Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 24: Carta Carta, Tijdens het lezen

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 45

Wat een spannende thriller, een mooie afwisseling tussen de gedachten en daden van de moordenaar en Rani en haar politieteam! Moeilijk weg te leggen, leest heel vlot weg!

Jamafe
    Bijdrager
    Post count: 8

Ben…door omstandigheden..pas op pag 66. Tot nog toe erg spannend. Vooral de Vlaamse woirden houden me op. Grootwarenhuis zag ik V&D voor me, terwijl de Lidl gewoon een supermarkt is. 😉
    Nu ff verder lezen.

Jamafe
    Bijdrager

Op pagina 101 doet de moordenaar zijn beschermende pak aan. Maar op pagina 105, als hij in de kamer is weer. Toch niet dubbel op aangetrokken?

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Ik heb het boek reeds uit en als Vlaamse heb ik niet echt iets te zeggen qua mooie of typische quotes. Juist ‘Waar de brouwer is, kan de bakker niet zijn.’ viel me meteen op 🙂 . Dacht dat het iets was uit mijn streek alleen.
    Er zijn hier en daar idd wat foutjes ingeslopen, maar eerlijk, het boek is zo goed dat je er over leest!

Jamafe
    Bijdrager

Boek uit. Heb het in 1 ruk uitgelezen. Spannend en boeiend. Helaas ben ik een type waarbij foutjes direct opvallen en ik het ga herlezen om te zien wat er nu mis aan is
    Zoals hierboven beschreven maar ook het volgende
    Op pag 134 stapt Rani in bij Simons maar op pag 140 rijdt ze alleen weg…er is geen sprake van auto wissel want op pag 151 komen ze tegelijkertijd…met auto… aan bij het bureau.

Maar wacht wel met spanning op het volgende deel

chris de man
    Bijdrager
    Post count: 18

Zit nu ongeveer over de helft en jawel hoor, het is weer een pageturner. De enige reden waarom hij nog niet uit is, zijn mijn migraineaanvallen.

Speciale uitdrukkingen zijn me niet opgevallen waarschijnlijk omdat ik Belgische ben en vertrouwd ben met de Vlaamse taal.

Grappig dat er personages opduiken met bekende namen op facebookgroepen. Ben benieuwd hoe Sterre op dat idee is gekomen.

Vind het ook fijn dat ik personage de moordenaar is en je absoluut geen idee hebt wie dat is.

Nu ga ik ophouden met schrijven, moet dringend verder lezen 😉

nakita
    Bijdrager
    Post count: 19

ik vind het erg leuk dat alles zo geheimzinnig is en je ook kan kijken in het hoofd van de dader. Je ziet van beide kanten het verhaal wat het boeiend maakt. Ik heb erg zitten lachen om de dronken persoon in het verhaal waar iemand zich aan ergerde

Linda
    Bijdrager
    Post count: 45

Wat een super spannend verhaal, heel knap dat echt pas in de allerlaatste hoofdstukken de ontknoping valt en de puzzelstukjes op hun plaats vallen. De Vlaamse woorden en uitdrukkingen zijn zeker niet storend. Het boek leest als een trein door een goede en snelle afwisseling van de dader en Rani. Twee kleine foutjes ontdekt; op blz. 105 staat achter de laatste zin van de eerste alinea geen punt. Het betreft de zin: “Dat is het minste wat ik kan doen”

En op blz. 208 staat in de zin “Tijdens het dessert zal ik je verder verhoren’, voegde ze er plagend aan toe.”, teveel spaties tussen het woordje het en het woord dessert.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 67

Het boek is al een tijdje uit. Ik ben toch minder enthousiast over dit boek dan ik had verwacht. Ik vond de verhaallijn
    op zich wel goed en spannend, maar stoorde me teveel aan fouten in het boek en Vlaamse woorden. Dit had ik bij vorige boeken
    helemaal niet. En als ik dan bovenstaande reacties lees dan staan er zelfs nog veel meer fouten in dan mij is opgevallen.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 43

Het verhaal is erg spannend.
    Ik kom soms woorden in het Vlaams tegen die vraagtekens oproepen. Gelukkig met Google kom je een heel eind.

Enorm moeten lachen om het woord draagberrie = brancard maar ook om mispeuteren = iets strafbaars doen.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 122

Mooie uitspraak op blz. 31-23 E-book:
    Is het leven niet zoals een touw. Het rolt verder af tot jezelf, iets of iemand anders het een halt toeroept.

Weer een leuke uitspraak, op blz. 32-33 E-boek
    Ze doet alsof ze het warm water heeft uitgevonden.

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Het boek leest als een trein, kan het moeilijk wegleggen. Inmiddels op blz. 153

mariannetje1968
    Bijdrager
    Post count: 15

Jeetje wat een boek, ik begon met lezen eergisteren en ben met de laatste bladzijdes bezig. Ik haf wrl verwacht dat het een spannend verhaal zou zijn en aan die verwavhting is ruimschoots voldaan! Een goed in elkaar gezet verhaal met een aantal bizarre moorden. Leuk dat er eem aantal fan’s/bloggers in geschreven zijn!

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Boek uit. Spannend. Veel moorden, de moordenaar verantwoordde waarom hij doelbewust zijn slachtoffers selecteerde.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.