Home Forums Leesclub 58: Beet Beet, Beoordeling

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 64

Spanning: 6 punten, omdat het begin rustig voortkabbelde en pas in het tweede deel kwam er meer spanning. Deze was echter niet de typische spanning die je bij een thriller verwacht en draaide meer om de psychologische veranderingen van Didi en George en hoe ze ermee om gaan, dan om het beest. Ik zou het dan ook niet zo snel een thriller durven noemen. Eerder een magisch realistische roman.

Plot: 7 punten Het plot lijkt in het begin heel simpel en heel ingewikkeld wordt het ook niet. De plotwendingen zijn echter verrassend en ook verfrissend en bestaan grotendeels uit de keuzes die George maakt.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik genoten heb van de originaliteit en hoe de hoofdpersoon met alle veranderingen omging. Het heeft me vanaf het begin tot het eind weten te boeien. Ik vond het verhaal alleen een beetje kort. Ik vond de finale keuze van George geweldig en schokkend.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl bij het de loop van het verhaal past. Zo is het taalgebruik van George en Didi in het begin van het boek nog gematigd en beschaafd. In de loop van het verhaal verandert dat. De taal verruwt en wordt emotioneler en is daarmee in overeenstemming met het verhaal.

Originaliteit: 9 punten, omdat een beet die zorgt voor karakterverandering ten kwade nog niet zo uniek is ( zie vampiers of hondsdolheid of zombies) maar het feit dat je in te tegenstelde verandert en je dus ook van een slecht mens in een goed mens kan veranderen vind ik zeer origineel gevonden.

Psychologie: 9 punten, omdat de wijze waarop George verandert zonder gebeten te zijn heel goed en geloofwaardig is beschreven. George is een rustige man die geen vlieg kwaad doet en een beetje angstig is aangelegd. Hij verandert in iemand die tot veel meer in staat blijkt. Zijn innerlijke strijd vind ik goed uit de verf komen. Hij wordt daarbij niet plotseling totaal iemand anders maar blijft binnen de grenzen van de rustige man die hij is.

Gemiddelde beoordeling: .47 punten gedeeld door 6 is 7,8

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.