Home Forums Leesclub 79: De dood heeft blauwe ogen De dood heeft blauwe ogen, Tijdens het lezen

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 62

Ik heb nog een enkel foutje gevonden. Helaas kan ik de bladzijde niet meer vinden. Het ging om het woordje ‘worden’, het stond geschreven als ‘workden’.
    Een citaat die mij opviel was op blz 539. Death haz green eyesss!
    Langzaam schudde ze haar hoofd.
    Ze zocht zijn ogen en zei: ‘De dood heeft blauwe ogen.’
    Dit verklaard direct de titel van dit geweldige boek.
    De verhaallijn heeft zich totaal anders ontwikkeld dan ik verwachtte. Ik vind dit echt een heel goed boek in alle opzichten.
    Spanning, schrijfstijl, plot alles

gerdadebos
    Bijdrager
    Post count: 25

Heb het boek bijna uit, maar ben tot nu toe geen citaten tegen gekomen die het vermelden waard zijn.
    Het verhaal boeide me vanaf het begin,zelfs zo dat ik over de verschillende schrijf foutjes heen kon lezen ( misschien lees ik wel wat gerichter omdat het voor de leesclub is, maar ik vind wel dat het boek niet goed is “nagekeken”. Er zitten veel foutjes in de spelling en de zinsbouw klopt niet altijd. Krijg ook de neiging om terug te bladeren om iets helder te krijgen, maar dat werkt niet zo in een ebook helaas ) Wel prettig dat het korte hoofdstukken zijn en geschreven vauit steeds een ander persoon.
    Ik ben nu op een punt dat ik een beetje denk te begrijpen waarom de titel “ de dood heeft blauwe ogen” heeft. Als ik gelijk heb vind ik dat wel een rare wending. De verandering die plaats vindt in de hoofdpersonen is wel bizar. Maar goed, eerst maar eens het boek uitlezen. Wil nu toch wel weten hoe dit af gaat lopen

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 110

ben ik de enige of vonden jullie de namen Gerard en Gerald ook wat verwarrend?

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 149

Met je eens, Ingebrunn. Een beetje verwarrend, je leest er snel overheen. Alleen als je eenmaal ziet dat het over twee verschillende personen gaat, heeft het te voordeel dat je beter op;et.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 24

Mee eens. In het begin vooral.

justine
    Bijdrager
    Post count: 49

Nee hoor, vooral in het begin, vond ik het heel erg. Maar ook toen het verhaal vorderde moest ik wel altijd ff denken van ….wat was jij ook alweer…

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 29

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Geen

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ja eigenlijk wel, vanaf pagina 140 had ik al wel in de gaten hoe de verhaallijn verder zou lopen, uiteraard niet alle details maar wel de hoofdlijn(en).
    Gerard / Gerald, op een moment even kleine verwarring maar dit was in het begin. Ik zat goed in het verhaal en heb er verder geen last van ondervonden.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Al voldoende door andere deelnemers benoemd.

mar
    Bijdrager
    Post count: 9

Vandaag het boek uitgelezen … Het leest echt vlot !
    Enkel onduidelijkheid in hoofdstuk 64 : Eerst is Loes in gesprek met Rob, dan ineens met Roelofs en dan is ineens Rob verdwenen…

gerdadebos
    Bijdrager

Ik herken het probleem met de namen Gerard en Gerald, ik vond dit ook verwarrend.

gerdadebos
    Bijdrager

Hoofdstuk 64, daar heb ik ook moeten herlezen omdat ik opeens een andere naam zag, beetje jammer

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 138

Ik herken het probleem met de namen Gerard en Gerald, ik vond dit ook verwarrend.

Nee, hoor…ik vond dit af en toe ook verwarrend.Er zijn duizenden namen …waarom dan 2x Gerard kiezen

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 138

Nee, hoor…ik vond dit af en toe ook verwarrend.Er zijn duizenden namen …waarom dan die namen kiezen

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Post count: 24

1.Ben nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen.
    2.Ben over de helft van het boek. De verhaallijn verloopt naar verwachting. Ik vind het prettig om steeds vanuit een ander persoon het verhaal te volgen. Doordat de naam van die persoon boven het hoofdstuk staat, kun je je er direct in verplaatsen. Ben benieuwd hoe de verhaallijn uiteindelijk samengebracht gaat worden.
    3.Ik heb me niet gestoord aan de kleine schrijffoutjes. Wel verbaasde ik mij ook over de streepjes tussen de woorden, maar dit komt waarschijnlijk door de e-reader. Ik lees dat lezers er in de papieren versie geen last van hebben.

Cece
    Bijdrager
    Post count: 46

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    – Niet tegen gekomen

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    – Ja zeker. Spannend, goede plot.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    – Niet tegen gekomen

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.