denken.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 66

De karakters

Wat vind je van Victor?Victor is een perfectionist, goed in zijn “beroep. Maar wel een in zichzelf gekeerde man, die afstandelijk over komt. Wel erg goed in zijn vak, denkt na over wat hij doet en weet precies hoe iets gedaan moet worden.

De enige aardige is Rebecca. De andere personages zijn erg streberig en zijn voornamelijk uit op eigen gewin. Met daarnaast de bijfiguren (militairen, beveiligers) waar verder weinig van bekend is die voornamelijk vrij stereotype worden beschreven.

Nee, er zit weinig ontwikkeling in de personages. Maar in dit verhaal lijkt me dat ook niet noodzakelijk.

Rebecca is mijn favoriet, zij is in feite de enige die wat van zichzelf laat zien en emoties toont.

Alleen Victor en Rebecca worden wat meer uitgediept, van de anderen kom je wel wat te weten maar niet echt veel.

Nee, ze zijn zoals ze zijn en dat hoeft niet veranderd.

De auteur

Ik had niet eerder iets van hem gelezen (kan ook niet bij een debuut 😉 ) en had geen verwachtingen.

Ja, volgens de korte inhoud gaat het om een huurmoordenaar die zelf prooi wordt en dat klopt met het verhaal.

Ja, het verhaal is vlot geschreven en beeldend. Ondanks het grote aantal bladzijden heb je het boek snel uit. De situaties/gevechten zijn vrij uitgebreid beschreven en dat past helemaal bij dit soort verhaal.

Waarschijnlijk wel, zijn schrijfstijl spreekt me aan.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 56

Wat vind je van Victor?
    Hij is vooral een eenzame gedreven moordenaar. Hij houdt zichzelf enorm groot, maar toch knaagt het aan hem dat hij geen echte eigen plek heeft. Hij is een sterke, machtige man met een sterke persoonlijkheid en altijd alert. Het zou absoluut niet mijn type zijn om ermee om te gaan.
    Ik heb eigenlijk met geen één van de karakters meteen een klik. Iedereen heeft zijn eigen motieven om zich met de zaak te bemoeien, dit is wel interessant om te lezen.
    Victor wordt naarmate het verhaal vordert steeds meer emotioneel geprikkeld op het seksuele en liefdevolle vlak. Hij beschermd een vrouw en is zelfs uit op wraak als zij komt te overlijden. Hij wordt dus wat weker. Rebecca daarentegen wordt ietwat sterker en durft meer naarmate de tijd verstrijkt, maar ze zal ook wel moeten om in leven te blijven.
    Ik heb vrij weinig met de karakter. Alvarez is mijn favoriet, als ik moet kiezen. Hij bijt zich vast in een probleem en laat dit niet los. Dit kan ik wel waarderen.
    Er is weinig diepgang in de personages, maar juist dit maakt het verhaal spannend en mysterieus. Als we al veel van bijvoorbeeld Victor weten, is er al enige spanning vanaf.
    Ik zou inderdaad zoals eerder gezegd Rebecca hebben laten leven of althans wat langer. Misschien had Victor dan toch wat liefde kunnen tonen. Leek me wel leuk. Verder heb ik me geërgerd aan Sykes, wat een watje. Hem had ik wel iets spannender gemaakt.

Vooraf had ik niet echt een verwachting van deze auteur. Het is zijn debuut en hoopte vooral op een fijne schrijfstijl.
    Ik heb vooraf aangegeven dat ik een beetje bang was dat ik moeite had met het verhaal. Dit is ook zo gebleken. Ik heb me echt door de eerste 150 bladzijden heen moeten worstelen. Het greep me totaal niet. Fijn al die details over wapens, maar die onthoud ik toch niet. Daar heb ik geen interesse voor. Ook kwamen er dusdanig veel karakters in voor dat ik soms het spoor bijster was, wie er nu op welke manier bij de zaak betrokken was.
    Ja, het verhaal past wel bij de schrijfstijl. Al vond ik het opvallend dat sommige delen erg traag gingen (wat voor wapens gebruikt werden en bezoekjes aan mensen) en anderen extreem snel (de gevechten bijvoorbeeld). Juist de snelheid bij de gevechten zorgde ervoor dat ik het ongeloofwaardig vond. Natuurlijk, het gaat in het echt ook om seconden en minuten, maar dit had toch nog meer spanning mogen hebben.
    Ik ben bang van niet. Ik heb mezelf hier echt doorheen geworsteld en begon pas over de helft een beetje te genieten van het verhaal. Ik vind het vooral langdradig op de verkeerde momenten met teveel karakters en veel te veel details. Waarschijnlijk is dit de stijl van de schrijver, dit trekt me helaas niet.

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 50

De karakters

Wat vind je van Victor?
    Een ondoorgrondelijke man, die zich zelf en zijn lichaam goed kent en ondanks zijn beroep toch een soort held is
    De overige karakters zijn meer bijrollen m.u.v Rebecca en aan het eind Reed naturlijk. Daar waar Victor de sympathie krijgt , is Reed de vijand. Rebecca komt aanvankelijk over als een angstige wat grijze muis, maar ontpot zich als een dappere vrouw.
    Rebecca , zie bovenstaand
    Het is een snel boek, met nadruk op de veel scenes, daarvoor hoe en de karakters niet veel uitgewerkt te worden.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik had wel wat meer over de a htergrond van Victor willen weten. Volgend deel?
    De auteur

Wat ik vooraf had gelezen komt in overeenstemming met het boek, in dat opzicht voldoet het zeker aan de verwachtingen . De schrijfstijl is net als het verhaal snel en af en touecwat rauw geschreven. Ik ben wel nieuwsgierig naar de ontwikkeling van Victor, dus ja, ik wil nog wel meer lezen.

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 21

Wat vind je van Victor?
    Een meedogenloze moordenaar, in eerste instantie kon ik geen sympathie voor hem opbrengen, in de loop van het verhaal beginnen er toch wat barstjes in zijn pantser te komen. Maar echt veel duidelijkheid over deze personage krijg ik niet.
    Stuk voor stuk slechte mensen, uitzonderingen daargelaten, hoe corrupt kan de wereld zijn…. in principe dienen de karakters allemaal het verhaal en zijn zij niet het verhaal
    Vind je dat de karakters zich, lopende het verhaal, ontwikkelen?
    De ene karakter vormt zich wat meer dan de andere, net hoe het verhaal zich ontwikkelt
    Ik vond Rebecca een verfrissende persoonlijkheid in al dat mannelijke geweld.
    Dat vind ik wel.
    Victor had wel meer diepgang mogen hebben, aan het einde van het boek weten we per saldo nog niets van hem.

De auteur

Ik had geen verwachting van de auteur.
    Bij het voorstukje leek het mij een spannend boek, uiteindelijk vond ik het vrij oppervlakkig, niet bijzonder goed geschreven en bij tijden oervervelend. Het is dat ik wilde weten hoe het boek eindigde….
    Ik was niet erg onder de indruk van de schrijfstijl en de manier waarop de schrijver bepaalde situaties omschreef.
    Ik weet zeker van niet.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.