Home Forums Leesclub 39: Annabel Lee Annabel Lee, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #7762 |

Vragen ThrillZone leesclub Annabel Lee 

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend. 

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Annabel Lee is een van de vele boeken die door Mike Nappa zijn geschreven. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen?
    Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Annabel Lee is in het begin wat onzeker. Tijdens haar verblijf in de bunker laat ze zich toe om de hond te vertrouwen, waardoor er een vriendschap ontstaat. Tijdens de ontvoering door doctor Schmitzen heeft ze de moed om overtuigend te overkomen. Ze is een sterk meisje dat zich kranig weet te houden.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Als ik zou moeten kiezen dan zou ik denk ik voor Trudi kiezen. Ondanks ze niet wat er gaande was en Annabel niet kende nam ze haar in bescherming. Ze gaf haar de voordeel van de twijfel. Betreft Samuel gaf Trudi aan zichzelf niet toe dat ze ondanks hun verleden eigenlijk nog steeds van haar ex man hield.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Qua intelligentie van Annabel vond ik dat ze als een 11 jarige nogal volwassen overkwam. Of ze zou een genie zijn met een hoog IQ. Om het realistischer te maken zou ik haar leeftijd aanpassen voor een 17/18 jarige.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja. Er waren thrillerelementen in verwerkt. Spanning, actie en geheimen.

Annabel Lee is een van de vele boeken die door Mike Nappa zijn geschreven. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen?

Ik heb begrepen dat dit z’n thriller debuut is. In de toekomst zou het best mogelijk zijn dat ik weer een ga ( mits een thriller is) lezen. De overige titels waarschijnlijk niet. Ik zag dat zijn vorige boeken veelal informatief zijn over o.a religie en spiritualiteit.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 39

De karakters evolueren zeker naar mijn idee en dan doel ik vooral op Annabel. Zij moet door de omstandigheden ineens compleet voor zichzelf zorgen en leren anderen mensen buiten haar eigen kringetje te vertrouwen. Trudi & Samuel winnen vrij vlot haar vertrouwen en de manier waarop vond ik mooi om te lezen. De scene van het verhaal vertellen in bed door Trudi laat weer even zien dat Annabel toch echt wel een meisje is van 11. Trudi gaat zich rustiger voelen onder het scheidingsgedoe met Samuel. Hiertoe wordt ze min of meer gedwongen door de omstandigheden. Zij is tevens mijn favoriet qua personages. Zij is een sterke vrouw, die heel erg goed instaat is om voor zichzelf te zorgen en zich door niets of iemand de les laat voorschrijven. Daarnaast vind ik The Mute ook geweldig. Een echte commando met een klein hartje. Alle personages zijn voor mij perfect zoals ze zijn in dit verhaal.

De schrijfstijl past zeker bij het verhaal naar mijn idee. Vlot, soepel, voldoende spanning, af & toe rustigere momenten houden allemaal juist compleet de vaart in het verhaal. Ook vind ik het persoonlijk heel tof dat er gebruik werd gemaakt van andere talen zo hier en daar, vooral Duits, dit gaf voor mij echt een extra toevoeging aan de beleving van het verhaal.

Het volgende boek van Mike Nappa, ‘Raven’, heb ik al in mijn ebooks klaar staan. Heel veel zin om die te lezen!!! Wel eerst nog even ander recensie werk 😉

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 39

‘Raven’ is overigens een 2e Coffey & Hill thriller.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 52

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja, vooral Annabel, hoe onzeker en bang ze in het begin was, zo zelfzeker is ze op het einde. Het samenspel tussen Trudi en Samuel is ook mooi beschreven.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Goh, over deze vraag was ik tijdens het lezen al aan het nadenken, Ik vind ze allemaal iets hebben (Annabel, Samuel, Trudi en The Mute) Ik kan niet kiezen. Annabel hoe ze het toch maar doet om er alleen voor te staan, Samuel en Trudi zijn zo’n leuk ex-koppel en The Mute, duidelijk een ruwe bolster met een zachte pit.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik vond de gedachtengang van Annabel soms te volwassen voor een kind van 11. Als ik het vergelijk met de gedachtengang van mijn zoon die even oud is klopt dat plaatje niet altijd. Ik zou ze zoals ik het ervaar een jaar of 20 schatten.

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja, zeker wel, het is spannend geschreven, maar ook niet constant razend spannend. Het samenspel tussen de verschillende personages is ook leuk verwerkt.

Annabel Lee is een van de vele boeken die door Mike Nappa zijn geschreven. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen?
    Ik ga zeker nog boeken van hem opzoeken en waarschijnlijk lezen. Ik hou van zijn schrijfstijl! Hij heeft er een fan bij.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 50

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Annabel en Trudi zijn voor de hand liggend. Annabel een zeer wijs kind, met volwassen trekjes. Trudi, een sterke vrouw, die haar mannetje staat en dan de Mute, met recht stille waters hebben diepe gronden

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?.
    Voor mij the Mute, iemand die op de achtergromd aamwezig is, maar waar je op kan bouwen.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn!
    Ik zou niets willen veranderen, maar vomd dat Annabel erg volwassen was, maar ja het is dan ook een bijzondeR meisje.

De auteur

Het boek las als een trein, spannend, een beetje mysterieus en weliswaar soms wat voorspelbaar, een prettige thriller om achter elkaar uit te lezen.

Ik begrijp dat Raven een ver olg is en ja, die wil ik zeker lezen.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

De karakters

Annabel komt soms inderdaad volwassener over dan ze is.
    En ze wordt naar het einde toe steeds sterker, minder onzeker

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Eigenlijk heb ik geen favoriet personage, ze spreken me allemaal op hun eigen manier wel aan.
    Annabel om hoe ze met de situatie om gaat. En Trudi vanwege haar zorgzaamheid.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou niets willen veranderen aan de personages.

De auteur

Prima schrijfstijl, vlot, past goed bij het verhaal, mede vanwege de perspectief wisselingen en korte hoofdstukken.
    Dat denk ik wel, al wil er altijd zoveel gelezen worden. 😉

CindyK
    Bijdrager
    Post count: 10

Evolueren:
    Zeker zit er groei in de karakters. Vooral Annabel zie en voel je groeien. Wel vind ik dat ze niet overkomt als 11-jarige, naar mijn mening had ze best wat ouder mogen zijn.

Favoriete karakter:
    Niet specifiek omdat ik alle personen zeer sterk omschreven vond. Wil wel even lof voor de Hond. Ontzettend goed neergezet al volwaardig karakter in het verhaal. Ik vind deze absoluut het vermelden waard. Verder vond ik the Mute een hele sterke rode draad in het geheel.

Personage veranderen:
    Dan kan ik opnieuw op de leeftijd van Annabel. Dus geen directe verandering maar zou haar wel realistischer maken.

Schrijfstijl bij het verhaal:
    Absoluut, ik vond het erg prettig dat je alle nodige informatie krijgt die bij het verhaal hoort. Geen overbodige langdradig stukken erin. Dat vind ik een heel groot pluspunt omdat er genoeg goede boeken zijn waar helaas te veel uitgeweid wordt over niet direct relevante zaken.

Dit is het thrillerdebuut van Mike Nappa. Als hij deze manier van schrijven vasthoudt, heeft hij zeker een fan erbij.
    Vond het boek echt geweldig. Zijn vorige boeken zijn in een ander genre. Deze staan niet direct op mijn lijst maar mocht ik ze tegenkomen, wil ik best een poging wagen.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 44

Vooral bij Annabel zie je het karakter evolueren. Ze verandert van een onzeker meisje naar een zelfstandig meisje die beslissingen durft te nemen.
    Mijn favoriet was toch wel Trudi, daar zij zich volledig inzet voor een meisje die ze geheel niet kent. Ze heeft ook een heerlijk karakter die haar in situaties plaatst die zeer spannend zijn.
    De schrijfstijl past prima bij dit verhaal, lekker vlot en makkelijk geschreven.
    Of ik nog volgende van Mike Nappa ga lezen? Ligt eraan of het weer thrillers zijn, want ik ben en blijf een favoriete thrillerfan.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 35

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Annabel moet wel evolueren. Ze heeft na een jarenlange training van haar oom voldoende kennis om door te zetten. Ze is erg clever en door de opgenomen kennis en ‘militaire’ opvoeding heeft ze ook kracht om door te zetten en alles in praktijk om te zetten. Ook The Mute kent in mijn ogen een evolutie. In het begin komt hij mij over als een norse man. Terwijl eigenlijk onder de harde beschermlaag een zacht persoon zit.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik heb zowel een zwak voor The Mute als voor Trudy. Waarom Trudy ? Wel eigenlijk vanwege haar koppigheid, haar opmerkingen, haar doortastendheid. Gewoonweg een vrouw met ballen aan haar lijf. En The Mute omdat onder die ruwe bolster een zachte man zit.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Het denken van Annabel. Zoals reeds vermeld vind ik het denken van Annabel niet geloofwaardig tot betrekking met haar leeftijd.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Het is vlug, krachtig geschreven waardoor je als een speer door het verhaal vliegt ! Af toe een bekvechterij waardoor het verhaal luchtiger wordt … helemaal mijn ding !
    5.Annabel Lee is een van de vele boeken die door Mike Nappa zijn geschreven. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen?
    De schrijver was me onbekend, maar ik zal zeer zeker niet aarzelen om ander werk van hem te lezen !

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 111

De karakters
    Natuurlijk krijg je beurtelings het meeste van Annabel lee te lezen en zij ontwikkelt zich van een kwetsbaar kind naar een ontwikkeld jong meisje. Verder vind ik vooral trudy goed ontwikkelen , van meegaande echtgenote naar die hard prive detective.

The mute vind ik geweldig, weinig woorden veel daadkracht en natuurlijk trudy ook. Wat ze allemaal doet om Annabel lee te beschermen . Verder ben ik wel een dierenmens dus honden doen het ook altijd goed. de eeuwige trouw en volledig voor het baasje gaan vind ik fantastisch.

Nee eigenlijk vin dik het hele verhaal de karakters en het boek geweldig zoals het is.

De auteur
    Of de schrijfstijl bij het bek past dat vind ik altijd een lastige vraag wel vind ik de schrijfstijl zeer prettig.

Als het thrillers zijn wellicht wel, ik heb alleen niet zo veel met religieuze romans en naslagwerken zoals hij beschrijft dat hij ook geschreven heeft.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 85

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja, Annabel wordt meer en meer volwassener. Dat komt natuurlijk door de situatie waarin ze zich bevind. Wordt je zomaar opgesloten met een hond die vingers eet… Verder vond ik The Mute veranderen van een volgzame soldaat naar een zelfstandige vechtmachine met gevoel. Hij moet normaal orders uitvoeren en nu moet hij zelf beslissingen nemen. Hij wordt zelfs in het eind van het verhaal een soort van vader.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Annabel Lee omdat het meisje opgesloten wordt en toch haar mannetje staat. Eerst moet ze vrede sluiten met een wrede, gemene hond. Dan komt er uiteindelijk iemand door de deur en een heuse strijd begint met haar als inzet. En om je eigen vlees en bloed af te knallen? Respect! Een meid met ballen, zeg maar.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?Ik zou Samuel misschien wat stoerder maken. Het is uiteindelijk ook een geharde soldaat die hetzelfde werk doet als The Mute. Ik vond hem nu wat soft overkomen.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Het is mooi vlot geschreven. Verder geen moeilijk taalgebruik. Wat mij wel een beetje stoorde was het veelvoudig gebruik van de “loze”woorden: het varken. Daarmee werd Samuel bedoeld, de ex van Trudi. Dat Trudi zich dan stoorde aan haar ex is wat mij betreft tot daar aan toe. Maar aldoor het varken zeggen?

Annabel Lee is een van de vele boeken die door Mike Nappa zijn geschreven. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen? Ik denk het wel. Zijn manier van schrijven is luchtig en hij heeft wel fantasie. Dus het is aannemelijk dat ik meerdere boeken ga lezen. Wel begin ik een beetje te twijfelen na het lezen van zijn nawoord. Dan vraag je jezelf af of dat vroegere werk dan wel zo goed is. Maar nieuwsgierig als ik ben…

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 45

Annabel evolueert van het onzekere meisje dat niet weet waar ze terecht komt in een zelfzekere meid die op het einde van het verhaal zowel Trudi als zichzelf redt.
    En zowel Annabel als Trudi spreken me erg aan.Al moet ik zeggen dat Annabel wel er wijs overkomt voor een kind van 11 jaar, misschien komt dat door de opvoeding van oom Truck.Je zou haar eerder op een jaar of 18 schatten. Ook hoe ze omgaat met Hond,geweldig hoe ze evolueert van eerst helemaal in paniek te zijn als ze hem ook maar dicht bij zich heeft/voelt en later wordt ze zijn bazin/zoekt ze bescherming en veiligheid bij hem.
    Voor mezelf vond ik de 1ste helft van het boek wat té rustig.Nadien komt er meer actie.Daar hou ik meer van.Maar al bij al een goed boek.
    Misschien ga ik ook wel andere boeken lezen

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 104

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Vooral Annabel Lee ontwikkelt zich sterk. Aanvankelijk is ze een volgzaam meisje dat exact haar instructies opvolgt in een beschermende omgeving. Tijdens haar opsluiting in de bunker in ze op zichzelf en op De Hond aangewezen. Voor deze hond had ze in het begin van het verhaal grote schrik. Tijdens haar eenzame periode in de bunker in ze zichzelf en De Hond volledig gaan vertrouwen. Ze is gegroeid naar een jong volwassene die zelfstandig beslissingen kan nemen. Vooral aan het eind van het verhaal komt dit naar voren als Annabel Lee het heft in eigen hand neemt.
    Trudi ontpopt zich als een moederfiguur voor Annabel Lee. Ze schept een speciale band met Annabel Lee.
    The Mute ontwikkelt zich van een militair die orders opvolgt naar een beschermheer voor Annabel Lee, met een bijzonder verantwoordelijkheidsgevoel voor haar.
    Sam ontwikkelt zich van een buitensporige ex-echtgenoot naar een persoon die toch wel echt gevoelens voor zijn ex heeft.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Annabel Lee is mijn favoriete personage. Ik vind haar heel dapper dat ze het vertrouwen in De Hond heeft kunnen opbrengen. Ze had echt grote schrik voor de hond aan wie mensen-vingers gevoerd werden. Ik vind het knap dat als een meisje wat eigenlijk alleen door haar militaire oom afzonderlijk opgevoed is, ze toch vrijwel direct aan andere mensen aan kan passen. Ik vind het heel dapper dat Annebel Lee de hele tijd ervan overtuigd was dat ze gered zou worden. Ze bleef positief en maakte er het beste van onder de grond.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik vond het een heerlijk boek met de geschetste personages en zou er ook helemaal niets aan willen veranderen.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vond het verhaal spannend, zowel tekstueel als inhoudelijk.
    5.Annabel Lee is een van de vele boeken die door Mike Nappa zijn geschreven. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen?
    Ik heb erg genoten van Annabel Lee. Ik ga zeker zowel zijn vorige boeken als zijn toekomstige boeken lezen.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 96

De karakters

Annabel van een schuchter meisje,op zichzelf en een hond terug geworpen weet zich aardig te handhaven en wordt steeds daadkrachtiger
    Trudy blijkt ook anders en zeer alert te zijn en zorgzaam,beschermend en tegen spanning aardig bestand.
    Kan mij goed voorstellen dat Trudy de misstap van Samuel moeilijk kan vergeten en dat ze beseft nog steeds van hem te houden maakt het niet gemakkelijk voor haar.
    Samuel is ook een krachtiger figuur dan je in het begin denkt.

Mute, omdat hij zonder woorden zich duidelijk kan maken en achter zijn baas stond en doorgaat met de opdracht.
    Al vond ik ook dat Trudy het erg goed deed, als was het wel riskant met haar uitdagende stijl

Aan Annabel, 11 jaar, opgevoed door een militair zonder moeder, op z’n jonge leeftijd handelend kwam wat onwerkelijk over.

De auteur

Ja prettig,vlot lezend vanuit diverse personen belicht met voldoende spanning.

Als het weer een thrillers zijn, zeker

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.