Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 39: Annabel Lee Annabel Lee, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #7755 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 121

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    De voorkant van het boek ziet er mooi uit, de trap naar beneden roept bij mij spannende nieuwsgierigheid op. De lay-out is strak en rustig. Dat bevalt mij prima.

Ik verwacht van Mike Nappa een prettige en directe schrijfstijl.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek.
    Ik verwacht heel veel spanning en diepgang. Waarom zou een meisje in een militaire bunker opgesloten worden? Ik verwacht het antwoord daarop in het verhaal aan te treffen.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 53

Goedeavond 🙂

De cover van het boek vind ik fantastisch! Heerlijk mysterieus en maakt het voor mij extra aantrekkelijk om te gaan lezen. Het enige jammere is dat het boek bij mij beschadigt aan kwam. De onderkant van de voorzijde, rugzijde, achterkant en eerste pagina’s hebben en optater gekregen door de postverzending. Doordat de cover donker is valt het gelukkig niet enorm op en kon ik er toch een prachtige foto van maken voor op mijn Instagram account. Dit leverde mij gelijk een enorm enthousiaste reactie op van Mike Nappa wat echt het lichtpuntje is van deze dag! Het lettertype wat gebruikt is voor de titel en dergelijke vind ik mooi gekozen en passend in het geheel. De flaptekst op de achterkant past qua looks geheel bij de omslag van het boek.

De auteur kende ik nog helemaal niet dus ben heel erg benieuwd naar zijn thrillerdebuut. Qua persoon komt hij enorm vriendelijk op mij over en ik ben heel benieuwd hoe zijn schrijfstijl is en of ik hem dan nog zo aardig vind haha! Op de achterkant lees ik dat hij al meerdere boeken in diverse genres geschreven heeft en journalist is dus ergens verwacht ik wel een flitsende/soepel lopende schrijfstijl met uiteraard de nodige spanningsopbouw.

Het verhaal.. als ik de flaptekst lees verwacht ik een origineel verhaal. Eentje die mij weet te verrassen, die ik vooral met veel plezier en hopelijk vaart zal lezen.

Ik heb er zin in!!!

Liefs,

Elsa.

CindyK
    Bijdrager
    Post count: 10

De cover: Wat duister foto wat mij meteen nieuwsgierig maakt. Ook het lettertype van Annabel Lee heeft wat mysterieus.

De auteur: Is voor mij helemaal onbekend. Dit is zijn thrillerdebuut. Ik ga zeker uitzoeken wat hij nog meer geschreven heeft en in welke genres.

Verwachtingen boek: Zeker een erg spannend verhaal met de nodige spanningen. Zeker door de zin “Doe voor niemand open, ook niet voor mij”

Heel nieuwsgierig en ik ga snel beginnen met het boek 🙂 Heb er zin in.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 121

Cover – De cover is weer heel mooi, een donkere voorkant met een trap naar bededen. De fellere letters tekenen mooi af.

Auteur – Ik heb nog nooit iets gelezen van deze auteur.

Verwachting – Ik verwacht een onwijs spannende thriller met een hoog page turner gehalte zeg maar. Het verhaal spreekt mij aan , mijn dochters tweede naam is ook annabel wat het geheel een extra dimensie mee geeft. Ook de vraag hoe overleeft ze in een bunker met hond houd me bezig , en ook wat is de afloop?

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 64

Cover: Het is een cover die me in een winkel zeker zou aantrekken. De trap naar beneden, naar waar? Het ziet er in elk geval niet naar uit dat die naar iets goeds leidt. De kleuren zijn mooi. Het maakt me nieuwsgierig

Auteur: Nog nooit van Mike Nappa gehoord, dus ik stap blind in dit avontuur.

Verwachting: Ik verwacht door de korte inhoud wel een razend spannend verhaal. Zoals CindyK ook al zei, de zin “Doe voor niemand open, ook niet voor mij” Roept vele vraagtekens op.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

De omslag heeft een typisch thriller uitstraling. De lettertype en de kleuren passen goed bij de genre. De gang naar de deur geeft een indruk dat er een mysterie achter schuilt.

De auteur is mij onbekend. Betreft dit genre is het een debuut voor de schrijver Mike Nappa, maar heeft als journalist en schrijver met andere genre’s inmiddels ervaring. Daarom verwacht ik met z’n ervaring een goed in elkaar gezet verhaal.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Bij elk thriller verwacht ik elementen als geheimzinnigheid, mysterie, spanning door beschrijving van gebeurtenissen, gedachten en gevoelens. Belangrijk voor mij als lezer is de plot. Als lezer wil ik verrast worden.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 57

Cover:
    Een heel mooie cover met een heel mooi lettertype.
    De gebruikte kleurcombinatie spreekt me dadelijk aan en in de boekhandel zou me dit boek dan ook onmiddellijk opgevallen zijn.
    Waar leidt deze trap naar toe vraag ik me af.
    Auteur:
    Hij is voor mij een grote onbekende.
    Ik hoop op een spannend boek/verhaal waar ik in meegesleept wordt.
    Misschien kan ik deze auteur dan toevoegen aan mijn favorieten.
    Verwachting:
    Een verhaal waar ik me helemaal in verlies en niet naar bed kan.
    Ik moet me nu al beheersen en niet op blz 391 gaan gluren.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 90

Voorzijde
    Dit is echt een cover die een spannend boek zou moeten bezitten. Als ik een boek als deze in de boekenwinkel zie liggen? Dan schreeuwt het boek gewoon naar me: ‘Hier ben ik!!!! Pak me mee! Lees me!’. En dat met minimaal 100 decibel.
    We zien een soort bunkeringang met verlichting. Het is verder donker. Tja, daar gaat mijn fantasie onherroepelijk aan de hobbel. Aan de leuningen te zien is het een oude bunker. Vuil op de trap en grond. Ik zou zeggen helemaal niet pluis daar. Geen gezellige omgeving en eigenlijk een mogelijk decor voor een goede horrorfilm of een lekkere thriller natuurlijk! Het gekozen lettertype en kleur van Annabel Lee is perfect en laat ook niets aan de verbeelding over. Wat dan wel weer grappig is de bijna statige tekst “Thriller”eronder. Dat steekt bijna af.

De rugzijde

De rug is ook mooi. Ik vind het leuk als de voorkant in verkleining op de rug wordt afgebeeld. Het staat wel leuk in mijn boekenkast.

De Achterflap

Wat mij betreft had de tekst wel wat breder uitgemeten mogen worden. In verhouding met de grote van het boek is het iets summier. De titel nodigt uit om te lezen zondemeer! Als ik de tekst lees denk ik dat het een soort kat en muisspel zal worden met een heftig tikkende klok. Ik hoop op iets akelig spannends…
    De foto van de auteur mocht ook wel wat groter. En wellicht een beetje privé informatie over de man zou ook aardig zijn. Ik vind het altijd leuk om te weten hoe oud, woonplaats en eventueel getrouwd, kinderen of iets in die trant. Maar dat is mijn voorkeur. In dit geval zou ik misschien een paar boeken van hem noemen?

Ik heb nog nooit van Mike Nappa gehoord. Ik verwacht daarom helemaal niets. Er is uitsluitend hoop. Ik hoop dat hij spannend en onderhoudend kan schrijven.

Verwachting van dit boek heb ik wel degelijk. Ik verwacht een nagelbijter te lezen. Ik hoop op zoveel spanning dat ik de komende weken geen nagelknipper nodig zal zijn!

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 35

De cover van een Epub bestand is altijd anders dan een gewoon leesboek.
    Doch de keldertrap vind ik al zeer aantrekkelijk als thriller.

Ik las eerder al enkele andere boeken van Mike Nappa.
    Toch ben ik razend benieuwd of hij tot mijn favoriete thriller schrijvers zal behoren.

Gezien er in de epub geen korte beschrijving wordt gegeven op de achterkant, ben ik zeer benieuwd.
    Ik verwacht originaliteit, mysterieusheid, spanning, originele schrijfstijl.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 65

De cover lijkt passend bij het boek n.a.v de annotatie en past ook bij een thriller. Ik heb de epub versie, dus de cover van het boek even opgezocht.

De schrijver ken ik niet, dus laat mij verrassen.
    Gezien zijn eerdere titels, met een verwijzing naar Edgar Allen Poe verwacht ik een spannend boek met een mysterieuze ondertoon, misschien zelfs met een beetje horror. Mike Nappa zal niet voor niets voor deze titels kiezen.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

Cover:

Een kleur die je niet vaak ziet, zwart met wat donkergroen. En een nogal griezelig aandoende trap naar een kelder, lijkt het, maar ik denk dat het een bunker is, zoals op de achterflap staat. Wat gaan we zien in deze kelder? Die beetje scheve letters van de naam Annabel Lee vind ik mooi.

Auteur:

Van Mike Nappa had ik nog nooit gehoord, maar ik lees op goodreads goede beoordelingen over zijn boeken en dat maakt me nieuwsgierig.

Verwachting:

Ik verwacht een spannend verhaal te gaan lezen.
    Waarom wil haar oom haar gevangen houden? En ook : hoe ondergaat Annabel Lee haar gevangenschap?Dat moet toch erg traumatisch zijn voor haar.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 40

Prachtige, mysterieuze cover die direct in het oog springt. Een trap die leidt naar een kelder … het geeft alvast een donker gevoel weer dat de lezer nieuwsgierig maakt. Ook het speelse lettertype op de cover spreekt me best wel aan. Beetje speels, kinderlijk, alleszins apart en niet saai. De korte inhoud doet vermoeden dat dit niet zomaar een thriller is. Het geeft me het gevoel dat er een hoek af is en daar hou ik best wel van. Een boek moet voor mij niet al te doordeweeks zijn en mag zeer zeker iets aparts hebben.
    De auteur is me onbekend, dus op dat vlak heb ik daar omtrent niet echt een verwachting rond.
    Kortom, de cover springt in het oog en de korte inhoud triggert me !

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 49

Een prachtig mooie cover met mooie diepe kleuren, zwart blauw en groen. Je ziet direct een gang wat naar een tunnel leidt. Een beetje vage verlichting, waar gaat deze tunnel naar toe dat je een trap af moet naar beneden? De titel Annabel Lee beetje scheef en door elkaar , alsof je er de spanning al in leest. Netjes niet te opvallend de naam van de auteur Mike Nappa.
    De zijkant, In het midden wederom hetzelfde plaatje in het klein en in dezelfde kleuren met de titel en naam van de auteur.
    De achterkant, ook donker met de tekst waar het boek over gaat.
    Leuk om ook een foto in het klein te zien, bescheiden.

Ik heb nog nooit wat van deze auteur gelezen en als ik de tekst lees op de achterkant, verwacht ik van hem een goede, spannende thriller. Ik weet dat het een debuut is en dat maakt het nog spannender.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

het boek ziet er qua kleur mooi uit. Een boek dat ik qua kleur zou oppakken en ook leuk dat de rug dezelfde afbeelding weergeeft. Het zal de militaire bunker zijn alleen zie ik lijkt het daglicht op de foto? De verroeste leuningen laten de vochtigheid zien en het lijkt houtwerk/planken te zijn onder de grond? Opvallend twee leuningen!
    Door naar de achterkant te kijken zag ik dat de eerste zin in het paars was wat correspondeert met de voorkant waarvan ik in eerste instantie dacht dat het meer blauwachtig was. De kleuren komen derhalve terug op de achterkant!.

Ik verwacht een spannend boek. Het is zijn eerste thrillerdebuut en ik hoop dat hij dat waar maakt.Ik heb nog nooit wat van deze schrijver gelezen, dus ik laat mij ook verrassen.

Ik verwacht veel spanning en ook de angst van het meisje onder de grond te ervaren en hoe zij daar mee om gaat en als ze voor niemand de deur open mag doen, hoe komt ze er dan uit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.