Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 36: De dood van een mooie vrouw De dood van een mooie vrouw, Tijdens het lezen

31 bericht aan het bekijken (van in totaal 31)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 130

Het boek geeft een goede beschrijving van een eiland en geeft meer informatie dan voor het verhaal nodig is. Door deze manier van informatie geven zat er niet veel vaart in het verhaal maar gaf ook weer dat de inspecteurs niets opschoten. Het einde ging erg snel en viel voor wat de toekomst van de dader een beetje tegen..Vooral aan het einde zitten er onjuistheden in.
    Ik heb het gevoel dat de schrijfster mooie zinnen en teksten genoteerd had en die gebruikt heeft in haar boek.
    Ik kwam wel erg veel zinnen tegen die niet lekker liepen, moest herlezen en zelf de klemtoon of komma zetten en als er een herdruk komt is het op zich wel handig als het een en ander aangegeven wordt door lezers denk ik. Ik vond het prettig dat de schrijfster een briefje (voorkeur heb ik voor geschreven in het boek) er bij gevoegd had met haar handtekening,geeft een gevoel van betrokkenheid en met haar tekst op blz 5 van kwetsbaarheid waardoor ik het moeilijker vind om opmerkingen te maken. Het is toch altijd een beetje “eng” om voor het eerst een boek te publiceren.
    Leuke elementen waren de ARKO afkorting en de carrière move van de buik.
    Toch een paar opvallende aspecten die ik wil noemen:
    blz 6 de vrouw had haar armen gestrekt naast haar hoofd alsof ze sliep en een kussen vasthield. Als je je kussen vasthoudt dan zijn de armen gebogen.
    blz 11 voor de 15e september is het broedseizoen bij het Oerd en niet toegankelijk en dan op blz 12 vanaf 15 augustus was het in ieder geval druk bij het Oerd omdat de jagers actief zijn op konijnen jacht. Niet logisch.
    blz 14 de sublieme schoonheid van groen,geel ,wit roze en paars en hier en daar bruintinten. Dit veronderstelt dat hij dat vindt maar daarna staat dat hij echt blij wordt van natuurkleuren.
    Hij wandelde bij een een klein meertje langs. Hij wandelde langs een meertje leest prettiger.
    blz 16 Scheide ipv scheidde?
    blz 17 Toch had hij behoorlijk de pest in. Toch had hij er behoorlijk de pest in klinkt lekkerder.
    blz 18 NFI voor sommigen niet bekend wat de afkorting is (ned. forensisch instituut)en wordt daar niet weergegeven.
    blz 20 wat is met stip eten.
    blz 24 vrouwen waren vreemde wezens waar je geen verstand van kreeg . Is toch waar je geen hoogte van kreeg? Dit ook op blz 228 beetje herhaling.
    blz 24 wordt gesproken over een sage en op blz 25 over een mythe. Daar zit verschil tussen.
    blz 26 haar ogen waren dof en levenloos, maar er lag een vreemde gloed in haar ogen staat daarna!
    blz 27 vertoonde zich niet in het dorp, hoe kwam zij aan eten en drinken en de olie etc en verzwakt nog lopend tegen storm in een duin op?
    blz 24 Sicko trok een pruillip en blz 31 ingehouden adem geluisterd, bewondering van kameraad en Sicko is heel positief over vertellers, komt niet met elkaar overeen.
    Zinsnede op blz 33 onderaan: “Bovendien moet je iedereen leuk vinden tot het tegendeel was bewezen” daar zouden meer mensen zich bewust van moeten zijn.
    blz 36 Was er helemaal geen uitvaartondernemer op Ameland met een koeling?
    blz 41 Natte bende op de Hon dan wandel je daar als Werner toch niet echt gemakkelijk en rennen gaat dan helemaal niet met laarzen aan. Dan snel lopen gaat beter.
    blz 36 grauw gure dag, blz 41 het weer was te koud en te triest voor het jaar en blz 37 de zonnebril van Dirk
    blz 42 Mannen van NFI bij het lijk. blz 18 collega’s van NFI waren ook aan boord. Rinze en Sicko kwamen aan en zijn gelijk naar Dirk gegaan en kort met hem gesproken en met de auto hard richting het lijk gereden. Het was een behoorlijk stuk lopen en je kon er met de auto niet komen. De mannen van NFI waren bijna klaar met onderzoeken fotosessies.Knap dat NFI er zo veel sneller waren,tent opgezet,alle afdrukken gegipst en gefotografeerd, handen en voeten keurig plastic verpakt, hoe wisten ze waar en dan al bijna klaar.
    blz 43 de vindplaats waar ze uiteindelijk heen was gebracht? Waarom dan niet weggebracht?
    blz 44 had alle kleuren van de regenboog. Dan mis ik oranje, indigo en violet. Daarnaast treden verkleuringen later op. Voorts was het koud en heeft dat ook zijn invloed.
    blz 46 de tandenborstel in de hoek omgebogen, dus rechtshandig er was meer kracht gezet op één zijde van de tandenborstel. Een tandenborstel pak je toch willekeurig in je handen.
    Blz 47 na heerlijk, een komma
    blz 54 afkorting HAARP gelijk uitleggen.
    blz 56 zag gedaante werden twee schimmen, dan wordt het een man en hond. Een hond is niet zo groot als een mens/schim en beweegt anders.
    blz 57 wat moest hij doen dan. Beter? wat moest hij dan doen.
    blz 56 god is de natuur en blz 57 en 58 doet hij negatief daarover. blz 58 god en alles om hem heen (is ook natuur)
    blz 59 greep uit de activiteiten i.p.v in de activiteiten
    blz 59 Het kostte hem inspanning i.p.v Dat kostte hem,..
    blz 61 hij lustte er nog wel eentje i.p.v lustte nog wel eentje..
    blz 63 bro??is
    blz 63 wellicht krijg je nog wat je wilt i.p.v. wellicht krijg nog wat je wilt
    blz 65 zin in een discussie i.p.v aan een discussie
    blz 78 van die beesten i.p.v van de die beesten
    blz 80 stoof duin af het zand spatte onder zijn voeten vandaan? Zand spat?, hij liep door eerst mul zand en daarna naar de vloedlijn
    blz 81 het tochtte door de kieren??, koude. Op blz 77 Rinze rent, ochtend mist en onderaan blz 81 hordes mensen naar het strand, dus aardig weer blz 88 de zon scheen, Rinze en een zonnebril
    blz 81 hordes mensen zo vroeg?
    de afkorting ARKO is leuk gevonden.
    blz 89 hoe logisch is het dat je een usb stick met muziek bij je hebt?
    blz 92 Het is wel snel te zien als een ander een trap/schop krijgt Je staat er tegenover. Probeer het.
    blz 103 woordkeus commotie niet logisch.
    blz 103 nog hoorbaar buiten adem, blz 102 huisje bleek nog geen 100 meter bij ze vandaan te zijn. Beetje te overtrokken beschrijving?
    blz 103 aan het eind van de weg wou i.p.v zou
    blz 133 dat je s’nachts om half twaalf door het donkere bos gaat fietsen voor een snack terwijl je vriendin net vermoord is
    134 in het park is ze komt Sicko tegen. blz 135 maar nu midden in het bos met Sicko is andere koek. Dan is het weer in het bos.
    blz 137 ik zou naar de discotheek gaan i.p.v ik zou naar de discotheek,
    blz 137 maar daar bedoel ik niets mee hoor i.p.v niets meer hoor
    blz 152 er is geen zon toch wordt er gesproken over tegenlicht bij de planten en struiken terwijl tegenlicht juist afkomstig kan zijn van de zon, een flitser of reflecties van sneeuw of zand. Hier geen sprake van.
    blz 156 waarom ineens vanuit de Oerdhut denken en lopen.
    blz 161 iets roods valt toch op?gek dat dat niet eerder gezien is door iemand.
    blz 161 CSI als afkorting wordt niet uitgelegd.
    blz 167 geen logisch verhaal als je beiden nat bent en één gaat alvast zich uitkleden en douchen. Daarna kleed de ander zich uit en gaat douchen Als Sicko eruit komt zet Auke koffie, praten. Hij heeft dus terwijl de wasmachine in de doucheruimte staat waar beiden zich omkleden de spullen in de wasmachine gestopt en zij zagen dat niet en ook niet van dat tasje. Niet logisch is dat een ander die kleding uit een tasje haalt??? en de wasmachine is al klaar als de tweede nog onder de douche staat. Ik wou dat mijn wasmachine zo snel was.
    blz 176 pietluttig i.p.v pietleutig
    blz 177 afkorting KGB niet weergegeven, net als VOC op blz 189, CCR blz 230
    blz 181 mannen van het goede leven i.p.v. mannen van een goed leven
    blz 190 door te zeggen i.p.v om te zeggen
    blz 190 ging dankbaar verder op dit onderwerp i.p.v verder in op dit
    blz 192 ik denk dat de schrijfster zelf géén magnetron heeft dan wel wil
    bloz 192 vinden, maar i.p.v. vinden. Maar
    blz 195 beiden i.p.v beide
    blz 196 een mooi paard ziet zijn hart sneller gaat kloppen i.p.v ziet dat zijn hart
    blz 205 zin in een bakje i.p.v. zin aan een bakje (dit kom je vaker tegen aan i.p.v in (taalgebruik aldaar?) bv ook op blz 220 zin aan iets verfrissends i.p.v in iets verfrissends en op blz 231 aan chips i.p.v in chips en blz 284 aan koffie i.p.v in koffie)
    blz 207 een overtrokken reactie van Irma en past niet bij de persoon
    blz 212 had mobiel als zaklamp en liep voorop en zag niet de teugel die best wel omhoog steekt.
    blz 212 krijgt klap met schep van iemand naast de deur en de ander ziet niemand weglopen of rennen!en gaat er ook niet achter aan. Gingen beiden weer naar binnen!!!! Hoe onlogisch
    blz 221 allemaal bezigheden i.v. bezigheid.
    blz 224 Naast hem had hij twee plaatsen i.p.v naast hem en had hij
    blz 233 toen 10 km niet meer i.p.v tot 10 km
    blz 233 Nu had hij wel het gevoel of Hij had nu wel het gevoel i.p.v Nu hij had wel het gevoel
    blz 237 Hoewel hij aanvankelijk niet kon slapen, was hij vlak voor .. i.p.v niet kon, was hij vlak voor de wekker
    blz 240 haar oude zonden. Daar wordt niet meer op ingegaan! Hoe zondig was ze en normaal vraag je als rechercheurs door.
    blz 241 Na de fysio kon ze het echt niet meer betalen. Ik denk dat weergegeven moet worden dat Anja het te duur vond als de verzekering het niet dekte. Nu lijkt het of ze na fysio gehad te hebben ze het niet meer kon betalen door de fysio.
    247 krachtige rivieren op Ameland!klinkt als gekopieerde taal.
    blz 249 weer iets met een vrouw, beter is denk ik om nooit meer iets met een vrouw…
    blz 250 Het leek of alles was voorbestemd i.p.v het leek of was alles voorbestemd.
    blz 255 NAM vestiging i.p.v NAM vesteging
    blz 257 loopt het Hoofdstuk 27 ineens door i.p.v op een nieuwe blz.
    blz 260 beeldje niet opgevallen bij rechercheurs (moeten juist op elk detail letten) Verwijzing?
    blz 263 maar zou dat daadwerkelijk uit kunnen. Loopt niet.
    blz 271 er mis met gewoon een geweer de duinen in te trekken i.p.v mis met gewoon met een geweer.
    blz 274 waarom hij ook alweer uit zijn bed i.pv. waarom dat hij ook alweer uit zijn bed..
    278 dat zijn buik en carrière move is ook leuk gevonden.
    blz 282 Sicko was als eerste aangekomen bij de of Sicko kwam als eerste aan bij de.. i.p.v Sicko was er als eerste aangekomen bij de…..
    blz 283 vreemd dat schoonzoon naar vrijgezellenfeest gaat en dochter eventjes naar haar vader.
    blz 291 hoe het met jou staat i.p.v hoe het me jou staat
    blz 298 jullie (alleen zijn vrouw nog thuis?)
    blz 308 zin loopt niet lekker : maar wat Anja niet wist,was dat iets..
    blz 309 de vakantie was bijna ten einde? Had het gevoel dat in het begin van het boek de vakantie net begonnen was en het is pas half augustus net geweest en natuurlijk afhankelijk van de regio.Zij waren ruim twee weken op het eiland en daarna weer terug.Kan theoretisch dus wel.
    blz 316 Ze volgden i.p.v ze volgenden\
    blz 320 een kostbaar ding dat i.p.v die
    blz 322 het betekent net niet rot i.p.v. het betekend
    325 Rinze wist wel van de hobby van Dirk en omdat hij verdacht was vraag je door.
    blz 328 bovenaan Dat deze afbeeldingen door de… Dirk werden gemaakt. Ik dacht dat Gjalt de naam was! Foutje lijkt mij. opvallend dat een boswachter die vaak in de duinen is niet officieel verhoord wordt.
    blz 337 mensen die zeiden dat de verdrinken,moet zijn mensen die zeiden dat verdrinken
    blz 340 Ze kon niet drijven en het ging snel fout. Zakte woordeloos onder water…
    blz 346 ze zagen wat drijven!!! , blz 346 ze drijft op het ritme van de golven!Klopt niet met het verhaal blz 340
    Daarnaast blz 334 de zee met zijn kabbelende golfjes, blz 337 geen geluid, allee het normale gekabbel van de golven, de zee schepte behoedzaam brokjes af zonder lawaai te maken. blz 339 de zee had één voordeel .Hij was kalm en rustig. Maar blz 346 door het geluid van de golven en de wind,blz 347 Rinze kon hem in het geraas van de golven en de bulderende wind….!!!!! Door de golven moeilijk in beeld te krijgen… Dit klopt niet met de eerder genoemde pagina’s

31 bericht aan het bekijken (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.