Home Forums Leesclub 58: Beet Beet, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #11268 |

Na het lezen #2 

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl vanMarc Kerkhofs prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind jeBeet een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Marc Kerkhofs vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Marc zijn? 

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aanMarc Kerkhofs mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

karinhazendonkauteur
    Bijdrager
    Post count: 29

De Plot

1. De plot was voor een deel voorspelbaar.
    2. Mark heeft er op een nette manier naartoe gewerkt.
    3. De beslissing van George verraste me wel.

Algemeen

4. Het was meer een grappig verhaal, maar het wist me wel te boeien. Beet is niet direct het soort boek wat de volle aandacht vereist.
    5. De schrijfstijl van Mark is eenvoudig, maar past prima bij het verhaal.
    6. Ik zou het, afgezien van een paar Vlaamse uitdrukkingen die voor mij als Nederlandse lezer niet storend waren, niet als een Vlaamse thriller willen omschrijven. Neem een plaats in een willekeurig ander land en hetzelfde verhaal zou zich daar kunnen afspelen.
    7. Beet is het enige boek wat ik heb gelezen van Mark. In dit geval zou ik het eerder als vermakelijk omschrijven. Een thriller met tanden is een mooie woordspeling, maar het geeft er uiteindelijk niet de spanning aan die je zou verwachten in een thriller.

Dit boek

8. Hoewel het onderwerp niet origineel is, heeft het verhaal wel iets specifieks. Het is erg lief geschreven en hoewel dat niet in de setting van een thriller past, doet het dat in dit verhaal toch wel.
    9. Ik heb dit verhaal als grappig omschreven. Als ik een raad aan Mark mag geven, is dat hij – mocht hij in deze stijl van vertellen blijven – wel flink wat harder mag zijn. Als je een monster creëert, mag (moet) het beest zich ook als zodanig gedragen. Dat geldt ook voor de personages die veranderden door de beet. Even dat tandje meer om het thrillerniveau wel te halen.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 66

Ik vond het plot enigszins wel verrassend, het bevat een paar verrassende elementen en het einde laat ruimte voor een vervolg (door Elly). Ik hou vooral ook van de niet happy end stijl ook al ben ik nog zo dol op Disney 😉

Ik heb het verhaal met plezier gelezen. Er zitten grappige elementen in en ik kon mijn aandacht er gemakkelijk bijhouden.
    De schrijfstijl verloopt heel soepel, geen moeilijke bewoording. Alle personages blijven wel redelijk oppervlakkig, toch stoorde dit niet en waren hun beweegredenen duidelijk/realistisch.
    Hier en daar kwam ik wel wat Vlaamse bewoording tegen en het speelt zich ook in België af dus tja dan wel Vlaams verhaal denk. Maar ik weet nog altijd niet wat nou een boek precies tot een typische Vlaamse thriller maakt haha! Ik ben niet zo van de typering en hokjes gedachte.

Stel….Marc Kerkhofs vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Marc zijn?
    Dit boek is een fantasie rijke thriller. Low key fantasy met thriller elementen.

Het boek heeft zeker iets specifieks, ik lees veel en vond dit wel weer eens wat anders. Behoorlijk realistisch met fantasie gemengd. Ik hou er wel van.

Advies, ga meer de diepte in met je personages. Hierdoor kan een verhaal meer body krijgen. Verder.. blijf vooral lekker schrijven en ik kijk uit naar je volgende boek 🙂

Rebecca
    Bijdrager
    Post count: 6

Wat George deed, had ik absoluut niet verwacht. Ineens is het verhaal afgelopen. Jammer!

Naar mijn idee, is het laatste stukje heel snel geschreven: het boek moet nu maar afgelopen zijn maar er moet nog wel een vervolg op kunnen komen…..

Het begin en het einde van het boek vond ik minder. In het begin stoorde het me dat er een (voor mijn gevoel) ‘slimmer’ persoon netgezet moest worden en aan het einde ging alles heel snel.
    Het verhaal op zich vond ik gewéldig! Ik had kriebels in mn buik, schrok bij bepaalde gebeurtenissen en keek nog wel eens vies (volgens mn vriend). Heerlijk om te lezen en een super schrijfstijl!

Wat is een typische vlaamse thriller? Geen idee. Als Nederlandse was het heel goed te lezen met her en der een paar vlaamse woorden. Geen last van!

Het verhaal was heel realistisch met een leuk verzonnen ‘beest’ erin. Dat wat het beest doet en anderen laat doen, dat maakt het spannend maar ik vond het geen thriller. Maar leuke fantasie!
    Zo’n verhaal als dit heb ik niet eerder gelezen. One of a kind is dit wel!
    Misschien was het verhaal nog wat spannender geweest als de hoofdpersoon wat ‘harder’ was geweest.

fantje
    Bijdrager
    Post count: 24

De plot

Verrassend, had het niet zien aankomen. Naargelang het verhaal vorderde dacht ik dat George sterker werd en meer voor zichzelf zou opkomen en niet dat hij zou opgeven, spijtig.

Algemeen

Het boek leest heel vlot en kon me snel meeslepen in het verhaal. Ik vind het leuk dat het een Vlaamse schrijver is, soms herken ik quotes, dat maakt het alleen maar leuker. En het is niet het storend is voor Nederlanders denk ik.
    Ik zou de stijl, spannend met een luchtig kantje noemen. Omdat het wel spannend is, maar niet te eng. Precies goed.

Er zijn niet zoveel boeken met een mysterieus kantje aan. Ofwel gaan ze richting sf of horror. Dit is thriller met wat extra, iets wat ik niet veel tegen kom, maar wel graag lees. Zoals de boeken van Dean Koontz.
    Ik zou graag meer van dit genre lezen en het zou tof zijn als Marc verder gaat in deze richting.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 68

De plot
    1. Wat vind je van het plot?Een deels voorspelbare plot, waar je door de titel al op een spoor wordt gezet.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goed opgebouwd, deels voorspelbaar en er is ruimte voor een vervolg….De karakters van George en Diana ontwikkelen volop.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het eind niet aanzien komen,
    Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vond het een boeiend verhaal en het had steeds mijn volle aandacht.
    5. Vind je de schrijfstijl vanMarc Kerkhofs prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl van Marc Kerkhofs is erg prettig en vlot geschreven.
    6. Vind jeBeet een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Echt typisch Vlaams wil ik het niet noemen, dit kan zich overal afspelen. De Vlaamse uitdrukkingen geven er iets apart aan.
    7. Stel….Marc Kerkhofs vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Marc zijn?
    Dit boek is geloofwaardig.
    8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vond het op zich wel een uniek boek en voor mij had het wel iets specifieks. Ik had zoiets nog niet eerder gelezen.
    9. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Marc Kerkhofs mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga zo door

Saskia Vogelaar
    Bijdrager
    Post count: 8

De plot van dit boek vond ik eerlijk gezegd best verrassend. Toen Splinter voor de eerste keer opgedoken was had ik verwacht dat hij als zeer gevaarlijk beest meer angst zou zaaien en dat die angst een duidelijke rol in het boek zou spelen. Maar hij bleek zich meer te ontpoppen als schattig wezentje die per ongeluk een paar mensen gebeten heeft.
    Ook het einde van het verhaal zag ik niet aankomen, maar vind ik wel heel goed passen bij het verhaal. Het is misschien wel het beste einde wat je voor dit boek had kunnen bedenken.

Vooraf deed het boek me enigszins denken aan een aflevering van de X-files, één van mijn favoriete series. Tijdens het lezen moest ik dat beeld wat loslaten, Splinter kreeg een andere rol dan ik verwacht had, maar toch wist het verhaal me wel te boeien. Omdat er wat minder spanning in zat dan ik had verwacht was het voor mij alleen niet de gehoopte pageturner.
    De schrijfstijl vond ik eenvoudig maar wel prettig om te lezen. De Vlaamse woorden die her en der gebruikt worden maken voor mij wel duidelijk dat het een Vlaamse thriller is. Maar als die woorden er niet in zouden zitten zou het ook een boek uit een ander land kunnen zijn.
    Als ik het boek zou moeten typeren zou ik zeggen dat het een spannende roman met een vleugje thrilller en fantasy is. Een vreemd wezen is al wel vaker als onderwerp van een boek gekozen, dus heel uniek is dat niet. Maar de combinatie van Splinter, de karakterverandering en het einde maken het toch wel een uniek boek.

Mijn raad aan Marc is dat hij vooral door moet gaan met schrijven!

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 61

De plot
    Het plot vond ik enigszins voorspelbaar. De titel van het boek geeft al aan dat iemand gebeten gaat worden en dat het gevolgen heeft. Het is wel verrassend dat door de beet het karakter kan veranderen. Wat dit voor invloed heeft op de persoon en zijn naasten vond ik wel wat voorspelbaar.
    Het plot is geleidelijk opgebouwd. De structuur is dus goed.
    Het einde was verrassend, dit had ik niet zien aankomen.

Algemeen
    Ik vond het een prettig lezend verhaal. Het had wel steeds mijn aandacht.
    Het boek leest makkelijk en vlot weg. In duidelijke taal is het geschreven.
    Ik vind het altijd moeilijk om te beoordelen of een boek typisch Vlaams is (sowieso vind ik het moeilijk om aan te geven of een boek typisch van een bepaalde streek is.) Je komt wel wat Vlaamse thermen tegen zoals rechtstaan. Dit is absoluut niet hinderlijk want je begrijpt wel wat er bedoeld wordt.
    Ik zou het boek typeren als soft horror.

Dit boek
    Ik vind het boek origineel. Het is toch geheel anders als andere thrillers.
    Mijn advies ga zo door. Er mag wel wat meer spanning in wat mij betreft.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 48

De plot

Wat vind je van het plot?

Plot was té voorspelbaar jammer genoeg. De titel van het boek gaf al véél weg!

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Is wel goed gestructureerd opgebouwd en verloopt op natuurlijke wijze, maar als nadeel leverde dit wel een ietwat voorspelbaar plot op.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    nee, ondanks het enigszins voorspelbaar plot was het een verrassend einde.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Vond het niet echt een boeiend verhaal omdat een monster in een carwash té onwaarschijnlijk is.

Vind je de schrijfstijl vanMarc Kerkhofs prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is vlot en beeldend waardoor het wel prettig leest.

Vind je Beet een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee niet echt, behoudens het feit dat het verhaal in België plaatsvindt. Voor mij bekende plaatsen als Veerle, Edegem, Antwerpen en Lier. Het verhaal had net zo goed in een ander land af kunnen spelen.

Stel….Marc Kerkhofs vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Marc zijn?
    Ongeloofwaardig.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Dit boek heeft wel iets specifieks natuurlijk door de verschijning van het monster ‘Splinter’ in de Carwash met de ‘BETEN’ bij Frank, Diana en Bart.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aanMarc Kerkhofs mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Wel iets, maar dit is meer persoonlijk natuurlijk, zou ik willen aanraden om het verhaal geloofwaardig te houden.

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 33

De plot
    Wat vind je van het plot?
    Ik vond het wel een goed plot, niet uitzonderlijk maar gewoon goed.
    De auteur heeft de structuur goed opgebouwd en is zeker niet van de hak op de tak gesprongen.
    Voorspelbaar einde, spijtig genoeg.

Algemeen
    Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Voor mij was het een boeiend verhaal dat steeds mijn aandacht had.
    Vind je de schrijfstijl van Marc Kerkhofs prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De auteur heeft een prettige, vlotte schrijfstijl dat goed doorspekt is met vlaamse woorden. Voor de Nederlandse lezers misschien niet altijd zo tof maar ik vind het toch altijd iets “sappigs” hebben.
    Vind je Beet een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Typisch Vlaamse thriller omwille van de taal en de Antwerpse gemeenten die vermeldt zijn.
    Stel….Marc Kerkhofs vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Marc zijn? 
    Geloofwaardig zou ik ze niet noemen maar nadat ik het plot verteld had aan mijn vriend, antwoordde hij of het precies een droom was die ik vertelde. Dus de fantasie heeft hier wel de boventoon.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Echt uniek is het verhaal niet. Het liet me in eerste instantie denken aan de film The Shape of Water denken.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Marc Kerkhofs mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Blijven schrijven. Ik ben er zeker van dat ieder boek vooruitgang is voor deze auteur.

lezer
    Bijdrager
    Post count: 36

Een tamelijk eenvoudige plot, met een duidelijke hoofdlijn en slechts enkele zijlijnen, zodat het verloop makkelijk te volgen is.
    Een uitgebreide situatieschets aan het begin van het verhaal zodat de auteur zich nadien op de gebeurtenissen kan concentreren zonder ze telkens opnieuw te moeten kaderen. Dan komen de verwikkelingen rond Splinter gevolgd door een toch wel onverwacht einde. Een chronologische opbouw zonder flashbacks of flashforwards.

Het aantal situaties en personen blijft al bij al redelijk beperkt en dat maakt het altijd makkelijker om alles goed te kunnen volgen. Het verloop van het verhaal zelf bevat voldoende spanning om te blijven boeien, al kostte het me geen moeite om het boek even weg te leggen om nadien weer verder te gaan (zonder de draad te verliezen).

Marc Kerkhofs heeft een prettige schrijfstijl, niet moeilijk, makkelijk begrijpbaar, wat mooi overeenkomt met zijn personages. Nadenken of extra concentratie wordt niet gevraagd, het is pure ontspanning. Ik ben in Lier geboren en woon nu in Antwerpen, dus ik had toch al een thuisgevoel tijdens het lezen.

Het woordgebruik, de locaties en karaktereigenschappen geven het zeker een Vlaamse (volks)achtergrond. Toch vind ik het geen Vlaamse thriller, al heb ik geen flauw idee of de typische vlaamse thriller wel bestaat. Maar dit boek doet me veel meer denken aan het magisch realisme van Hubert Lampo dan aan de thrillers van Jef Geeraerts, Aspe of Deflo. Het verhaal heeft ook niet de hardheid die ik met dat soort thrillers associeer.

Het boek heeft zeker iets eigens met de carwash als locatie en het omdraaien van de persoonlijkheden. De onderdelen op zich zijn misschien niet zo uniek maar het geheel en de uitwerking ervan toch wel.

Als raad aan Marc Kerkhofs: vervang “Een thriller met tanden” door “een roman over het onbekende en vervreemding” (van de achterflap). Voor mij dekt dat veel beter de lading en had een lichte teleurstelling kunnen vermijden.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 64

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Het plot is langzaam opgebouwd. In het begin lijkt het verhaal enigszins voorspelbaar maar wanneer het vordert, gebeuren er steeds meer onverwachte dingen. De plotwendingen volgen elkaar steeds sneller op. Het einde was onverwachts en dramatisch.

Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik heb me geen moment verveeld. De spanning zat vooral in de psychologische ontwikkeling. Het monster en dat wat het deed was eigenlijk niet zo belangrijk. De ambivalente gevoelens van Didi en George richting Splinter vond ik interessant en geloofwaardig.

5. Vind je de schrijfstijl van Marc Kerkhofs prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het verhaal is makkelijk te lezen. De zinnen zijn niet te lang, en activerend genoeg. Ik hoefde niet veel moeite te doen om me te concentreren. Ik vond het prettig om te lezen.

6. Vind je Beet een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Afgezien van een enkele Vlaamse zinsnede en het feit dat het verhaal zich in België afspeelt is er niets wat ik typisch Vlaams vind. Maar ik ben geen kenner van Vlaamse thrillers, alleen van Vlaamse friet. Daar zet ik graag mijn tanden in. Maar Beet heb ik ook met graagte verslonden.
    Het verhaal had zich ook elders kunnen afspelen. In eerste instantie dacht ik zelfs dat het in de VS plaatsvond omdat George in een carwash werkte. ( Bij ons in de buurt heet dat een wasstraat en de enige beesten die je daar vindt zijn wasberen)

7. Stel….Marc Kerkhofs vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Marc zijn?
    Ik vind Beet een geloofwaardige magisch realistische thriller. Maar ik zou hem zeker niet ‘hard’ noemen. Ik vind het meer een psychologische roman met fantastische tintjes. De karakters zijn echte doorsnee mensen en geen typische helden.
    Samenvatting: Jan met de Pet ontmoet monster en is de pineut maar neemt moreel de juiste beslissing.
    Dit boek

8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vind het uniek omdat de hoofdpersoon een doorsnee persoon is en dat ook blijft. Hij pleegt liever euthanasie voordat hij aan zijn ziekte bezwijkt. Het monster is niet echt eng maar eerder een middel om de karakterveranderingen mee te verklaren. Het is wel gevaarlijk.

9. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Marc Kerkhofs mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Lekker doorgaan.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 84

1.Wat vind je van het plot? Waar het verhaal voorspelbaar was kwam voor mij het plot toch als een verrassing
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goed uitgewerkt
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Het was voor mij toch wel een verrassing

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het verhaal vond ik bijzonder en uniek en had zeker mijn aandacht alhoewel ik het niet echt een thriller vind
    5.Vind je de schrijfstijl vanMarc Kerkhofs prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Marc schrijft erg duidelijk en het verhaal loopt ook vlot. Ook is het erg beeldend geschreven
    6.Vind jeBeet een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee, dit kan overal afgespeeld zijn
    7.Stel….Marc Kerkhofs vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Marc zijn? Uniek

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Uniek. Ik vond het een boeiend verhaal met spanning, romantiek en humor. Dit heb ik niet vaker gelezen
    9.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aanMarc Kerkhofs mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Blijf vooral dit soort boeken schrijven

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 128

De plot
    1.2.3. Het plot is goed opgebouwd. Het einde van het verhaal nam een onverwachte verrassende wending.

Algemeen
    4.Ik vond het een boeiend en grappig verhaal wat steeds mijn volle aandacht had.
    5. Ik vind de schrijfstijl van Marc Kerkhofs prettig, eenvoudig, en begrijpelijk geschreven.
    6.Ik vind Beet een fantasierijk geschreven verhaal, geen thriller en niet specifiek Vlaams. Ik vind er te weinig actie en spanning in zitten om het een thriller te laten zijn.
    7. Ik zou er de naam fantasierijk verhaal aan toekennen.

Dit boek
    8.Ik vind dit boek uniek. Wie verzint er nu een groen dier dat persoonlijkheden kan veranderen. Knap bedacht auteur! Ook vind ik het frappant dat George zijn Diana kan loslaten, tijdelijk inruilt voor een ander liefje en zich daartegenover wel sterk hecht aan Splinter.
    9.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aanMarc Kerkhofs mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Blijven schrijven, mij heb je erbij als fan.

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 38

Het plot:

Het plot was goed opgebouwd, een ongewoon verhaal zoals er weinig zijn. Het einde was gedeeltelijk voorspelbaar. Ik had wel verwacht dat het weer goed kwam tussen de twee hoofdpersonen, maar de manier waarop was verrassend.

Algemeen:
    Het verhaal had wel constant mijn aandacht maar het was teveel fantasie. Dit soort boeken lees ik normaal niet. De schrijfstijl van De schrijver zorgde ervoor dat ik toch bleef lezen. Ik kan niet zeggen of het een typische Vlaamse thriller is, ik weet niet wat het verschil is tussen Vlaamse of andere thrillers. Sommige woorden waren Vlaams maar verder was er geen verschil. Hè boek zou ik omschrijven als fantasierijk, liefdevol en verrassend.

Verder zou ik als tip willen geven dat als hij echt een thriller wil schrijven het enger moet, nu is het te grappig soms, waardoor de spanning weg is. Het is wel een uniek boek, het verhaal lijkt op veel andere verhalen maar het groene monster maakt het uniek.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.