Home Forums Leesclub 58: Beet Beet, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #11261 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

karinhazendonkauteur
    Bijdrager
    Post count: 29

Spanning: 6.5 punten omdat het niet de spanning haalde die erin had moeten zitten
    Plot: 7 punten omdat er netjes naartoe was gewerkt en er toch een onverwachte twist in zat
    Leesplezier: 7 punten omdat het boek vlot las, maar de personages wel iets meer uitgewerkt mochten worden.
    Schrijfstijl: 7.5 punten omdat, hoewel eenvoudige taal, het verhaal zich op een prettige manier ontwikkelde.
    Originaliteit: 7 punten omdat een lief monster ook een monster is
    Psychologie: 6.5 punten omdat het verhaal te veel op hetzelfde niveau doorging zonder dat er een goede spanning werd opgebouwd.

Totaal 6.9 punten.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 66

Spanning: 6 punten, omdat het mij tijdens het lezen niet de kriebels bezorgde die ik graag ervaar tijdens het lezen van een thriller.

Plot: 7 punten, omdat er verrassende elementen inzaten.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het een erg vermakelijk verhaal vond.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het gemakkelijk las en vaart in het verhaal zit.

Originaliteit: 7,5 punten, omdat het monster Splinter heet en dit jeugdsentiment bij mij veroorzaakte haha!

Psychologie: 6,5 punten, omdat hier nog veel meer mee gedaan kan worden.

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

Rebecca
    Bijdrager
    Post count: 6

Spanning: 6,5 punten. Ik vond het niet een échte thriller. Er zaten een paar spannende stukken in maar ik verwacht meer van een thriller

Plot: 6 punten. Aan de ene kant een leuk (niet verwacht) einde en aan de andere kant is het laatste (voor mijn gevoel) afgeraffeld.

Leesplezier: 8 punten. Ik heb het boek met veel plezier gelezen en kon het moeilijk wegleggen.

Schrijfstijl: 7.5 punten. Het begin en eind van het boek heb ik verschillende stukken meerdere keren moeten lezen.

Originaliteit: 8 punten. Realiteit met een vleug fantasy. Heerlijk!

Psychologie: 7 punten. Ik had meer diepgang verwacht. Of veranderingen in de hoofdpersoon (bv harder worden)

Gemiddelde beoordeling: 7.2

fantje
    Bijdrager
    Post count: 24

Spanning: 7 punten, omdat ik het boek niet weg kon leggen

Plot: 6 punten, omdat ik hoopte dat George meer voor zich zou opkomen

Leesplezier: 7.5 punten, omdat het makkelijk las

Schrijfstijl: 7.5 punten, omdat alles duidelijk en zonder te veel poeha werd geschreven.

Originaliteit: 8 punten, omdat thriller en “ongewoon” bijna niet voorkomt.

Psychologie: 7.5 punten, omdat er spannende stukken in zaten, maar soms ook voorspelbare

Gemiddelde beoordeling: 7.2 punten

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 68

Spanning: .7. punten, omdat het wel wat spannender voor mij had gemogen….
    Plot: 7,5.. punten, omdat er opbouw in zat en het einde onverwacht was ….
    Leesplezier: ..8 punten, omdat ik het achter elkaar uit wilde lezen en het vlot en fijn las.
    Schrijfstijl: ..8 punten, omdat de schrijfstijl gewoon fijn was….
    Originaliteit: 8.. punten, omdat ik het een leuk monster vond en ook hoe het zich ontwikkelde….
    Psychologie: 8.. punten, omdat ik vond dat in Splinter, George, Diana wel degelijk karakterontwikkelingen waren.

Gemiddelde beoordeling: 7,75.. punten

Saskia Vogelaar
    Bijdrager
    Post count: 8

Spanning 6 punten, omdat er wel spanning in zit, maar minder dan ik verwacht had.
    Plot 7,5 punten, omdat het goed in elkaar zit en er verrassende wendingen in het boek zitten.
    Leesplezier 7 punten, omdat het boek vlot las en ik het best snel uit had.
    Schrijfstijl 7 punten, omdat de schrijfstijl eenvoudig maar duidelijk was en dit prima bij het verhaal past.
    Originaliteit 7 punten, omdat ik Splinter leuk bedacht vond.
    Psychologie 6,5 punten, omdat er al best wat aan ontwikkelingen in zit, maar er ook meer mogelijk was geweest.

Gemiddelde 6,8 punten

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 61

Spanning: 6 punten, omdat er wat mij betreft meer spanning in gemogen had. Het boek was redelijk voorspelbaar.

Plot: 7 punten, omdat het geleidelijk opgebouwd is en goed uitgewerkt

Leesplezier: 7 punten, omdat het lekker vlot weg leest

Schrijfstijl: 7 punten, omdat alles goed te begrijpen is. Niet te lange zinnen en hoofdstukken.

Originaliteit: 7 punten, omdat er niet veel boeken zoals deze zijn

Psychologie: 6 punten, omdat niet heel veel diepgang zit in de personages. Je leert ze goed kennen maar ze blijven enigszins aan de oppervlakte. De Beet doet het karakter van personages veranderen, dit had wat meer uitgewerkt mogen worden

Gemiddelde beoordeling: 6,7 punten

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 48

Spanning: 5,5 punten, omdat er voor mijn gevoel te weinig spanning aanwezig was. Had zeker meer mogen zijn.

Plot:
    6 punten, omdat het allemaal té voorspelbaar was.

Leesplezier:
    6 punten, omdat het verhaal op zich wel vlot wegleest

Schrijfstijl:
    7 punten, omdat de schrijfstijl vlot en prettig is, niet te moeilijk en lekkere korte hoofdstukken.

Originaliteit: 6 punten, omdat het verhaal misschien wel origineel is maar persoonlijk hou ik niet zo van ongeloofwaardige fantasie verhalen.

Psychologie: 6 punten, omdat de personages maar ook het verhaal op zich oppervlakkig zijn en voor mij meer uitgediept hadden mogen worden.

Gemiddelde beoordeling: = 6

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 33

Spanning: 6,5 punten, omdat het niet echt een thriller is.
    Plot: 7 punten, omdat het verhaal wel goed in elkaar steekt.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal zeer vlot en prettig leest.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik geen enkel slecht punt over de schrijfstijl weet te bedenken.
    Originaliteit: 6,5 punten, omdat het geen echt uniek verhaal is.
    Psychologie: 7 punten, omdat de psychologische kant van de personages wel aanwezig is in het verhaal

Gemiddelde beoordeling: 43 punten / 6 = 7,1, wat voor mij gelijk staat met een 3,5 sterren

lezer
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 6 punten, omdat ik van “een thriller met tanden” veel meer verwacht. De enige echt spannende scène vind ik wanneer Splinter, met zijn tanden, eten rechtstreeks uit de hand van George neemt.
    Plot: 7 punten, omdat die niet echt spectaculair is maar wel duidelijk en goed onderbouwd.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik er wel van genoten heb maar steeds op meer ‘thriller’ zat te wachten.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat er niets op aan te merken is.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het gebruik van de carwash het meest originele is.
    Psychologie: 7 punten, omdat de psychologie en wat er in gedachten gebeurde vaak belangrijker is dan de aktie en dit een domper zet op de spanning.

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 84

Spanning: .7. punten, omdat …het niet de spanning had die ik verwachte.

Plot: .8. punten, omdat het me wist te verrassen door een mooie twist….

Leesplezier: ..8 punten, omdat ik vanaf begin tot eind toch wel erg genoten heb….

Schrijfstijl: ..8 punten, omdat …duidelijk en met een vleugje humor.

Originaliteit: ..8 punten, omdat het een verhaal is die niet vaker zo omschreven wordt. Humor, spanning. Ook kwam er geen andere schrijver bij me binnen waar ik aan moest denken bij dit boek ….

Psychologie:7 .. punten, omdat het verhaal …zich een beetje voortkabbelde en er voor mij wel iets meer ingezeten had.

Gemiddelde beoordeling: ..7.5 punten

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 128

Spanning: 7 punten, omdat ik het boek in één ruk uitgelezen heb.

Plot: 7 punten, omdat het verhaal goed opgebouwd is en een verrassend einde heeft.

Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal heerlijk weg leest.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het gemakkelijk te lezen is.

Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal uniek in zijn soort is.

Psychologie: 7 punten, omdat diverse karakters compleet veranderen.

Gemiddelde beoordeling: 7,6 punten

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 38

Spanning: 6, het was niet heel spannend.

Plot: 7 omdat het een verrassend einde had

Leesplezier 8 in een ruk uit gelezen en genoten van het groene monster.

Schrijfstijl 8 door de schrijfstijl heb ik het uitgelezen

Originaliteit 7 vooral het groene monster

Psychologie 7 de karakters veranderen vlug.

Totaal: 7.1

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal je aandacht bleef behouden.
    Plot: 8 punten, omdat origineel en verrassend.
    Leesplezier: 9 punten, omdat lekker vlot leesbaar en spannend.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat goed leesbaar en behoud van de Vlaamse achtergrond.
    Originaliteit: 7 punten, omdat ondanks bestaand thema, tocht op een eigen manier is uitgewerkt.
    Psychologie: 8 punten, omdat helder en duidelijk (niet te ingewikkeld).

Totaal: 7.8

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.