Home Forums Leesclub 80: Blinde drift Blinde drift, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 983
    #14946 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 134

Ja, vanmorgen werd het boek afgegeven door de postman en ik was er erg blij mee.

De Cover:
    Het is een geweldig mooie cover. Die goudkleurige letters tegen die donkere achtergrond
    en al die stippeltjes eromheen. Dat gezicht dat er wazig doorheen schijnt.
    Kan er niets dan complimenten voor hebben. Super.
    Ook aan de binnenkant van de flap, wat kranten en bladen er van zeggen is al
    interessant om te lezen.

Auteur:
    Ik heb nog niets gelezen van de auteur Belinda Bauer. Maar ben blij dat ik nu met dit
    boek van haar schrijfstijl kan gaan genieten, of tenminste kijken of ze bij me past.
    Heb gezien dat ze al meerdere boeken geschreven heeft maar geen van allen komt me
    bekend voor.

Verwachting:
    Ja ik verwacht toch héél wat van dit boek. Toen ik inschreef voor deze leesclub en in het
    kort werd beschreven waar deze thriller over gaat, was ik al helemaal in. Een moord gebeurd?
    Moeder die niet terug komt? Ja ik verwacht een heel spannende thriller en ga er snel aan
    beginnen. Ben vol spanning en kan niet langer wachten. Hoop dat mijn verwachting waar
    gemaakt wordt.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 171

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    E-pub: De vrouw op de voorzijde: wellicht de moeder, vermoord en in modder en water achter gelaten?
    De lay-out ziet er netjes en verzorgd uit, strak.
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Belinda Bauer lijkt me een top-thriller auteur.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Ik verwacht een uitermate spannend verhaal, een wraakactie van Jack……..

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 84

Cover: De voorkant van het boek vind ik wel mooi maar niet zo heel veelzeggend, een jongen die ergens tussen staat, een soort vuurspetters ofzo en er zit iets op zijn gezicht? Snap niks van de voorkant en waarom hier voor gekozen is, misschien komt dat na het lezen nog?
    Het stukje op de achterkant maakt wel nieuwsgierig, wat is er met de moeder gebeurt?
    Maar het laatste stukje waar staat dat Jack ontdekt wie de moordenaar van zijn moeder is? Hij is dan pas veertien jaar, wat zal hij gaan doen?

Auteur: Nog niet eerder iets van haar gelezen, dus ben benieuwd!

Verwachting: Zoals ik me hierboven al afvraag, wat kan een veertien jarige doen? Ben benieuwd hoe het verhaal zal zijn! Snel beginnen met lezen!

Those who don't believe in magic will never find it.

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 12

Ik heb de cover even opgezocht op internet ivm ebook.
    Ik vindt het een mooie cover.

Auteur: Het is voor mij de eerste keer dat ik een boek lees van Belinda Bauer.
    Ben benieuwd wat haar schrijfstijl.

Verwachting:
    Ik hoop dat het een spannend boek is.
    Het stukje bij de inschrijving triggerde mij om me in te schrijven.
    Ben benieuwd wat Jack gaat doen…

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 74

Cover: De cover vind ik mooi. Het straalt iets mysterieus uit. Deze cover zou ook goed passen bij fantasy of SF. Hij heeft niet echt een thriller uiterlijk. De titel verwijst wel degelijk naar een thriller.

Auteur: Deze auteur is mij onbekend. Haar naam ken ik wel maar ik heb nog nooit iets van haar gelezen. Ik vind het altijd leuk om boeken te lezen van voor mij onbekende auteurs.

Verwachting: Het is een literaire thriller dus ik verwacht een spannend boek met een actueel thema en de nodige diepgang.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

De cover oogt in mijn ogen te vrolijk ten opzichte van het verhaal. De gouden ‘regen’ betekent feest terwijl het verhaal heel triest is. Misschien als ik het boek uit heb dat ik de cover dan meer begrijp. Ik denk dat de jongen op de cover Jack is en dat de titel van het boek slaat op de blinde drift van Jack op de moordenaar van zijn moeder.

Ik ken de auteur niet maar de recensies op de flap van het boek beloven veel van deze schrijfster.

De tekst op de voorzijde maken mij nieuwsgierig maar ook wel verdrietig. Jack is nog maar 11 en dat hij dit al moet meemaken. Ik ben erg benieuwd naar het verloop van dit verhaal.

Texangator
    Bijdrager
    Post count: 5

De cover:
    Eerste indruk: valt niet op tussen de andere boeken. Als ik dit boek zou zien liggen in de boekenwinkel zou ik die waarschijnlijk niet nemen om te kijken over wat het gaat.
    Achterkant, net genoeg info om getriggerd te worden. Gelukkig niet teveel info waar volgens mij verschillende nederlandse schrijvers de fout ingaan.

De auteur:
    Geen idee. Het was het stukje dat op Thrillzone stond dat mij getriggerd heeft.

Verwachting:
    Wat is er gebeurd?

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 88

Cover:
    De cover vind ik mooi, deze zou zeker mijn aandacht in de boekenwinkel trekken. De gouden belettering is ook heel bijzonder. Verder vind ik het ook een luxe cover mede door de omslag.

Auteur:
    De auteur is mij -nog- onbekend. Echter de aanbevelingen liegen er niet om.

Verwachting:
    Ik verwacht een boek vol spanning maar wellicht ook drama, dit doordat de kinderen alleen verder moeten.
    De tekst op de achterzijde van de cover “Ik had je kunnen vermoorden” maakt mij zeer nieuwsgierig. Want wat kan een 14 jarige doen om gerechtigheid te krijgen voor zijn moeder?

Saskia Vogelaar
    Bijdrager
    Post count: 17

De cover komt als epub totaal niet tot zijn recht. Ik zie een jongen die tussen de stofdeeltjes staat. De ene kant van zijn bovenlichaam is belicht en de andere kant is onbelicht en niet zo goed zichtbaar. Ik zou het wel leuk vinden als uitgevers speciale covers voor ereader zouden maken die er in zwart/wit mooi uitzien.

Via Hebban zie ik dat ik al eens eerder een boek van Belinda Bauer gelezen heb, Rusteloos land, haar eerste boek. Ik kan me er niet veel meer van herinneren, maar slecht vond ik het niet omdat ik het destijds drie sterren gegeven heb. Ik verwacht dan ook een boek wat minstens in hetzelfde kaliber valt.

De omschrijving van het boek heeft mijn interesse gewekt. Je weet als lezer al dat de moeder vermoord is. Ik hoop dat ik er achter kom op welke manier dat gegaan is en waarom juist zij vermoord is. Daarnaast vraag ik me af hoe het mogelijk is dat niemand door heeft dat de kinderen alleen wonen. En waarom zorgt Jack voor de kinderen in plaats van dat ze hulp hebben gezocht?

Brigitte72
    Bijdrager
    Post count: 11

Cover: eerste indruk is mooi. Maar als ik aandachtig kijk roept het vragen op. Is het de jongen of is het een vrouw? Wat zijn al die ‘lichtgevende’ punten. Misschien wordt het door het lezen van het boek duidelijker…
    Door de samenvatting op de achterkant krijg ik zin om te gaan lezen.

Auteur: Ik ken Belinda Bauer niet, dus ben erg benieuwd naar de schrijfstijl. Ze krijgt goede recensies.

Verwachting: omdat de korte samenvatting mij al prikkelt om te gaan lezen, heb ik best een hoge verwachting van het boek. Ik verwacht dat het snel leest en dat het verhaal totaal anders loopt dan wat je in eerste instantie denkt.

Kortom….ik ga gauw beginnen!

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 196

Cover: Ik vind de cover speciaal en doet me wel afvragen waarover het boek gaat

Auteur: Ik ken haar niet en heb nog geen boek van haar gelezen maar ze krijgt goede recensies dus ben ik wel benieuwd

Verwachting: Veel spanning en hopelijk kan ik het boek moeilijk weg leggen. Ik zou graag te weten komen wie de moeder vermoord heeft en waarom en hoe de kinderen die tijd overleefd hebben.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 119

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    De titel is echt mooi gedaan. Zo ” op geplakt”. De cover past mooi bij de titel
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Leuke schrijfstijl en grappig quote

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Spannend en grappige stukjes

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 57

Cover: mooie cover, luxe uitstraling door de flappen.
    In de boekenwinkel zou ik dit boek zeker oppakken.
    Ben benieuwd waardoor de jongen bedolven wordt: gouden regen??

Auteur : ik heb nog niet eerder een boek gelezen van Belinda, ben zeer benieuwd maar verwacht dat dit zeker niet het laatste boek zal zijn dat ik van haar zal lezen.

Verwachting: gezien de tekst op de achterkant én het feit dat haar andere boeken met 4 sterren zijn gewaardeerd, verwacht ik een goed geschreven thriller.

Anita
    Bijdrager
    Post count: 12

Cover:
    Ik vind de cover heel mooi met die gouden letters op de zwarte achtergrond. De soort vuurregen waar een persoon in staat is mij niet helemaal duidelijk als ik zo de achterflap lees maar dat komt waarschijnlijk wel als ik hem uit heb.
    Het boek is lekker hanteerbaar, gelukkig niet te dun maar ook niet te dik.

Auteur en verwachting:
    Ik heb tot nu toe alle boeken van Belinda Bauer gelezen en vind haar steeds beter worden. Vooral het menselijke en psychologische aspect in haar verhalen spreken mij erg aan. Ik was dus nieuwsgierig naar dit nieuwe boek omdat ik benieuwd ben of zij de stijgende lijn kan voortzetten of dat (helaas) net als bij sommige andere auteurs gaat, de druk om een nieuw boek te schrijven en te blijven produceren, het verhaal niet ten goede komt. Ik hoop natuurlijk dat dit niet het geval is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.