Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 58: Beet Beet, Na het lezen #1

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 54

Na het lezen #1
    1. De hoofdkarakter George maakt in een kort periode hoop mee, dit verandert niet zo zeer zijn karakter, maar schud hem wel flink wakker. De overige karakters zoals Diana, Bart en Frank maken door een beet, de grootste karakter 180-graden draai!
    Lijkt mij heerlijk om een keer een dagje super extravert en een tikkeltje asociaal te zijn.
    2. Mijn favoriete personage is George, ik kan mij het meeste in zijn personage verplaatsen. Misschien lijk ik ook het meeste op George wat betreft het karakter!
    3. De moeder van Diana vindt ik persoonlijk erg naïef, had van mij iets “aardser” gemogen.
    4. Ja, het is vlot leesbaar en zitten ook geen dipjes (saaie stukken in het verhaal) in. Schrijfstijl past goed bij een kort verhaal (+/- 250 pag.).
    5. Ik ben inmiddels wel benieuwd naar zijn debuut roman VERLOREN TIJD. Persoonlijk vindt ik BEET ook zeer geschikt voor een televisiefilm.
    6. Het past een beetje in de lijn van de boeken van Angelique Haak, Eva Keuris, Sandra Bernart en Carla de Jong. Goede verhalen en lekker vlot leesbaar.

Annick Van Goethem
    Bijdrager
    Post count: 11

1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    George maakt een goede evolutie door lijkt wel. Alhoewel hij nog altijd lief en zachtaardig is en eigenlijk wel nog meer voor zichzelf moet opkomen. Hij leert wel voor zijn huwelijk te vechten dus dat is zeker al een goede stap ,voorwaarts. De rest verandert ook, maar niet steeds ‘diep’ genoeg vond ik. Bij allemaal is er wel evolutie, kan ook niet anders door de invloed van Splinter.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    George, is heel herkenbaar. Sociaal, aangenaam, wil voor iedereen goed doen. Aangename mens. Diana omdat ze verandert, wat onverwachte dingen met een mens kunnen doen.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Neen, het verhaal is van de schrijver. Het zijn zijn personages en daar heb ik respect voor. Ze maken dit verhaal tot wat het is.

4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja absoluut. Het is een duidelijk en vlot verhaal, leest makkelijk weg.
    Is een triller met een vleugje horror, maar ook humor en onderlinge menselijke relaties.
    Mooi gecombineerd.
    5.Heb je weleens eerder boeken van Marc Kerkhofs gelezen? Ga je dat alsnog doen?
    Dit was het eerste boek dat ik van hem las. Is me wel bevallen. Wil gerust nog andere werken van hem lezen.
    6.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Marc Kerkhofs vergelijkbaar?
    Zou het niet kunnen zeggen. Elke schrijver is uniek, net als dit verhaal. Heeft zijn eigen aangename schrijfstijl.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 231

De karakters
    De karakters maken niet echt een groei door. Ze blijven gedurende het verhaal rustig doorkabbelen. Dit neemt niet weg dat ik ze prima in het verhaal vond passen.
    Wat mij betreft sprong er niet echt 1 uit die ik als favoriet zou omschrijven.
    George hat wat mij bereft wel iets meer pit in zijn donder mogen hebben. Hij blijft een rustge kalme man het gehele boek. Als er wat meet pit in hem zou gezeten hebben zou het verhaal wat meer body hebben gekregen wat denk ik meer bij een thriller vind passen.

De auteur

De auteur heeft een zeer prettige manier van een verhaal vertellen. Het leest prettig en is zeer toegangelijk.
    Ik heb nog nooit iets van Marc Kerkhofs gelezen en zijn volgend boek zal ik zeker gaan lezen.
    Ik heb tijdens het lezen van dit boek niet gedacht van oo dit lijkt wel op de stijl van die of die. Marc heeft wat mij betreft een geheel eigen stijl van schrijven.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.