Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 36: De dood van een mooie vrouw De dood van een mooie vrouw, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 47

Citaten:
    Sluit me aan M. Jacobs, het is leuk dat het boek is opgedragen aan de lezers.
    Verder nog geen opvallen de citaten gevonden.

Ontwikkeling:
    De ontwikkeling had van in de eerste 100-150 bladzijden wat sneller gemogen, het boek blijft erg lang hangen in de ontwikkeling van de hoofdpersonen, de rechercheurs Rinze en Sicko.

Spellingfouten:
    Geen opvallende spellingsfouten

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 57

Het boek is uit en met alle respect voor de auteur, het is een aardig boek maar dol enthousiast ben ik niet. De vele beschrijvingen halen de vaart uit het boek waardoor je de neiging hebt om door te bladeren. Het boek had meer body kunnen krijgen als de moord prominenter in beeld was geweest. Het verhaal indikken en de tweede verdwijning had eerder mogen plaats vinden.
    Minder bladzijden had het leesplezier verhoogt, er is genoeg in het boek wat het dan spannend maakt.
    Mijn verwachtingen zijn niet helemaal uitgekomen.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 62

Alle passages worden uitgebreid beschreven daarom kom ik er wat lastig doorheen en ben ik nog maar op de helft. Wel nodigt het verhaal mij uit om een keer naar Ameland te gaan om het allemaal in het echt te zien. Tot nu toe ontwikkelt het verhaal zich zoals ik had verwacht maar het mag van mij wel iets sneller gaan. Op naar de tweede helft van het boek.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 129

Ik vind het boek mooi en het leest lekker alhoewel ik wel vind dat de schrijfster af en toe wat afdwaalt midden in een verhaallijn. Zo ben je aan het lezen over de ontwikkeling van een moord scene en dan ineens word er een sprongetje gemaakt naar de uitleg van bijvoorbeeld het ontstaan van een natuurgebied. Dat is op zich niet erg, en het is evengoed boeiende informatie alleen geeft dat een beetje het gevoel van …wat voegt dit extra toe aan het verhaal?

Verder vind ik het verhaal heerlijk om te lezen en ik ben inmiddels aanbeland bij het plot. Het word nu wel spannend en ik ga dan ook gauw verder lezen.

Spelfouten heb ik niet gevonden trouwens.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 128

Ik ben een paar opmerkelijke uitspraken tegen gekomen. Zoals:
    – steenzat (pag. 61)
    – de voddenbank (pag. 68) Ik neem aan dat hiermee het bed bedoeld wordt.
    – veel geschreeuw, weinig wol (pag. 62)

Spellingsfouten die in een herdruk aangepast kunnen worden:
    – “Goed keuze” (pag. 61) dient goede keuze te zijn.
    – “Van de die beesten” (pag. 78) dient “van die beesten” te zijn.

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Nog een leuk bedacht woord tegen gekomen:
    – bultenbroezers (mountainbikers) pag. 114

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 147

Ik ben begonnen…en toen weer gestopt… dit boek ga ik moeten lezen als ik geen andere dingen aan mijn hoofd heb denk ik. Ik heb zelf een persoonlijke afwijkingen dat ik graag boeken lees met duidelijke hoofdstukken en waar je het gevoel hebt dat je er vlot doorheen kan, zeker in het begin moet het pakken…en dat is hier niet helemaal zo en dan ben ik snel afgeleid… Maar ik kom er op terug!

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 162

Ik vind het een boek met veel te veel beschrijvingen van alles wat er te zien is en ik vind het niet erg om te weten hoe alles eruit ziet maar het is zo uitgebreid dat het verhaal niet goed te volgen is. Ik heb er lang op gezet om het boek te lezen maar ik ben er door geraakt. Er waren ook veel woorden die ik als vlaming niet begreep maar ja dat gebeurd omgekeerd ook.

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Merkwaardige passage tegen gekomen:
    blz. 310:
    Het waren soms net ongeleide projectielen die fietsers.

Regelmatig ben ik het woord “hun” tegen gekomen als er volgens mij “hen” zou moeten staan.

Pagina: 328:
    De gezochte Dirk dient volgens mij de gezocht Gjalt te zijn.

De natuur en plaatsjes op Ameland zijn zodanig prettig beschreven dat ik op slag zin krijg mijn koffer te pakken en een paar dagen op verkenningstocht naar Ameland wil gaan.

Het boek is uit!

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Wat me opvalt is dat het verhaal zich heel langzaam ontwikkelt. De uitgebreide aandacht voor de natuur en dergelijke kan ik wel waarderen, maar maakt het verhaal wel trager. Hierdoor heb je ook veel minder spanning, wat je wel zou verwachten bij een thriller.

Opvallend vind ik het stukje over geocaching. Ben zelf een geocacher en vind het bijvoorbeeld raar dat er wordt gesproken over gps-bakjes? Vond het nogal een neerhalend stukje. Zo voelde het. Natuurlijk, het is een aparte hobby, maar de meeste geocachers hebben het beste voor met de natuur en vinden het zoeken van een geocache een toegevoegde waarde aan een wandeling. En we schaffen hiervoor vaak gewoon een echt GPS-toestel voor aan.

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 130

Jammer dat Maryam aangeeft dat de tweede verdwijning lang op zich laat wachten, want dat geeft een indicatie die ik liever niet van te voren wil weten.
    Op zich is het overigens juist dat er niet heel veel gebeurtenissen plaatsvinden terwijl ik het boek al bijna uit heb.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 141

Omdat er op de achtercover gesproken wordt van de verdwijning de tweede vrouw, vond ik als lezer dat ik daar lang op moest wachten. Was zeker niet de bedoeling om een spoiler weg te geven.

Evy De Brabander
    Bijdrager

Wat me opvalt is dat het verhaal zich heel langzaam ontwikkelt. De uitgebreide aandacht voor de natuur en dergelijke kan ik wel waarderen, maar maakt het verhaal wel trager. Hierdoor heb je ook veel minder spanning, wat je wel zou verwachten bij een thriller.

Opvallend vind ik het stukje over geocaching. Ben zelf een geocacher en vind het bijvoorbeeld raar dat er wordt gesproken over gps-bakjes? Vond het nogal een neerhalend stukje. Zo voelde het. Natuurlijk, het is een aparte hobby, maar de meeste geocachers hebben het beste voor met de natuur en vinden het zoeken van een geocache een toegevoegde waarde aan een wandeling. En we schaffen hiervoor vaak gewoon een echt GPS-toestel voor aan.

Ik had dat gevoel met de paarden…ik ben echt professioneel met paarden bezig en de beschrijvingen daarover roepen bij mij ook een ander beeld op. Ik denk omdat er zó veel aan bod komt, je kan niet alles weten als auteur…en dan worden de klemtonen anders gelegd…

Evy De Brabander
    Bijdrager

Omdat er op de achtercover gesproken wordt van de verdwijning de tweede vrouw, vond ik als lezer dat ik daar lang op moest wachten. Was zeker niet de bedoeling om een spoiler weg te geven.

Ik ben al over halfweg en ik ben er nog niet dus….

Evy De Brabander
    Bijdrager

De beschrijvingen van de natuur zullen vast prachtig zijn….maar ik lees er een beetje overheen na een tijd. Ik ben best wel neurotisch om, normaal, elke letter gelezen te hebben. Maar bij dit boek lees ik als vanzelf een beetje diagonaal. En dan roept het nog sfeer op…
    Ik ben zelf geen schrijfster, en dat ambieer ik ook niet. Ik kan er niet goed de vinger op leggen, wat maakt dat het niet vlot leest.
    Ik ben wel nieuwsgierig naar de afloop!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.