Home Forums Leesclub 80: Blinde drift Blinde drift, Tijdens het lezen

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 196

Het boek is uit, wat een vreemd verhaal is dit.
    Ik vind dit zo overdreven soms dat het meer een humoristisch boek is dan een thriller, in mijn ogen dan toch

Anita
    Bijdrager
    Post count: 12

Ongeveer op twee derde van het boek:
    Opmerkelijke citaten ben ik niet tegengekomen. Wel is mij, net als bij Saskia Vogelaar, het bordje in de keuken opgevallen.

Het verhaal loopt toch anders dan dat ik van tevoren had gedacht. Ik dacht dat er meer aandacht voor de moord op Jacks moeder zou zijn. In plaats daar speelt het verhaal zich voornamelijk 3 jaar later af en hoe Jack zo goed mogelijk probeert om zijn zusjes te verzorgen en te voeden.

Tot nu toe mis ik de spanning een beetje maar ik vind het verhaal boeiend genoeg om door te lezen, bovendien heeft Belinda Bauer een prettige schrijfstijl die heel makkelijk weg leest.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 88

Ik heb het boek zojuist uitgelezen. Ondanks dat ik het een leuk boek vond om te lezen verbaasde mij het uiteindelijk toch [tekst weggehaald i.v.m. spoiler [Cees van Rhienen]. Het boek komt op mij een beetje over als een feelgood thriller. Jack die alles voor zijn zusjes over heeft, maar die ook een soms gevaarlijke zoektocht onderneemt naar de moordenaar van zijn geliefde moeder.

Saskia Vogelaar
    Bijdrager
    Post count: 17

Een feelgood thriller is een mooie omschrijving van het boek Tilak. Daar kan ik het wel mee eens zijn.
    Inmiddels heb ik het boek ook uit en ben verder geen andere opmerkelijke citaten of fouten tegen gekomen.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 171

Ik heb het boek zojuist uitgelezen.
    Van begin tot en met het einde had het verhaal mijn volle aandacht. De verantwoordelijkheid die Jack op zijn schouders droeg, was nogal wat. De spanning bleef erin. De vermoedelijke dader bleek de juiste dader te zijn. De schrijfstijl heb ik als bijzonder aangenaam ervaren.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 134

Ik heb het boek zojuist uitgelezen. Ondanks dat ik het een leuk boek vond om te lezen verbaasde mij het uiteindelijk toch ..tekst weggehaald i.v.m. spoiler [Cees van Rhienen]. Het boek komt op mij een beetje over als een feelgood thriller. Jack die alles voor zijn zusjes over heeft, maar die ook een soms gevaarlijke zoektocht onderneemt naar de moordenaar van zijn geliefde moeder.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 134

Blinde drift #Belinda Bauer Jammer dat je schrijft dat …………..[SPOILER] blijft. Je haalt zó de spanning weg want ook ik was er benieuwd naar

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 57

Ik ben tot nu toe naast de hierboven genoemde citaten geen bijzondere citaten tegengekomen.

Ik ben op bladzijde 278. Het wordt steeds spannender, ben zeer benieuwd wie uiteindelijk de moordenaar is.
    Boek leest erg prettig.

Ook ik ben nog geen spelfouten tegengekomen.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 57

Ik ben tot nu toe naast de hierboven genoemde citaten geen bijzondere citaten tegengekomen.

Ik ben op bladzijde 278. Het wordt steeds spannender, ben zeer benieuwd wie uiteindelijk de moordenaar is.
    Boek leest erg prettig.

Ook ik ben nog geen spelfouten tegengekomen.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

Het boek leest goed weg. Ik ben tot op heden nog geen spellingsfouten tegengekomen en ben nu halverwege. De verhaallijn ontwikkelt zich tot nu toe zoals verwacht met spannende elementen. Ik ben benieuwd wat het tweede helft van het boek mij nog te bieden heeft.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 104

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt:
    Dit vond ik wel mooi omschreven: “De raampjes waren open, maar de licht bewoog niet, alleen het gefladder van kleine insecten, net als het geluid van droog papier.”

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik vind het wel lopen zoals ik verwacht. Er is de nodige spanning, je wilt steeds verder lezen. Ben nu op zo’n 3/4e in een halve week tijd.

Spelfouten: ik weet niet of ‘bangerder’ een correct NL woord is. En het verwijzen naar mobieltjes in 1998 is mij ook opgevallen, zoals hier eerder al werd aangehaald.

dancingmoonlight
    Bijdrager
    Post count: 8

Wat mij vooral opvalt aan het boek is het sterke begin. Ik zat eigenlijk gelijk in het verhaal en het blijft spannend, ondanks de wisseling in personages.

Ik viel inderdaad ook over het woord bangerder en het was voor mij niet altijd duidelijk hoe oud Jack op dat moment was.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 119

aandachtspunten, die je kunnen helpen.

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. /

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Ergens is een foutieve informatie gegeven. Op de cover staat dat Jack alleen voor zijn broer&zus moet zorgen terwijl hun vader er nog was

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Ik heb niks speciaals gezien in het boek

SM Pellikaan
    Bijdrager
    Post count: 41

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    -Dit is een zelfreinigende keuken: Alles wat je vuilmaakt moet je zelf reinigen- Dat is tegelwijsheid en hangt toevallig bij mij al jaren op een tegeltje in mijn keuken ( al trekken de kids er niet al te veel van aan , grr….)

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Er zit een bepaalde spanning opbouw in, zoals verwacht, maar ik hoop nog wel op een verrassende wending ,om niet een boek te worden zoals zovelen.Het leest wel snel weg ,dat vind ik wel prettig.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

blz. 10 Meteen op de tweede blz 1998 de mobieltjes. Het kwam over alsof het heel doodgewoon was dat iedereen net als tegenwoordig wel een mobieltje zou hebben. maar in 1998 was er nog niet voor iedereen een mobiel weggelegd. Ik begrijp wel dat iemand in het verhaal dan een mobiel kan hebben gehad, ze waren er immers wel, maar echt niet iedereen had er standaard 1 als tegenwoordig en dat suggereerde de tekst wel met voorbij gaande auto’s en mobieltjes.

blz 11. Maar al na één slokje water duwde ze de zuigspeen uit haar mond , zodra ze verder kon jengelen.
    Moet dat niet zijn “zodat ze verder kon jengelen”?

blz. 33 Wat mijn opvalt : waarom staat er de ene keer boven een hoofdstuk 1998 of 2001 en een andere keer boven een hoofdstuk “3 jaar later” ? dat is dan toch ook gewoon 2001 ? Vond dat wat verwarrend.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.