Home Forums Leesclub 39: Annabel Lee Annabel Lee, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 50

Vlot geschreven boek, leest lekker weg . Wordt geschreven vanuit een wisselend perpectief . Benieuwd waar het naar toe gaat.
    Boek heeft soms van die zinnen, die blijven hangen, Zinnen die makane dat Annabel zeer wijs is voor haar leeftijd
    Oom Truck houdt een hond achter zijn schuur die mensenvingers eet. Ik ben bang voor die gemene oude hond.Maar soms als ik eerlijk ben , is oom Truck degene die mij echt bang maakt.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

Het wisselend perspectief , samen met de korte hoofdstukken, zorgt er mede voor dat het boek vlot leest.
    Ja, oom Tuck..:/

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 39

Ik had het boek uit voordat ik er erg in had! Ik heb echt genoten van dit super toffe originele verhaal. Vooral de hond ook, geweldig!!! Mijn verwachting vooraf was vooral dat het een spannend verhaal zou zijn en ik geen idee had waar het naar toe zou gaan. Tijdens het lezen bleef ik geïntrigeerd, het verhaal bleef mij boeien tot het einde. Er zijn mij niet zozeer bijzonder citaten opgevallen, dit vooral doordat ik gewoon in het verhaal vastgezogen zat 🙂 Ook ben ik geen spellingfouten tegengekomen in tegenstelling tot een ander boek wat ik nu aan het lezen ben.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 44

Ik was beginnen te lezen en ik moet eerlijk bekennen, dat ik het boek niet meer heb weg kunnen leggen. Door de korte hoofdstukken en fijne schrijfstijl las het vlot weg. De spanning was goed opbouwend en heb het boek dan ook in 1 dag uitgelezen. Aan het eind vond ik sommige acties een beetje overdreven, maar niet vervelend.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 96

lekker spannend, wil graag doorlezen. Hele opmerkelijke feiten vooral in hoofdstuk 1. Vanuit verschillende personen wordt het verhaal belicht. Leest lekker.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 104

Je vraagt je af wat “The Mute” allemaal verkeerd gedaan heeft bij de passage: “Wat The Mute betrof”, bedekte een flinke kom havermout heel wat zonden” (blz. 95)

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 35

Citaat : ‘Wanneer je de kip niet kunt vinden, volg je de vos die op de kip jaagt.’
    Wat me ook bij bleef : ‘We zijn in een patstelling verzeild geraakt, Hond en ik. Ik probeer mezelf te bevriezen en hij probeert me met zijn warmte weer tot leven te wekken.’

Ik weet niet of nog iemand dat gevoel heeft, maar het boek gaf me een ‘De Oversteek’ van Justin Cronin gevoel … maar dan een pak minder uitgebreid en overbodige informatie.

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Nog een opmerkelijke zin geconstateerd: “mijn hart stuiterde nog steeds als een konijn met vijf bakken koffie achter de kiezen door mijn borstkas” (pag. 119)

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 85

Nu halverwege! Ik verbied me zelf om te snel te lezen. Ik heb het boek expres even weggelegd. Waarom? Zullen jullie je afvragen. Het is net zoals bij het eten van iets heel erg lekkers. Je wilt meer, maar er komt een moment dat je wel kunt janken dat er niet meer bij past. Het doet zeer. En zo beleef ik dit boek een beetje. Ik ben bang dat het leuke en goede gevoel zo snel over is. Dus smeer ik het een beetje uit over de week. Dan heb ik elke dag een brokje lekker eten.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 85

Nog een opmerkelijke zin geconstateerd: “mijn hart stuiterde nog steeds als een konijn met vijf bakken koffie achter de kiezen door mijn borstkas” (pag. 119)

Inderdaad Marjo, die vond ik ook heel erg leuk!

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 28

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    “mijn hart stuiterde nog steeds als een konijn met vijf bakken koffie achter de kiezen door mijn borstkas”

Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    Met een beetje vertraging aan het lezen tegenover andere keer.
    Maar tot nu toe heb ik nog geen enkel idee waar het boek naar toe gaat: wat is de bedoeling van de opsluiting?
    Het verhaal ontwikkelt zich voor mij dus helemaal niet zoals verwacht.
    Het blijft uitdagen om nog langer in bed te lezen terwijl je weet dat je er om 5u uit moet.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Tot nu toe geen enkele spellingfout tegen gekomen.
    Even denk je ‘nooit niet’ , wat een fout!
    Maar nog geen zinnetje later staat de correctie die door het personage zelf.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 45

Door omstandigheden (zware aanvallen van hooikoorts) kan ik maar korte periodes in het boek lezen.
    Zeer jammer.
    Maar wat is dit een goed boek.
    Zóveel spanning, Annabel lijkt wel veel ouder dan ze is, misschien door de opvoeding die ze gehad heeft.Vaak heb ik de indruk met een jong-volwassene te maken te hebben.
    Straks weer wat proberen te lezen

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Annabel Lee is uit
    Een geweldig mooi boek. Ik heb het beoordeeld met 5 sterren.

maria burger
    Bijdrager

Het klopte gelukkig. Een spannend boek waarbij ik de spanning in mijn lijf voelde. Helaas is het boek uit.

maria burger
    Bijdrager

Een boek waarbij de spanning al aanwezig was bij Hoofdstuk één en twee en zo verder doorliep. Aanbevelenswaardig.
    Leuk de fout die zij maakte op blz 228 met het “foutje” van het parkeren.
    Eng met zo’n hond opgesloten te worden.
    Een paar opmerkingen:
    blz 19 mooier zou volgens mij zijn om het woordje “‘t” toe te voegen in de zin Ik heb hier tenslotte zelf een en ander aan ID’s rondslingeren, dus: zelf ’t een en ander aan…
    blz 24 de afkorting IED wordt niet aangegeven.
    opvallend vond ik dat hij de quads niet heeft aan horen komen en ook niet gezien heeft met de nachtkijker.
    blz 37: eerst tilde hij maar daarna zet hij haar neer en moest ze rennen. Hoezo?? en ze waren er in feite al ongeveer.
    blz 47 het SIG716 sluipschuttersgeweer,maar op blz 30 is het M39 sluipschuttersgeweer? en op blz 191 eveneens de SIG716
    blz 79 in principe is het werkloos en niet werkeloos.
    blz 88 “ook al” moest ik s’morgens even op gang komen, is niet helemaal een logisch zin met het feit dat je het aan het eind van de dag het een beetje snapt.
    blz 102 hoe weet hij dat het om een meisje gaat?
    blz 115 “Walter” als pistool en daarna “Walther” genoemd
    blz 144 Alweer????(had dat al eerder plaatsgevonden? heb ik toch iets gemist)
    blz 158 de zin is niet gelijk aan die op blz 7, terwijl dat juist is wat zij schrijft en daar begint het verhaal mee.
    blz 163 er is toch een woordenboek (woordenlijstjes met het boven komen drijven van de betekenis is dan niet nodig) . blz 116 een woordenboek van een universiteit. (logica Truck als het een Duits woordenboek is)
    blz 184 gooit de autosleutels elke keer op het bureau voor het pakken, waarom dan dan een reservesleutel maken als je hem toch kan pakken en als je op blz 185 toch weggaat, en als hij wakker wordt dat dan toch weet dan wel ziet aan het wel of niet aanwezig zijn van de auto.
    blz 196 ja het was dezelfde man. In eerste instantie denk je logisch hij weet dat hij dezelfde achtervolgt van blz 194 en blz 195 maar daarna denk je of bedoelde hij dezelfde als die in het begin op het toneel verscheen?
    blz 225 “en” die nu voorbij is (op zich kan “en” weg)
    blz 251 ik vind het wel snel dat er in zo’n korte tijd alweer tekenen van leven aan de as zijn ontsproten (heb in nabijheid meegemaakt hoe lang dat toch wel duurt)
    blz 281 tot jullie me de code horen noemen. Maar hoe wist hij de code?????
    blz 282 de tunnel in of juist uithollen?
    blz 311 waarom is de vrouw daar niet vermoord.
    blz 315 waarom pakt ze zijn wapen niet om mee te nemen of ter plekke te gebruiken?
    blz 315 en blz 317 klopt de tijdspanne wel? blz 261 wat Mute hoort en wat hier gebeurt is volgens mij gezien het feit wat er allemaal heeft plaatsgevonden toch veel meer dan die korte tijd dat hij daar zat???.
    blz 336 als ze beiden lopen, één haar armen en de ander met wapen gericht op buikstreek dan moet je achterstevoren lopen en is niet logisch (in het donker) en blz 337 zegt weer twee haar meesleuren.
    blz 361: 5 en 1 en 1 naast lijk en 3 en lijk zelf is 11 dus géén twee dan van dat soort.
    blz 389: drie poten en blz 326 schot in rechter schouder, dichtgedrukt door gewicht.

wel apart dat huurlingen niet op schoten afkwamen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.