Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 58: Beet Beet, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 918
    #11257 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 85

Ik zie een jongen met lichtgevende ogen op de cover. Je ziet zijn mond niet. In plaats daarvan zie je het woord ‘Beet” heel toepasselijk op de plaats van de mond.Ook de letters van het woord Beet strlaen iets groen-geels uit. Het is duidelijk, er is iets afwijkends aan dit jongetje. Of is het een meisje? Dat is niet duidelijk. Het heeft in ieder geval kort haar.
    Onder de tiitel en de naam van de schrijver staat een foto van een auto die besproeit wordt met water. Ik denk meteen aan een plaats waar je auto’s kunt wassen. Het licht doet veronderstellen dat het nacht is maar er is verlichting. Bovenop de foto zien we een bloederige pootafdruk. Moet er bloed van de auto worden afgewassen?
    Ik wordt nu wel nieuwsgierig en draai het boek om. Op de achterkant ontmoet ik weer de ogen met die vreemde gloed. En ja de hoofdpersoon werkt bij een carwash. Dat verklaart het besproeien van de auto van de cover.
    Ik lees over een wezen waarover hij en zijn vrouw zich ontfermen. Ze weten blijkbaar niet wat ze in huis halen.
    Ik ga een roman over het onbekende tegenmoet. Je kunt me daar geen groter plezier mee doen.

De auteur is nieuw voor mij. Ik heb nog niet eerder iets van hem gelezen.

karinhazendonkauteur
    Bijdrager
    Post count: 29

Cover
    Op de voorkant zie ik een jongeman met een groene gloed in zijn ogen. De kleur groen staat wat mij betreft wel voor iets mysterieus. De auto is duidelijke gerelateerd aan zijn werk, maar de bloederige krassen die zichtbaar zijn op het onderste deel van de cover hopelijk niet. Op de achterkant, boven de flaptekst komen de ogen met hun groene uitstraling terug. Hier vind ik de ogen nog beter getroffen.

Auteur
    Ik heb nog niets van deze auteur gelezen. Hoewel Marc Kerkhofs ook de roman ‘Verloren Tijd’ op zijn naam heeft staan, had ik zelfs nog nooit van hem gehoord. Daar komt nu verandering in.

Verwachting
    De flaptekst is heel intrigerend. Ik verwacht een spannend verhaal. Een vreemde indringer die een leven op zijn kop kan zetten, zou bijna garant moeten staan voor een goed boek.

Saskia Vogelaar
    Bijdrager
    Post count: 8

Cover
    Het eerste wat me opvalt zijn de groene ogen van de jongen. Het doet me direct denken aan iets dierlijks, alsof hij iets van een amfibie in zich heeft. Ook de rode afdruk springt er voor mij uit. Het lijkt op een bebloede hand. Of is het toch iets anders?
    De kleurstelling en het lettertype vind ik goed gekozen en passen prima bij de titel van het boek.

Auteur
    Mark Kerkhofs is een nieuwe naam voor mij. Zijn debuut heb ik dan ook niet gelezsn. Leuk dat er een foto van hem op de achterkant staat. Ik vind het altijd wel fijn om een beeld van de auteur te hebben.

Verwachting
    Omdat het boek over een onbekend wezen gaat, verwacht ik een spannend verhaal met onverwachte zaken. Door het bloed op de voorkant kan het bijna niet anders dan dat er gewonden of doden zullen gaan vallen.

Rebecca
    Bijdrager
    Post count: 12

Cover:
    De cover van het boek trekt mij ontzettend aan! De groene ogen van de jongen hebben iets dierlijks en spannends! Eronder een auto die natgespoten/schoongespoten word. Ook zie ik een bloederige klauw. Zal dat een klauw van de jongen zijn?

Auteur:
    Ik ken de auteur niet. Maar denk dat ik na dit boek graag meer van hem wil lezen.

Verwachting:
    Ik verwacht een super spannende roman. (Thriller aan de voorzijde, roman aan de achterzijde) Door de groene ogen verwacht ik spannende, niet voorspelbare gebeurtenissen waar ik van ga sidderen. Door de ‘simpele’ maar goede cover verwacht ik ook dat het boek ‘makkelijk’ en fijn te lezen is.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 68

Cover: de groene ogen zijn bijna lichtgevend. Ze kijken wat verschrikt. Ziet hij de auto op zich af komen en probeert het mrt de bebloede hand tegen te houden?

Auteur: kennis maken met het werk van een voor mij onbekende auteur vind ik altijd leuk.

Verhaal: Ik verwacht een spannend verhaal met onverwachte elementen

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 83

Ik vind de cover er lekker spannend uitzien en hij valt op, ik zou het boek zeker oppakken in de winkel om aan een nader inspectie te onderwerpen 😉

Op de Boek 10 dag vond ik de auteur simpathiek overkomen en ook bedachtzaam. Dit boek word mijn eerste kennismaking met zijn werk dus verder kan ik niks er over zeggen.

Verder verwacht ik na het lezen van de achterflap een apart spannend verhaal met diepgang.

We gaan het zien en meemaken 😉 Veel leesplezier allemaal!

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 46

Cover:
    Op de voorkant een jongen met groene ogen, hierdoor vraag ik mij wel af wat er in dit boek met hem gaat gebeuren. Krijg een beetje een buitenaards idee. Daaronder staat de titel en een auto die besproeid wordt. Het lijkt mij ergens af te spelen waar ze auto’s maken of wassen.

Auteur: Ik ken de auteur niet, maar dóor het uiterlijk van het boek erg nieuwsgierig naar het verhaal en schrijfstijl.

Verwachting: Spannend, buitenaards, vreemde gebeurtenissen

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 95

Op de voorzijde van de cover zie een persoon met vrouwelijke trekjes en lichtgroene ogen, daaronder groot de titel BEET. Heeft deze jongen beet? En zo ja, wie bijt hij dan? Onder BEET staat Marc Kerkhofs in groen/witte letters en daaronder een auto in de carwash die met de hand afgespoten wordt. Onderaan zie je een thriller met tanden staan in hoofdletters met daaronder een handafdruk in rood (bloed?). Op de achterkant dezelfde persoon, met daaronder een thriller met tanden, hierover hangt een groenige waas, die lichtgevend lijkt.
    Ik verwacht een thriller met een bijzonder verloop, dat iets met de beet van het diertje uit de waterput te maken heeft, iets buitenaards? Volgens de achterkant komt vervreemding en het onbekende ook aanbod. Verder de angst om te verliezen en vastgeroeste gewoontes.

Ik heb nooit eerder iets van Marc Kerkhofs gelezen.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 54

De voorzijde van het boek zou niet snel mijn aandacht trekken in de boekwinkel. Eerste indruk is meer een cover van een jeugd-thriller, maar eerlijk gezegd ben ik wel zeer benieuwd naar de inhoud van het boek.
    Mijn verwachting van de auteur zijn hoog (nog geen eerder werk gelezen van Marc Kerkhofs)
    Hopelijk neemt het verhaal mij helemaal mee en laat het mij huiveren van de spanning.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 157

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    Voorkant: een jongeman met gifgroene ogen, die door je heen kijken. Bijt deze jongeman zich in de vreemde zaak met het rare diertje vast? Is hij goed van aard en wil hij onrecht met een bebloede hand uit de wereld helpen?
    Het lijkt me een huiveringwekkende thriller.
    Achterkant:
    De ogen op de achterkant lijken alles goed in de gaten te houden, maar toch de grip op één en ander te verliezen.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb nog geen boeken va deze auteur gelezen. Ik lees graag boeken van Belgische auteurs, met name vanwege de grappige woordspelingen. Ik verwacht een zodanige thriller dat mijn haren hierdoor rechtop gaan staan.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Ik verwacht een heel bijzondere spannende thriller te gaan lezen.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 99

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek. De cover is spannend en mysterieus tegelijk. De titel Beet staan duidelijk in witte letters gedrukt. Je ziet een jongen met enorme groene, bijna lichtgevende ogen. Ook zie je een auto die gereinigd word en een bloederige hand. Reuze benieuwd

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Heb geen verwachting alleen dat het heel spannend geschreven is

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?Ik verwacht door de tekst een thriller met tanden een ijzersterke thriller vol spanning

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 50

De gloeiende ogen en bloederige handafdruk duiden wel op een stevige portie horror maar zijn toch niet bijster origineel. De genreaanduiding “thriller met tanden” vind ik dan weer wel origineel, duidelijk en het wekt verwachtingen. Op de achterkant vinden we de uitleg bij de wagen in de carwash. En dat de schrijver vlak bij mij woont en van mijn leeftijd is, altijd leuk om weten. Voor de cover zou ik het boek niet meenemen maar wel voor de korte inhoud.

Marc Kerkhofs is een mij onbekend auteur, ik laat me graag verrassen.

Ik verwacht puntje-van-de-stoel spanning en een huwelijk dat tot het uiterste op de proef wordt gesteld. Plus een gedetailleerde beschrijving van het vreemde schepsel in de waterput, zijn achtergrond en zijn invloed op de wereld.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 48

Allereerst excuses dat ik nu pas online kom maar heb in het ziekenhuis gelegen en was niet in de gelegenheid om reacties te plaatsen.
    Heb het boek inmiddels gelezen maar onderstaande antwoorden zijn de antwoorden vóórdat ik het boek ben gaan lezen.

Cover:
    Voor mij een onaantrekkelijke cover. Zou hem niet 1-2-3 pakken als ik hem in de bibliotheek of in de schappen van de boekhandel zou zien liggen.
    Hij is wel kleurrijk en met enige fantasie tot stand gekomen denk ik. De gifgroene ogen van de man op de cover kijken je indringend aan.
    De titel springt er echt uit wat ik wel belangrijk vind bij een boek.

Auteur:
    Weet niet wat ik moet verwachten bij deze auteur omdat hij voor mij nog geheel onbekend is. Ben wel erg nieuwsgierig naar zijn manier van schrijven.

Verwachting:
    Wanneer ik het verhaal op de kaft lees, verwacht ik een beetje een ‘onwerkelijk’ verhaal, zeker wanneer men het heeft over een vreemd schepsel of wezen!

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 231

De cover trekt wel meteen alle aandacht, dit komt waarschijnlijk door de indringende blik van de jongen. Zijn geel/groene ogen stralen iets mysterieus uit maar hebben tevens een enorme aantrekkingskracht over zich.

De titel is duidelijk in beeld en deze kan je op verschillende manieren interperteren. Ik ben wel benieuwd wat de connectie van de titel “BEET” met het verhaal is.

De rode bloedafdruk is dit een noodkreet en wat speelt er zich allemaal af in die carwash…

Op de achterflap weer die doordringende blik van die geel/groene ogen. Dit moet wel een zeer cruciale rol in het verhaal hebben vanwege het zo prominent aanwezig zijn.

Een korte weergave van over hoe verhaal maar hoe het zal verlopen is me een raadsel en daar sluiten die mysterieuze ogen wat mij betreft al zeer goed op aan.

Wat me meteen op viel is dat er op de cover duidelijk vermeld staat dat het om een triller met tanden is . Ik verwacht daarom ook een krachtig verhaal met veel pit in zich. Ben zeer benieuwd of het verhaal dit daadwerkelijk in zich heeft.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.