Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 39: Annabel Lee Annabel Lee, Na het lezen #2

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 35

Na het lezen #2

De plot

Wat vind je van het plot?
    Het plot was voor mij eigenlijk het boek met de reden waarom Annabel jarenlang werd verstopt en opgevoed door haar ‘oom’.
    Het uiteindelijke verhaal eindigt met een voorspelbaarheid.
    Maar doorheen het boek ga je begrijpen waarom het dagboek van haar moeder zo belangrijk was.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    In het begin vond ik vrij raar dat telkens de naam van een personage bovenaan het hoofdstuk stond.
    Maar gaandeweg zie je hier de conversaties in, soms moet je wel even nadenken wie nu net aan het woord is bvb Annabel of Trudi.
    Het boek is zonder veel tierlantijntjes en overbodige info spannend opgebouwd met een einde dat eindigt in het uiteindelijk plot van het hoe en waarom.
    Je bleef zeer lang in het ongewisse over de rol van Doctor Schmitzen en de uiteindelijke rol van haar ‘oom Truck’.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Het echte einde is nog steeds voor mij de reden waarom Annabel jarenlang is opgevoed door Truck en ook door haar in de kelder is weg gestoken.
    Het andere einde, het verder opvoeden tot volwassen vrouw door The Mute, had ik wel zien aankomen.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Voornamelijk in het begin van het boek had ik wat moeilijkheden met de wederkerende namen die steeds boven de hoofdstukken stonden en die me afleiden. Gaande weg begreep ik waarom.
    Het boek had inderdaad steeds mijn volle aandacht en weg leggen, leek steeds moeilijker naarmate ik verder in het boek ging.

Vind je de schrijfstijl van Mike Nappa prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Zoals reeds gezegd, was de vermelding van de naam bovenaan het hoofdstuk eerst moeilijker te interpreteren. Ik moest even nadenken. Ook in enkele hoofdstukken zoals bvb een hoofdstuk van Annabel waarin zij reageert het haar gedachten en praten op Trudi als ze samen in de kelder opgesloten zitten en gegijzeld zijn, moest ik soms even goed nadenken wie er nu weer bovenaan het hoofdstuk stond.
    Soms gebruikt hij wel woorden waarvan je bestaan nog nooit had gehoord zoals bvb organza, oppresso liber, zwerk enz
    Maar het blijft een gemakkelijk te lezen boek doch enige concentratie is soms wel nodig.

Vind je Annabel Lee een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Of Annabel Lee een ty^pische Engelse thriller is, is niet zo zeer te zeggen.
    Ik had eerder het gevoel een Amerikaans boek te lezen.
    De verwijzingen naar Edgar Allan Poe duiden wel op Engelse literatuur maar zijn echt leuk om te lezen.

Stel….Mike Nappa vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Mike zijn?
    spannend, fantasierijk, origineel verhaal, meeslepend verhaal, goed plot

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Bij de beschrijving dat een meisje wordt opgesloten in een kelder, denk je op voorhand aan bvb mishandeling, gijzeling enz
    Hier wordt Annabel Lee opgesloten om beschermd te worden tegen een boze buitenwereld wat het boek wel iets unieks geeft.

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Mike Nappa mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Twijfel niet aan jezelf, zoek de juiste uitgever, schrijf zeker en vast nog enkele goede thrillers en …. ik ga in de zevende hemel zijn.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.