Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 24: Carta Carta, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #5167 |

Na het lezen #2

De plot

De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk via diverse verwikkelingen naar het einde.

1. Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    2. Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    3. Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    4. Vind je het verhaal geloofwaardig?
    5. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Wat vind je van het thema dat door de auteur is gebruikt?
    3. Vind je de schrijfstijl van Sterre Carron prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    4. Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    5. Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    6. Vind je Carta een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    7. Stel…. Sterre Carron vragen aan jou om haar boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Sterre zijn?

Nu kun je ook je beoordeling geven over deze leesclub.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

De plot
    Ik vind de verhaallijn algemeen wederom spannend en origineel. De lijn van de dader is net iets duister dan anders, er zit een subtiele ‘dark humor’ in en dat spreekt me aan. De andere lijnen gaan verder zoals het hoort. Waar vorige boeken eindigden, gaat het leven verder van de hoofdrolspelers. De nieuwere spelers sluiten mooi aan.
    Toch heb ik enkele opmerkingen … De zijverhalen bij Rani, ik had ze niet beiden gebruikt eerlijk gezegd. Of haar vader of de mysterieuze man was voldoende geweest en dan het liefst de laatste. Het zorgt immers voor extra spanning!
    Dan heb ik ook nog gemerkt dat er hier en daar iets verkeerd liep :
    Rani vraagt om de camerabeelden van het zelfmoordhulpcentrum te bekijken. Die camera’s vallen als het ware uit de lucht voor mij. De dader had deze op zijn minst moeten opmerken hebben of haar team … Nu sprak ze er te plots over in mijn ogen.
    In het boek worden ook op een bepaald moment woorden van Simons toegedicht aan haar baas. Verstrooidheid?
    Er zijn misschien nog wel dingen die ik door het interessante plot niet opmerkte, maar over deze viel ik echt meteen.

Algemeen
    Algemeen heb ik natuurlijk genoten van het lezen van dit boek. Het voelt eigenlijk gewoon als heerlijk thuiskomen bij vrienden. Ik ben dus zeker benieuwd wat Rani en co nog gaan meemaken en of dé volgende dader nét dat beetje verder terug gaat.
    Helaas, net zoals bij vrienden, zijn er ook wat (schoonheids)foutjes te vinden. Gelukkig kijk je bij vrienden verder dan het omhulsel en dat is zoals reeds gezegd wederom de moeite.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 48

De Plot

Het verhaal bestaat uit diverse verhaallijnen zoals o.a. het verhaal waarbij de ‘moordenaar’ aan het woord is, aan de andere kant de vertelling van de emotieloze en gruwelijke daden en dan nog het leven van de hoofdpersonage Rani zowel zakelijk als privé die ook nog eens achtervolgd wordt door één of andere nare man. Sterre Carron weet deze verhaallijnen op een sublieme manier naar elkaar toe te brengen met als resultaat een verrassend plot.
    Het gebeurtenissen in het verhaal zouden zomaar ook werkelijkheid kunnen zijn, zo realistisch is het geschreven. Alléén het einde had ik niet echt aan zien komen en ook niet verwacht. En dat maakt een thriller schrijven voor mij ook helemaal af.

Algemeen

De schrijfstijl van Sterre Carron spreekt mij enorm aan. Ze weet mij vanaf het begin al te boeien en trok mij met de proloog al meteen het verhaal in. Ze grijpt me, met haar boeiende manier van schrijven, direct bij de keel en het laat mij ook niet meer los tot de laatste punt. Duidelijke korte en begrijpelijke zinnen en korte hoofdstukken, de auteur laat ook duidelijk blijken dat ze oog heeft voor detail.
    Bovendien is het met zoveel passie geschreven dat je al lezende die passie ook voelt zonder dat er ook maar iets van het plot wordt weggegeven. Het verhaal heeft ook verrassende wendingen met, voor mij althans, een héél verrassend plot.
    Het blijft tot het eind spannend wie het gedaan heeft en vooral waarom.
    Ik zal niet alléén dit boek maar Sterre Carron in het algemeen zeker aanbevelen bij mijn vrienden, familie en kennissen. Ben héél erg verrast en uitermate tevreden over dit verhaal.
    Zou dit verhaal willen typeren als ‘MEEDOGENLOOS’
    Op de vraag of ‘CARTA’ een typisch Vlaamse thriller is weet ik niet wat ik eigenlijk moet antwoorden. Er komen wel voor mij een aantal Vlaamse woorden en uitdrukkingen in het verhaal voor en het verhaal speelt zich natuurlijk ook af in het Vlaams gedeelte van België maar als je dit weg zou denken zou dit verhaal natuurlijk overal kunnen plaatsvinden.

Een absolute aanrader!

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 34

De plot

Ik vind dat het verhaal mooi naar de ontknoping groeit.De verwikkelingen zijn goed verstopt verder vind ik het verhaal geloofwaardig.Het einde was wel te verwachten maar zat goed in elkaar Sterre Carron heeft hier een mooi verhaal geschreven.

Algemeen

Het verhaal had van begin tot het einde mijn volle aandacht ze heeft een goede en begrijpelijke schtijfstijl. Of dit een typische Vlaamse thriller is denk van wel maar dat komt omdat ik wel meer van Sterre gelezen heb.Ik zou haar boek spannend maar niet hard noemen het is zeker een aanrader voor iedereen.

Duifken
    Bijdrager
    Post count: 10

De plot

De ontwikkeling groeit stilaan naar de spannende ontknoping.
    Door het feit dat het verhaal uit twee verschillende optieken verteld wordt, kun je uiteraard wel gissen naar het einde.
    Maar toch was het beroep van de dader voor mij een verrassing.
    Sterre Carron heeft weerom een juweeltje gecreeerd.

Algemeen

Het verhaal heeft mij geboeid van het begin tot het einde.
    Sterre Carron heeft een heel plezierige schrijfstijl waardoor haar boeken een ontspanning blijven, hoe boeiend en spannend het thema ook is.
    Ik ben meer dan tevreden over dit boek en vind het zeker een aanrader.
    Het thema waaronder ik dit boek zou plaatsen is WRAAKLUSTIG.
    Maar toch is de auteur erin geslaagd bij mij een zeker begrip voor de dader op te roepen, zonder evenwel de daden goed te keuren uiteraard.
    Ik vind het zeker geen typische vlaamse thriller. Voor mijn part kunnen de boeken van Carron vertaald worden in eender welke taal en zal ook deze lezer zich thuis voelen in het verhaal.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 76

Plot:
    Er gebeurt buiten het onderzoek naar de moordenaar ook weer vanalles in Ranis privéleven, de verschillende verhaallijnen worden tegen het einde aan weer netjes afgewerkt, zonder losse eindjes. Het verhaal is zeker geloofwaardig gebracht. Doordat er hoofdstukken zijn vanuit het perspectief van de moordenaar snap je zijn beweegredenen wel. Toen de moordenaar nogal onverwacht bekend werd dacht is: ‘verdorie, dat had ik nog niet willen weten’, maar achteraf gezien was het wel logisch in het geheel. Het einde was niet echt onverwacht, ook doordat je de hoofdstukken van de moordenaar hebt, maar het einde maakt wel meer duidelijk dan wat je van die hoofdstukken kan weten.

Algemeen:
    Het verhaal was zeker boeiend, het thema was weer origineel gevonden. Sterre haar schrijfstijl is aangenaam, korte zinnen, korte hoofdstukken, klare taal. Dat alles maakt dat je alsmaar wil verder lezen en het nooit saai wordt. Sterre heeft ook de gave om je van in het begin met je nekvel in het verhaal te sleuren en jet niet meer los te laten tot het boek uit is. Het gaat met volle vaart vooruit.
    Ik heb al haar boeken al gelezen en ik heb bij elk boek al hetzelfde gevoel gehad, steengoed zijn ze en ik raad ze bij iedereen aan die graag leest.
    Of ze typisch Vlaams is, ik denk het wel. Als ik als Vlaming een Nederlands boek lees merk ik toch regelmatig uitdrukkingen en woorden die wij hier niet gebruiken, bij Sterre haar boeken heb ik dat niet.
    Haar boeken typeren vind ik niet makkelijk, ze zijn geloofwaardig, soms wel hard en de moorden zijn al eens gruwelijk. Ze zijn ook gevoelig, denk dan aan wat Rani privé allemaal moet doorstaan.

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 14

De plot
    De spanning in het verhaal loopt op naarmate de situaties enger worden. Dat je de gedachten van de moordenaar en zijn beweegredenen kan volgen maakt het extra spannend. Vanaf een bepaald ogenblik had ik al een vermoeden over het beroep van de dader. Het zou een waargebeurd verhaal kunnen zijn.

Algemeen.

Het was een heel spannend, boeiend verhaal, af en toe kippenvel bij de beschrijving van de moorden vooral de eerste, gruwelijk. Sterre weet de sfeer en de gedachten van zowel de dader, slachtoffers, vrienden en politie waarheidsgetrouw weer te geven.
    Dit is het 2de boek dat ik van haar heb gelezen en ge zeker de andere delen nog lezen.
    Typisch Vlaams denk ik wel , sommige uitdrukkingen zal voor de Nederlandse lezers soms wel wat verwarrend zijn.
    Haar boeken typeren: spannend, af en toe een beetje gruwelijk, geloofwaardig , meesterlijk in het moorden.

nakita
    Bijdrager
    Post count: 19

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?

Wel, er komt steeds meer spanning wat het beter maakt.

Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?

ja, goed verstopt zeker tot aan de helft!

Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?

ja,want je snapt de boodschap en waarom het gedaan is.

Vind je het verhaal geloofwaardig?
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Had het verwacht. Je zag het einde aankomen want een moord is nooit perfect! Erg geloofwaardig

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Ja, het lezen ging steeds sneller!

Wat vind je van het thema dat door de auteur is gebruikt?

Mooi, want er zijn genoeg van dit soort gelijke verhalen en zo zie je wat er in de nabestaande de hoofd omgaat.

Vind je de schrijfstijl van Sterre Carron prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

makkelijk, het leest erg vlot!

Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?

ben heel erg tevreden!

Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?

doe ik zeker!

Vind je Carta een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?

ja, er staan wel wat dingen in die als nl niet helemaal begrijp.of andere zinsbouw!

Stel…. Sterre Carron vragen aan jou om haar boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Sterre zijn?

spannend, ijzersterk plot, meeslepejd

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 74

De plot
    Door de afwisseling tussen het lopende onderzoek en de gedachten van de dader groeit de verhaallijn wel mooi toe naar de ontknoping. Door de speelkaarten met datum begrijp je dat de dader en het slachtoffer en de datum iets met elkaar hebben maar wat precies blijft eerst onduidelijk. Wel vond ik het gedeelte dat hij in zijn cel zit en terugdenkt aan het verleden en wat er gebeurd is met de slachtoffers op die datum minder. Het was mooier geweest als dat eerder in het verhaal verwerkt was.
    Ik vind het hoofdverhaal wel geloofwaardig, maar vind dat Rani Diaz privé veel te veel meemaakt, en dit maakt het voor mij wel ongeloofwaardig. Misschien is het leuk om in een boek haar ook eens leuke dingen te laten meemaken. En dat ze niet steeds ruzie maakt met Frederik.
    Het einde was wel te verwachten, je zat er gewoon op te wachten dat de dader een foutje zou maken en opgepakt zou worden.

Ik vond het wel een boeiend verhaal maar op de 1 of andere manier kwam ik er nooit helemaal goed in. Ik vind er teveel niet juist lopende zinnen in zitten. Voor mijn gevoel klopt het verhaal te vaak niet helemaal. Ik ben wel tevreden over het boek maar denk dat het toch niet helemaal mijn ding is. Ik zou het wel aanraden bij mensen die van dit soort boeken houden, dat zeker wel. Het was ook zeker geen slecht boek. Het boek is niet een typische Vlaamse thriller, het zou zich overal af kunnen spelen. Maar qua taalgebruik, zins opbouw vind ik dit boek wel veel meer Vlaams dan vorige boeken.
    Ik vind het moeilijk het boek te typeren. Ik zou zeggen spannend

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 47

De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk via diverse verwikkelingen naar het einde.
    – Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit? Het duurde eventjes tot er een ontwikkeling was in het moordonderzoek, dat ging op het einde erg snel. Van mij mag er nog wel meer details (forensisch onderzoek) verteld worden.
    – Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Wat ik eerder noemde, duurde het vrij lang tot er ontwikkelingen kwamen in het onderzoek. Op het laatst zat ik echt op het puntje van de bank, wanneer komt nu de ontknoping.
    – Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? Ja, ben zeer tevreden, misschien had de XTC moord eerder mogen plaats vinden, dan had de zoektocht naar de personen op de foto, een grotere rol kunnen krijgen.
    – Vind je het verhaal geloofwaardig? Ja, het is zeer geloofwaardig (geen CSI onzin)
    – Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Het einde was helder.

Algemeen

– Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het verhaal had steeds mijn volle aandacht, het duurde wel een beetje lang tot dat ze er achter kwamen wie de moordenaar was.
    – Wat vind je van het thema dat door de auteur is gebruikt? Orgineel, meestal laten moordenaars geen visite kaartjes achter.
    – Vind je de schrijfstijl van Sterre Carron prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Begrijpelijk. Alleen soms wat lastig door de Vlaamse woorden en uitspraken, maar ook wel weer leuk.
    – Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Zeer tevreden.
    – Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Ja, is inmiddels door geschoven naar mijn echtgenote.
    – Vind je Carta een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Ja, het is geschreven in Vlaams-Nederlands en vind plaats in Mechelen. Maar zeker geschikt voor de Nederlandse markt.
    – Stel…. Sterre Carron vragen aan jou om haar boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Sterre zijn? ZOEKTOCHT, WRAAKZUCHT en GELOOFWAARDIG.

Nu kun je ook je beoordeling geven over deze leesclub.
    Deze leesclub krijgt een dikke voldoende.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 50

De plot
    De verhaallijn loopt weer perfect naar een ontknoping. De verwikkeling wordt zeker niet te vroeg weg gegeven. Ik vind het knap gevonden om de verhaallijn te combineren met het hoofdonderwerp. Het komt ook geloofwaardig over, hoewel ik hoop het nooit mee te maken.
    Ik had wel verwacht dat de dader gevonden zou worden, maar niet dat het verhaal zo triest zou zijn.

Algemeen:
    Het verhaal was boeiend en had mijn volledige aandacht.
    Heel knap bedacht, wraak als thema.
    De schrijfstijl is zeer prettig, waardoor het verhaal makkelijk en vlot leest. Ik ben dus zeer tevreden met Carta en ga het boek zeker aanraden bij een ieder.
    Carta is wel een typisch Vlaams thriller, vanwege de streek waar alles plaats vind en bepaalde Vlaamse uitspraken/uitdrukkingen.

wilmsena
    Bijdrager
    Post count: 13

Ik vond het een spannend verhaal tot het einde.
    Het verhaal was origineel en spannend.
    De schrijfstijl was helemaal mijn favoriet. Ik hat het einde zo niet zien aankomen.
    Ook leuk was de herkenbare plaatsen zodat je je het levendig kan inbeelden.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 128

De plot

1.Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    Ik vind dat de verhaallijn naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit.
    Ik vind het prettig als je in het begin als lezer zijnde geen flauw idee hebt wie de dader is. Als je ver in het verhaal zit kun je je een beeld vormen wie eventueel de dader zou kunnen zijn.
    2.Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    Ik vind het prima als de verwikkelingen pas later in het verhaal onthuld worden.
    3.Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    Ik ben meer dan tevreden over de combinatie verhaallijn met hoofdonderwerpen.
    4.Vind je het verhaal geloofwaardig?
    Ja ik vind het wel geloofwaardig, het zou zo maar in je eigen omgeving kunnen plaatsvinden.
    5.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik ging er wel van uit dat de moordenaar in de boeien geslagen zou worden. Ik had wel verwacht dat bekend gemaakt zou worden of de man met het litteken op zijn hoofd de echte vader van Romy zou zijn en dus ook de echte vader van Rani.
    Algemeen
    1.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond het verhaal uitermate boeiend en had continue mijn volledige aandacht. Al lezende hoor en zag ik niets meer wat er in mijn eigen nabijheid gebeurde.
    2.Wat vind je van het thema dat door de auteur is gebruikt?
    Ik vind de thema’s eenzaamheid en wraakzucht goed in het verhaal passen.
    3.Vind je de schrijfstijl van Sterre Carron prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind de schrijfstijl van Sterre Carron ontzettend aangenaam. Goed leesbaar, niet moeilijk en begrijpelijk geschreven.
    4.Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    Ik ben meer dan tevreden. Mijn complimenten Sterre Carron!
    5.Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    Ik heb dit boek al onder de aandacht gebracht bij mijn vriendinnen en zij zijn inmiddels ook enthousiast over dit boek en over deze serie.
    6.Vind je Carta een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik ben een paar Vlaamse uitdrukkingen tegen gekomen, en plaatsnaambeschrijvingen. In houd van de Vlaamse schrijfstijl.
    7.Stel…. Sterre Carron vragen aan jou om haar boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Sterre zijn?
    Realistisch, een thriller met diepgang en psychologische achtergrond.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 45

De plot
    1. Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit? Ja, verdeeld over het hele boek krijg je langzaam een beeld van Erik van Eycken en vallen de stukjes van de puzzel, waarom hij juist deze mensen vermoord, in elkaar, zeer knap gedaan!

2. Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Nee, het zit heel goed in elkaar, echt pas in de allerlaatste hoofdstukken valt de dader door de mand en dan eigenlijk nog door zijn eigen fout, het verliezen van het bidprentje.

3. Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? Ja, de dader zint op wraak en gaat daarin heel ver!

4.Vind je het verhaal geloofwaardig? Ja en zeer knap hoe de schrijfster de diverse moorden heeft verzonnen en heeft beschreven, soms best luguber!

5. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Je voelt het wel een beetje aankomen, vooral door het ongeval van zijn zoontje en de daden van zijn collega’s in Somalië.

Algemeen
    1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, heel erg, door de proloog zit je direct in het verhaal en door de goede afwisseling van het onderzoek door Rani en haar politieteam en de daden van de moordenaar wil je maar blijven doorlezen.

2. Wat vind je van het thema dat door de auteur is gebruikt? Een boeiende combinatie, het verleden van Erik, zijn uitzending naar Somalië, het vreselijke ongeluk van zijn zoontje en hoe hij daar psychisch van door draait en werkelijk niemand die daar maar iets mee te maken heeft ongemoeid laat. De codes op de speelkaarten waren wellicht iets te ver gezocht en ook niet verklaard door het team van Rani.

3. Vind je de schrijfstijl van Sterre Carron prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het leest heel makkelijk weg, de korte hoofdstukken zorgen ervoor dat je graag doorleest.

4. Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Heel tevreden, Sterre heeft een zeer spannend deel van deze reeks afgeleverd!

5. Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Echt wel!

6. Vind je Carta een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee hoor, het zou ook door een andere schrijver of schrijfster geschreven kunnen zijn, wel komen er Vlaamse woorden of uitdrukkingen in voor maar deze zijn helemaal niet storend. Dat zullen Vlaamse lezers ook wel eens ervaren als ze Nederlandse thrillers lezen!

7. Stel…. Sterre Carron vraagt aan jou om haar boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Sterre zijn? Vooral wraak, Erik draait psychisch door maar aan de buitenkant merk je niets aan hem, hij bereidt zijn moorden enorm goed voor!

chris de man
    Bijdrager
    Post count: 18

De plot

1) de verschillende verhaallijnen komen perfect samen op het einde. Je begrijpt de passage van de proloog, je ontdekt de motieven en selecties van de slachtoffers van de moordenaar.
    2) bij mij ging er een lampje branden bij het vinden van de groepsfoto bij één van de laatste slachtoffers. Maar de identiteit alsook het beroep was een totale verrassing.
    3)tevreden over hoofdonderwerp. Daarin zie je hoe gevaarlijk iemand kan zijn als hij letterlijk niets meer te verliezen heeft.
    4)vond de plot geloofwaardig. Maar eigenlijk had de moordenaar geen afwijking van in zijn jeugd moeten hebben. Ik geloof dat iedereen in staat is dingen te doen als je denkt dat je niets meer hebt om te leven en als je bepaalde personen hiervoor verantwoordelijk houdt.
    5)het was dit einde ofwel dat hij zelfmoord pleegde als hij zijn doel bereikt had.

Algemeen

1)het verhaal had steeds mijn aandacht door afwisseling van het onderzoek door het team, het plegen van de gruwelijke moorden, de psyche van de dader, het moeilijke evenwicht tussen het privé- en professionele leven van rani.
    2)voor mij is het thema hoe ver een mens kan ontsporen als alles hem afgenomen is.
    3)schrijfstijl is zeer vlot zodanig dat je het boek ook snel uit hebt.
    4)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.