2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 32

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal boeide en de spanning langzaam naar het einde toe goed werd opgebouwd.
    Plot: 8 punten, omdat de twee verhaallijnen goed bij elkaar kwamen en toch weer anders dan je verwacht had.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik genoten heb van deze eerste kennismaking met de boeken van Michael Berg.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de auteur een zeer prettige schrijfstijl heeft, waardoor het zeer prettig wegleest.
    Originaliteit: 8 punten, omdat de thema’s in dit boek, die zeer verschillend zijn, toch heel goed met elkaar verweven zijn.
    Psychologie: 8 punten, omdat de personages goed worden uitgediept en je de gedachten van Felix goed kan volgen en probeert te begrijpen.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Sanne Scholten
    Bijdrager
    Post count: 8

Spanning: 8 punten, omdat ik het boek bijna niet weg kon leggen, terwijl het nergens echt nagelbijtend spannend werd. Goed opgebouwd en gedoseerd dus.

Plot: 9 punten, omdat het goed in elkaar zit. Het is gewoon een goed verhaal.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik me tijdens het lezen geen minuut verveeld heb.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de schrijfstijl van Michael Berg erg prettig is. Je merkt dat hij veel gevoel voor taal heeft. Hier en daar zaten er wat foutjes in, maar ik heb een ongecorrigeerd leesexemplaar gelezen, dus ik ga er vanuit dat die in de definitieve versie zijn verbeterd.

Originaliteit: 8 punten, omdat het moeilijk is origineel te zijn binnen het thrillergenre. Over het algemeen is er een misdaad gepleegd en is het doel van het verhaal om erachter te komen door wie en/of waarom. De gekozen thema’s in Broertje sluiten echter goed aan bij de actualiteit. En ik vind autisme een gewaagd thema: als je hierover schrijft, moet je het wel goed doen. En dat doet Michael Berg.

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters zeer goed en levensecht worden neergezet. Je merkt dat er research is gedaan naar autisme en dat er niet zomaar een karikatuur is neerget.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.