Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 39: Annabel Lee Annabel Lee, Na het lezen #1

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 35

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Annabel is vooral in het begin van het boek een meisje dat me schuchter lijkt, volgzaam is naar haar oom maar ook zeer slim lijkt.
    Naar mate het verhaal vordert, zie je haar verder ontwikkelen tot een zeer slimme jonge dame, iemand die zelf stappen onderneemt, haar angsten overwint, dapperheid vertoont en vooral veel durf en lef vertoont.
    Inzicht in wat de problemen zijn, lijken naar het einde van het verhaal zeer goed opgelost door haar mede dankzij het vertrouwen dat ze Trudi geeft.
    The mute blijft voor mij een zeer bizar personage, uiterst slim ook al zegt hij geen woord. Hij blijft zowel Annabel, Trudi als Samuel beschermen en neemt risico volle beslissingen. Een harde bast met een gevoelige kern.
    Samuel evolueert van een ‘totale nietsnut’ naar een zeer gevoelige persoon, een beschermer als hij te weten komt waarom Annabel in de kelder zit tot een ware vechter als het moet.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Dit is een zeer moeilijke keuze.
    De drie hoofdpersonages spreken me alle drie zeer sterk aan.
    Waarom? Alle 3 de personages evolueren naar totaal andere personen dan je had verwacht in het begin van het verhaal.
    Ik kan echt niet kiezen uit welk personage me het meest aanspreekt.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Net niet.
    Gaandeweg het verhaal zie je immers een evolutie van alle personages.
    Van volgzaam tot strijdvaardig, van ‘nietsnut’ tot ‘harde soldaat, uiterst geniaal enz

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Zeer vlot geschreven verhaal, veel achtergrond informatie die je waarschijnlijk al lag niet meer wist zoals bvb de info over de Sovjetautoriteiten, Oost Europese overwinningen na de 2de WO, het clandestiene wapenprogramma van de Duitsers enz.
    Af en toe gebruik van woorden zoals Appaloosa, IED, rednecks enz
    Het boek is spannend geschreven, het leest als een trein, de inhoud blijft relevant aan het verhaal en er is bijna niets dat ‘te veel’ geschreven is.

Annabel Lee is een van de vele boeken die door Mike Nappa zijn geschreven. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen?
    Ik heb van Mike Nappa nog geen andere thriller gelezen.
    Enkel boeken over het christendom en familie.
    Het vervolg verhaal of beter de tweede in de reeks van Coffey + Hill.
    Hij zal er een fan bij hebben.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.