Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 24: Carta Carta, Tijdens het lezen

Tags: 

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 610
    #5158 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 28

Het verhaal maakt mijn verwachting waar het is lekker spannend en geen vreemde dingen tegen gekomen.

wilmsena
    Bijdrager
    Post count: 13

Het is een erg spannend verhaal en het boek leest erg vlot. Deze stijl lees ik erg graag.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 36

Ben inmiddels over de helft en ik moet zeggen dat ik aan het genieten ben. Echt een meeslepend verhaal waarbij de spanning continu aanwezige is. Verveel me absoluut géén enkel moment. En wat een heerlijke (meeslepende) schrijfstijl met lekkere korte zinnen.
    Het is voor mij nu al een echte pageturner.
    Ook kom ik woorden tegen die ik nog niet kon (misschien typisch Vlaams) b.v. ‘Jobstijding’ (bladzijde 115) en één hele mooie tegeltjeswijsheid: “Een grote verandering in je leven maken, id best eng, maar weet je wat nog beangstigender is? Spijt!

en volgens mij nog een taalkundig iets: pagina 115 …Eens je dat punt hebt bereikt, sta je er alleen voor. Moet dit niet zijn Wanneer of eer?? Of is dit ook iets typisch Vlaams?

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 14

In de helft van het boek nu, amaai; spannend! af en toe krijg ik er rillingen van.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 49

Ik had het boek direct op mijn reader gezet en ben begonnen met lezen. De volgende dag had ik hem al uit. Ik heb wederom genoten van een boek van deze serie. Carte is wederom een meeslepend verhaal met opbouwende spanning. De schrijfstijl weer zo prettig dat het makkelijk en snel weg leest. Af en toe een paar Vlaamse uitdrukkingen die mij inmiddels wel bekend zijn, maar niet storend.
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik weer uitkijk naar het volgende deel!

Duifken
    Bijdrager
    Post count: 10

In feite zou ik dit onderdeel kunnen overslaan want het boek is ondertussen uit 🙂
    Het was zodanig spannend dat ik over eventuele foutjes (mochten die er al zijn) gewoon heb overgelezen.
    Binnen de kortste keren was het boek uitgelezen !

wilmsena
    Bijdrager

het woord: geexciteerd, had ik nog niet gehoord

wilmsena
    Bijdrager

Ik geniet erg van het lezen. Het is een erg spannend boek. Wat ik ook wel bijzonder vind, is dat het verhaal zich in mijn omgeving afspeelt. Zo kan ik er meer in meeleven.

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 14

boek net uitgelezen!

wilmsena
    Bijdrager

Op blz. 225 staat een rare zin: Ik heb ga ervan uit dat u geen zin hebt. Hetwoord heb staat er teveel, denk ik

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 57

Ik zit op 2/3 ongeveer en het verhaal neemt me bij het nekvel en sleurt me mee, elke vrije minuut lees ik verder.
    Nog steeds geen idee wie de dader is en zo heb ik het graag. Het is niet voorspelbaar zoals zoveel thrillers wel zijn.
    Het valt me bij elk boek wel op dat Sterre heel dikwijls ‘razendsnel’ en ‘vliegensvlug’ gebruikt.
    Een quote kan ik niet geven, die blijven niet hangen bij mij.

Sommige zeiden dat ze gelachen hebben, of gehuild, dat ben ik nog niet tegengekomen. Maar ik ben dan ook een harde tante als ik lees, weinig raakt me zo diep dat ik gruwel of huil of lach met iets wat ik lees. Dat ligt dus meer aan mij dan aan het boek denk ik.

Op p 222 staat: “Wanneer hij een korte pauze inlast, klapperen knarsetandt hij wel.” Heb ik ondertussen gemeld aan Sterre zelf.
    Voor de rest niets tegengekomen (of erover gelezen) wat niet klopt.

Zo en nu ga ik verder genieten van Carta.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 35

Het verhaal is erg spannend.
    Ik kom soms woorden in het Vlaams tegen die vraagtekens oproepen. Gelukkig met Google kom je een heel eind.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 36

Helaas is het boek uit. Wat een waanzinnig goed, meeslepend maar vooral spannend boek zeg. Heb ook genoten van de schrijfstijl van Sterre Carron.

Een mooi typisch Vlaams spreekwoord kwam ik tegen op bladzijde 193. ‘Waar de bouwer is, kan de bakker niet zijn’

Ik kan weer een auteur op mijn lijstje met favoriete auteurs zetten!

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 57

Ik ben nu ongeveer halverwege en het boek leest goed weg. Het verhaal begon direct al spannend en die spanning blijft ook hangen. Er gebeurd constant iets en verveelt niet.
    De afwisseling tussen dader en Rani Diaz zorgt ervoor dat het verhaal interessant blijft om te lezen. Rani Diaz komt nu ook veel meer aan bod in het verhaal dan in het vorige boek wat ik fijn vind, in het vorige boek vond ik het te weinig.
    Wat ik ook leuk vind is dat ik af en toe een ‘bekende’ naam tegenkom van mensen die ook te vinden zijn op Facebook groepen. Leuk dat ze zo haar fans betrekt in haar boeken.

Wel heb ik bij dit boek vaak dat ik me afvraag of iets Vlaams is of dat de zin gewoon raar loopt. Dit is me bij de vorige boeken niet vaak voor gekomen en bij dit boek geregeld.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.