Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 39: Annabel Lee Annabel Lee, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #7758 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

CindyK
    Bijdrager
    Post count: 10

Ben inmiddels op de helft. Tot nu toe geweldig. Goede spanningsopbouw door wisselende hoofdstukken. Fraai dat Annabel zichzelf taalkundig verbetert. Zegt wat over de opvoeding door haar oom. Nu snel verder lezen.

CindyK
    Bijdrager
    Post count: 10

En uit! Voor mij even zoeken hoe een leesclub werkt. Dus corrigeer mij aub als ik het niet goed doe. De zinsbouw vond ik prima. Enkele moest ik 2x lezen door het aantal woorden in 1 zin.Heel prettig dat je veel info krijgt zonder dat het langdradig wordt. Vond ik absoluut een pluspunt.
    Opvallende vond ik de bijbelse citaten omdat ik ze niet direct kon plaatsen. Wat op een gegeven moment wel duidelijk voor mij werd. De opbouw was beter dan verwacht. Verwachtte enigzins een verhaal uit een dozijn maar daar heb ik mij flink in vergist. Zal blij zijn als ik mijn resultaat mag delen.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 121

Een heerlijk boek, wat blijft boeien. Leest vlot.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

Eerste indruk: prettig lettertype en toch wel aardig lange hoofdstukken.
    Het eerste hoofdstuk, geschreven vanuit Annabel Lee doet vermoeden dat het om een tiener gaat, een jong meisje , dat is goed weergegeven.
    Annabel vind zichzelf een slimme meid, maar gebruikt wel de uitdrukking nooit niet.:) Dat verraadt toch iets van haar afkomst en van het feit dat ze niet op school heeft gezeten. Ze probeert daarin zichzelf te corrigeren.
    En ze gelooft dat de hond mensenvingers eet.

helderinge
    Bijdrager

Wow, Ik kan alleen maar zeggen wow, het is een tijd geleden dat ik zo’n heerlijke thriller in handen kreeg. 🙂

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 57

Moet er nog even in komen maar het is geschreven in een prettig lettertype en dat leest wel vlot.
    Tot nu toe ook elk hoofdstuk de nadruk gelegd op één bepaald persoon zodat we die nader leren kennen.
    Ben benieuwd naar de verder ontwikkeling in het verhaal en de contacten tussen de personages.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 64

Ik kwam een voor mij totaal onbekende uitdrukking tegen: ‘gemanicuurde gezichtsbeharing” De uitdrukking blijkt echt te bestaan, maar ik heb hier een raar gevoel bij.

Ik had even moeite om erin te komen, had het idee dat het boek nergens naartoe ging, maar nu zit ik helemaal in het verhaal.
    Alleen voel ik Annabel niet aan als een 11-jarig meisje, daar komt ze het meest van de tijd te volwassen voor over naar mijn gevoel. Soms gebruikt ze uitdrukkingen als ‘nooit niet’ en dan corrigeert ze zichzelf, dan heb je dat 11-jarig gevoel weer wel.
    Het leuke is ook dat er bij elk hoofdstuk vanuit een ander persoon geschreven is, ik hou daar wel van, dat maakt dat ik wil blijven verder lezen.

helderinge
    Bijdrager

Hier ook uit! en dat was zeker niet moeilijk! Wat een heerlijk boek ik kon hem moeilijk wegleggen.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

Het boek leest heel vlot, mede door de goed en duidelijk aangegeven hoofdstukken.
    Spelling fouten ben ik nog niet tegengekomen.
    Elf jaar vind ik eigenlijk nog niet echt een tiener, maar meer een kind.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 53

Gisterenavond aan het boek begonnen en door de eerste 60 pagina’s heen gevlogen (ook al was het midden in de nacht haha!). Wat leest dit heerlijk weg zeg, gelijk werd ik het verhaal ingezogen door de spanningsopbouw, de wisseling in perspectief vanuit de personages. Ik kan niet wachten om verder te lezen! Helaas eerst richting werk 😉

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 40

Even een korte update: Ik ben helemaal in de ban van dit boek ! Zeer vlot geschreven, beetje mysterieus, beetje road-movie gevoel, … tot hier toe (ben bijna in de helft) een aanrader !

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

Ook ik ben inmiddels op de helft van het verhaal. Tot nu toe prima. Ik heb qua intelligentie van Annabel ook zo m’n idee”en. Enfin ik ben benieuwd naar de plot. Morgen hoop ik tijd te vinden om verder te lezen.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 90

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. Pff, heb ik helemaal geen tijd voor om daar op te letten. Het is spannend, goed geschreven en ik heb eigenlijk helemaal geen zin om dit te schrijven. Ik wil doorrrrr!

Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht? Hoewel ik nog niet zo gek ver ben in het verhaal moet ik zeggen dat het verhaal zich inderdaad zo ontwikkelt zoals ik had verwacht. Maar nogmaals ik ben nog niet zo ver.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld. Nog niet gezien.

Maar man o man dit is echt mijn boek. Ik vind het nu al bijna jammer dat hij niet dikker is. Kan je er langer van genieten. Ik ga snel verder…

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

Vannacht om half 1 het boek uitgelezen! Een prima thriller.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.