15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #4466 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

masc
    Bijdrager
    Post count: 23

Spanning: 6 punten, omdat het boek me niet echt in de ban had. Enkel naar het einde toe liep de spanning wat op.
    Plot: 7 punten, omdat alle verwikkelingen in het boek aan het einde toe samenvielen. De plot had wel ingenieuzer kunnen zijn.
    Leesplezier: 6 punten, omdat ik soms moeite had het boek opnieuw op te nemen. Dit is een van de weinige boeken waarvan ik verwacht dat (mocht het ooit verfilmd worden) de film beter is dan het boek.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het boek vlot las.
    Originaliteit: 7 punten, omdat dit boek niet enig in dit genre is en er al originelere verhalen waren
    Psychologie: 4 punten, omdat de karakters wel echt meer uitgewerkt hadden mogen worden. Victor had haast geen persoonlijkheid, en zelfs als huurmoordenaar zal je toch wel je menselijke kantjes hebben.

Gemiddelde beoordeling: 6,2 punten

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 9 punten, omdat de spanning begint bij de eerste bladzijde en eindigt op de laatste bladzijde

Plot: 7 punten, omdat het niet heel origineel is maar wel heel boeiend.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik genoten heb van iedere bladzijde

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het gewoon prima geschreven is, niet uitzonderlijk goed maar het past bij het verhaal.

Originaliteit: 5 punten, omdat er al veel van dit soort boeken zijn, maar het is wel erg leuk.

Psychologie: 5 punten, omdat dit nauwelijks voor komt, alleen misschien dat de tactieken onderling als psychologisch beschouwd kunnen worden.

totaal: 42 / 6 = 7, mijn eindcijfer is dus een 7

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 85

Spanning: 8 punten, omdat er genoeg actie en spanning in zat.

Plot: 6 punten, omdat ik denk dat hij daar wel meer zijn best op had kunnen doen.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik er niet zo heel veel plezier in had. Te gedetailleerd en beetje ongeloofwaardig. Slecht uitgewerkte karakters en dat geeft dat ik er niet veel leesplezier aan beleef.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat hij wel toegankelijk en begrijpelijk schrijft.

Originaliteit: 5 punten, omdat het niet erg origineel is.

Psychologie: 4 punten, omdat ik niet vind dat het iets psychologisch is.

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 49

Spanning: 6 punten, omdat er teveel gemoord word en er te weinig verhaal in zit.

Plot: 6 punten, omdat op een paar dingen na alles wel heel voorspelbaar is.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik elke dag 50 bladzijdes moest lezen van mezelf.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat het heel lang heeft geduurd voordat ik het verhaal leuk begon te vinden

Originaliteit: 6 punten, omdat er meer actiefiguren zijn en die verhalen mij meer boeien, om in de sfeer van het boek te blijven Victor gaat graag in de menigte op, hij wil niet gezien worden dat maakt hem als actiefiguur heel saai….

Psychologie: 6 punten, omdat het moorden is of vermoord worden, dus lekker simpel.

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

maryam
    Bijdrager
    Post count: 104

Spanning: 9 punten, omdat het voor mij een echte pageturner was, spannend van begin tot einde.

Plot: 8 punten, Dat Victor als onverslaanbaar zou zijn had ik wel gedacht, maar sommige dingen ook weer niet. Tot laatste bladzijde verrassende wending.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik met veel plezier dit boek gelezen heb.

Schrijfstijl: 8 punten, vlotte en snelle schrijfstijl. Goed gevonden om bij hoofdstukken tijdsaanduiding te zetten en plaats waar het zich afspeelt, maakt het prettiger om te lezen.

Originaliteit: 8 punten, omdat idee van een huurmoordenaar die nu prooi is, en het gezonken schip waar jacht op gemaakt wordt, een goed bedachte verhaallijn is. Soms was het wel wat ongeloofwaardig.

Psychologie: 6 punten, dat had wel wat meer gemogen. bij sommige karakters kreeg je als lezer te weten wat ze dachten, maar bij Victor bleef dat nogal vaag. Zelfs na de dood van Rebecca bij wie hij wat leek te ontdooien, kreeg je weinig emotie te zien.

Gemiddelde beoordeling:8 punten

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 50

Spanning: 8 punten
    Een aaneenschakeling van gebeurtenissen, maakt dat je door blijft lezen
    Plot: 6 punten
    Victor is de held van het boek, logisch dat hij ook vaak wint
    Leesplezier: 8 punten
    Spannend tot het eind
    Schrijfstijl: 8 punten
    Zeer vlot en filmisch geschreven
    Originaliteit: 6 punten
    Spannende spionage thriller, maar qua personages herkenbaar
    Psychologie: 6 punten
    Je leert weinig over de personages, weinig diepgang in

Algemeen 7 punten

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Spanning: 9 punten, omdat het vaak nagelbijtend was en flink spetterde.
    Plot: 8 punten, omdat het een complex, mondiaal verhaal is, met veel draadjes die mooi samenkomen.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het heerlijk leest en de nodige spanning geeft.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het prettig leest, niet te makkelijk, niet te moeilijk
    Originaliteit: 2 punten, omdat er veel dergelijke verhalen zijn
    Psychologie: 2 punten, omdat het meer om het aspect spanning gaat dan dat er personages uitgewerkt worden.

Totaal 35 punten gedeeld door 6 = 5.9
    3 sterren

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 149

Spanning: 9 punten, omdat het van het begin tot het einde spannend was

Plot: 6 punten, omdat het een te verwachte einde was

Leesplezier: 7 punten, omdat het was spannend maar wat teveel moorden en geen rustpunten

Schrijfstijl: 9 punten, omdat hij schrijft heel goed en het boek is heel vlot te lezen

Originaliteit: 6 punten, omdat het zat vol moorden en ging maar zo verder door en het einde was dan te verwachten.

Psychologie: 6 punten, omdat er weinig achtergrond en emotie te vinden was van de personages

Gemiddelde beoordeling: 7,1 punten

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 66

Spanning: 8 punten, omdat er veel actie in het verhaal zit en de spanning steeds goed opbouwt.

Plot: 8 punten, omdat de veel plotwendingen in zitten en dat het verhaal leuker maakt.

Leesplezier: 9 punten, omdat het een echte page-turner.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl vlot en boeiend is.

Originaliteit: 7 punten, omdat er veel van dit soort boeken zijn, maar de jager die nu prooi wordt toch minder voorkomt.

Psychologie: 6 punten, omdat er weinig emotie in zit en je de meeste personen niet echt leert kennen.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 61

Spanning: 9 punten
    Vanaf de eerste bladzijde begint het verhaal spannend en dit wordt nagenoeg het gehele verhaal op een hoog niveau gehouden.

Plot: 8 punten
    Veel verrassende wendingen in het boek.

Leesplezier: 9 punten
    Ik heb genoten van dit boek vol heftige details.

Schrijfstijl: 8 punten
    Een vlot bijna filmisch geschreven verhaal wat lekker leest.

Originaliteit: 7 punten
    Er zijn al veel van dergelijke actie thrillers verschenen, echter werd in dit verhaal wel de rol van prooi omgedraaid.

Psychologie: 6 punten
    Het verhaal mist een diepere uitwerking van de karakters en gedachten (maar dat is vaak kenmerkend bij dergelijke boeken en niet een direct gemis).

Gemiddelde beoordeling: 47 punten = Eindcijfer 8

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 138

Spanning: 7 punten, de actiescenes vond ik soms echt bloedstollend spannend maar het hield niet gedurende het hele boek vast.

Plot: 6 punten, omdat ik het niet origineel vond en voorspelbaar

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek wel vlot las en het kon me ook wel meenemen in de wereld van Victor.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik het wel heel vlot vind lezen en er zijn geen gekke capriolen uitgehaald waardoor het verwarrend wordt, maar het is geen literair juweel…

Originaliteit: 5 punten, omdat het toch heel voorspelbaar was

Psychologie: 6 punten, omdat de karakters niet erg uitgediept worden maar de belangrijkste karaktertrekken van elk personage komen wel vaak genoeg aan bod zodat ze bij elke lezer bekend zijn!

Gemiddelde beoordeling: 39 punten = 6,5

3 sterren!

alegna
    Bijdrager
    Post count: 56

Spanning: 6 punten, omdat ik me in het begin van het verhaal totaal niet aangetrokken voelde tot het boek en wat er zich in afspeelde. Later in het boek bleef ik opeens wel nieuwsgierig hoe het af zou lopen, dus trekt het mijn cijfer omhoog.

Plot: 7 punten, omdat ik vind dat de verhaallijnen goed op elkaar inspelen en ze allemaal een ander soort motief hebben.

Leesplezier: 4 punten, omdat het gewoon niet mijn type verhaal is. Teveel details, teveel verhaallijnen, teveel actie, te weinig emotie.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het goed geschreven is en makkelijk leest. Geen moeilijke woorden, goede zinnen.

Originaliteit: 5 punten, omdat het soort verhaal vaker wordt geschreven.

Psychologie: 5 punten, omdat er weinig diepgang in zit. Het is vooral veel actie, geen nadenkwerk.

Eindcijfer: 5.7

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Poeh, poeh, Cees heeft me wel achter mijn broek aan moeten zitten, om mijn werk op tijd af te krijgen. Sorry Cees en medelezers!
    Ik beloof plechtig betere inzet bij een volgende leesclub. ;-D
    Het was gewoon even druk, omdat we bezig waren met de “uit-papa’s-en-mama’s-huis-verhuizing” van onze laatste “spruit”, maar nu mijn tranen zijn gedroogd, heb ik dan toch nog op tijd mijn recensie geplaatst.

Omdat het misschien nog even kan duren voordat jullie het kunnen lezen, heb ik hem hieronder ook geplaatst.

Recensie:
    Victor is een professionele huurmoordenaar. Tessarect is zijn codenaam. Niemand weet zijn echte naam en waar hij vandaan komt. Hij is berekenend, expert in het ongewapende gevecht, scherpschutter en schuwt geen enkele methode om gedaan te krijgen wat moet worden gedaan. Hij gaat terdege te werk, door zijn doelen van te voren goed te observeren.

Van een anonieme opdrachtgever krijgt Victor in Parijs een klus toebedeeld en begint het verhaal met grote vaart, veel actie en veel adrenaline. Hij moet een usb-stick in handen zien te krijgen. Hiertoe dood hij Andris Ozols, een Letse officier van de Russische marine van achter in de vijftig. Al snel wordt er actie ondernomen om Victor te stoppen en belandt hij is een vuurgevecht. Het lijkt er op dat Victor nu zelf opgejaagd wordt.

“Ozols beweerde dat hij wist waar een Russisch fregat lag dat in 2008 is gezonken in de Indische Oceaan. De Russen hebben het ongeluk nooit erkent [….] bovendien had het schip volgens Ozols acht antischeepskruisraketten aan boord, de zogenaamde Oniks”.

De CIA maakt zich zorgen om dit wapen, omdat er geen afweersysteem tegen is. Ze willen de eerste zijn die de Oniks zullen vinden en daarom willen zij degenen zijn die de informatie van de stick in bezit krijgen.

Victor begrijpt dat de jacht op hem is geopend en via vele omwegen, door meerdere landsgrenzen te passeren, weet hij te ontsnappen. Onderweg ontmoet hij een tussenpersoon, Rebecca. Zij blijkt waardevolle informatie voor hem te hebben.

Het vlotlezende verhaal heeft korte hoofdstukken en speelt zich af in zeven dagen tijd. Het bevat meerdere verhaallijnen die goed doordacht zijn. De lezer die een spannend, snel en actievol plot verwacht komt zeker niet bedrogen uit met dit boek. Het is een verhaal van internationale standing en zéker niet slecht. Een eventuele verfilming zal voor de Jason Bourne-fans een heerlijke actiefilm kunnen opleveren.
    De lezer die ook houdt van psychologisch uitgediepte personages zal echter het gevoel hebben dat het verhaal op dat gebied vrij vlak is.
    De grote schare aan personages die de revue passeren, en net zo snel weer vermoord worden, zijn ook snel weer vergeten, omdat hun platte karakters niet beklijven.

“De jager” is het debuut van de Engelse auteur Tom Wood en in 2011 in Nederland uitgegeven.

Omdat de plot goed is uitgedacht en gewoon heel spannend is beoordeel ik het met 3 sterren.

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 21

Spanning: 6 punten, omdat ik uiteindelijk nog wel ben getriggerd om het boek uit te lezen

Plot: 7 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zat

Leesplezier: 2 punten, omdat ik mij vanaf het 1e hoofdstuk al mateloos irriteerde aan de schrijfstijl

Schrijfstijl: 2 punten, omdat ik het een schrijfstijl vond die mij absoluut niet aansprak

Originaliteit: 5 punten, omdat er meer van dit soort verhalen zijn

Psychologie: 5 punten, omdat er meer in gezeten had

27 punten : 6 = 4,5, dit cijfer sluit helemaal aan bij mijn beleving van dit boek… jammer want over het algemeen pakken boeken mij wel….ook dit genre, volgende keer beter!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.