Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 39: Annabel Lee Annabel Lee, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #7764 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Mike Nappa prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind jeAnnabel Lee een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Mike Nappa vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Mike zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aanMike Nappa mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 65

Doordat er vanuit verschillende personen wordt geschreven, wordt je stap voor naar de plot toegeleid. Op een gegeven moment had ik wel het idee waar het naar toe ging, m.n. De achtergrond van Annabel. Dus uiteindelijk ook voorspelbaar.

Dit doet eigenlijk niets af aan het verhaal. Het was spannend en boeiend geschreven. De schrijfstijl is gemakkelijk, prettig en afwisselend. Een boek om in te blijven lezen

Annabel is geen typische Engelse thriller, het tempo ligt dan meestal wat lager. Dit was een echte actiethriller. Het boek lijkt mij ook geschikt voor een Young Adult lezer.
    Het boek is neergezet als een christelijke thriller, hoewel religie geen grote rol hierin speelt. Mijn advies zou zijn, om dit deel eruit te laten, dit kan lezers af stoten. Dat is jammer, want het boek geeft menig uurtje leesplezier.

De verwijzingen naar Edgar Allen Poe en andere schrijvers c.q. boeken is een leuke toevoeging.

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 53

Ik vind het plot net als de rest van het boek fantastisch! De spanning en vaart blijft erin tot aan het einde. De plottwist past goed bij het volledige verhaal en doet daaraan geen afbreuk. Het bewijst hoe sterk de kleine Annabel is en hoe krachtig haar persoonlijkheid al is op die jonge leeftijd. Ergens had ik het wel een soort van aan zien komen maar niet op een vervelende manier, het past echt in het geheel als je het mij vraagt. Ook vind ik het tof dat je ook nog een stukje leest van de toekomst, hoe het hen vergaat.

Ik heb het boek in een rap tempo uitgelezen dus ik kan wel zeggen dat het boek zeker steeds mijn volle aandacht had. De schrijfstijl vind ik prettig, zeer goed passend bij het verhaal en niet vervelend. Het is met vaart, aandacht en originaliteit geschreven waardoor ik echt genoten heb van dit boek. Natuurlijk dacht ik na tijdens het verhaal, dat hoort erbij vind ik maar het was niet afleidend maar juist toevoegend bij het geheel. Mee puzzelen om te begrijpen hoe en wat alles in elkaar zit met de hoofdpersonages, dat is juist top!

Ik weet niet of ik het een typisch Engels/Amerikaanse thriller vind.. Uiteraard zijn de namen Engelstalig en speelt het zich af in Amerika. Dus in die zin ja maar de vertaler heeft wat mij betreft goed werk afgeleverd en het verhaal volledig in zijn waarde gelaten.

Qua typering denk ik vooral aan awesomeness cruelty haha! Maar om het bij Nederlands te houden denk ik aan uniek sterk thriller verhaal.

Zoals ik al aangaf vind ik het een tof origineel verhaal. Door de religieuze aspecten, aangehaalde literatuur, sterk thriller gehalte en rustige momenten die de menselijkheid benadrukken van de karakters. Alles zorgt voor een mooie balans waardoor ik het zeer aangenaam lezen vond.

Voor mij rest de enige raad aan Mike Nappa keep on writing these kind of thriller stories 😀 En ik ga alvast beginnen aan ‘Raven’, de tweede Coffey & Hill thriller.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

De plot

Wat vind je van het plot?
    Prima, best wel bijzonder ook, al zag ik het wel een beetje aan komen.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Er is goed toegewerkt naar het einde, naar een mooie en goede gevonden plot.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had het wel een beetje verwacht, maar dat vond ik niet echt vervelend.
    Algemeen
    In het algemeen ben ik tevreden, het boek voldeed aan mijn verwachtingen. Ik denk wel dat het ook een goed boek is voor young adult.

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Heel boeiend. Je werd vanaf het begin het verhaal in gezogen en mede door de korte hoofdstukken had het boek steeds mijn volle aandacht. Het las als een trein.
    Vind je de schrijfstijl van Mike Nappa prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Een makkelijke schrijfstijl, goed passend bij het verhaal.
    Vind jeAnnabel Lee een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Niet typisch Engels, of het moet zijn vanwege de Engelse namen.
    Stel….Mike Nappa vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Mike zijn?
    Een echte actie thriller.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind het een origineel verhaal, mede vanwege de verwijzingen naar andere boeken uit de literatuur en het religieuze aspect.
    Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aanMike Nappa mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga vooral zo door met schrijven, ik heb het boek met plezier gelezen.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

De plot

1.Wat vind je van het plot?
    Prima.Het verhaal heeft een goed weergegeven afloop van de mysterie.

2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het fijne was dat ik als lezer lang in het ongewisse bleef wat de motieven van de oom en Doctor Schmitzen
    waren. Hierdoor blijf je nieuwsgierig en houd het de aandacht vast.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, betreft de redenen waarom Annabel moest
    worden verborgen en waarom Doctor Schmitzen zo op gebrand was om haar te vinden. Nadat het duidelijk was
    verwachtte ik wel een goede afloop.

Algemeen

4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja, zie antwoord vraag 2.
    5.Vind je de schrijfstijl van Mike Nappa prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist
    goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Mike Nappa heeft het verhaal in een prettige begrijpelijke schrijf/vertelwijze gepresenteerd.
    Éen ding vond ik wel heel ongeloofwaardig. Het betreft de intelligentie van Annabel Lee. Soms kwam ze
    kinderlijk over passend bij haar leeftijd afgewisseld met naar te volwassenheid. Als 11 jarige met
    een gebrekkige kennis van het Duitse taal het dagboek kunnen vertalen (inclusief de biologie/medische
    termen) en bepaalde beredeneringen. Of wel ze zou een zeer hoog IQ moeten hebben.
    6.Vind je Annabel Lee een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    De vraag of het verhaal herkenbaar is aan het genre en/of herkomst van de auteur is mij
    niet opgevallen als typisch Engels.

7.Stel….Mike Nappa vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij
    bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Mike zijn?
    In ieder geval niet onder noemer als ‘hard’. Wel als thriller , wat zo ook als zodanig is geplaatst. Of
    eventueel als ‘geheimzinnig’

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

Dit boek

8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Elk verhaal is uniek, maar in de zin dat het opvallend anders is dan andere boeken in deze genre is het niet
    origineel.
    9. Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Mike Nappa mee willen geven? Hoe zou je
    advies luiden?
    Een advies voor de wijze van schrijf/vertelwijze lijkt me niet nodig, want hij heeft wat betreft Annabel Lee
    prima resultaat geleverd. Ik zou zeggen zolang zowel de lezers als Mike Nappa plezier aan de verhalen hebben
    om dit vak te blijven beoefenen.

CindyK
    Bijdrager
    Post count: 10

Ik vond het hele verhaal geweldig. Heel goed naar het plot toegewerkt met naar mijn idee verrassende elementen.

De structuur vond ik helemaal prima. Door de afwisselende hoofdstukken bleef ik geboeid lezen en wilde het boek niet wegleggen.

Ik zag het einde niet direct aankomen. Vooral de uitkomst waarom er zo op Annabel gejaagd werd. Verder leuke toevoeging dat er ook nog in de toekomst geëindigd wordt zodat het een volwaardig afgesloten verhaal kan zijn.

Het verhaal vond ik geweldig zoals ik al eerder vermeldde. Daardoor mijn volle aandacht.

Vind je de schrijfstijl van Mike Nappa prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Mike Nappa heeft een prettige, heldere schrijfstijl.

Vind je Annabel Lee een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee dat vind ik niet. Heb niet specifiek het idee gehad dat het echt alleen maar op een specifieke plek kon plaatsvinden.

Stel….Mike Nappa vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Mike zijn?
    Een echte spannende thriller met geheimzinnige elementen.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Dit boek is er geen van zoveel uit een dozijn. Zelf vond ik het een verrassend verhaal. Alle elementen zitten erin. Zelf enige si-fi naar mijn mening. Dus perfect en uniek. In één verhaal verleden, heden en toekomst.

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Mike Nappa mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Blijf vooral schrijven en behoudt je eigen goede stijl.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 121

De plot
    Er word een lange tijd gedaan om naar het plot toe te schrijven maar al met al word het eind steeds spannender. In die mate zelfs dat je gewoon door moet lezen tot je er bent. Ik vind dat echt typisch een hele goede manier van een plot schrijven.

Best lang opgezet zeg maar maar enorm spanend.

Niet dat ze beide in zuid Amerika ergens zouden wonen maar wel ongeveer dat er zo’n actie aan vooraf zou gaan. Ook heb ik gedurende het einde continue gedacht wat zou er met de hond gebeurt zijn? Gelukkig leeft die nog.

Algemeen
    Ja het had zeker continue mijn aandacht alleen was er soms heel even het gevoel dat het niet opschoot. Vooral de delen in de bunker.

Vind je de schrijfstijl van Mike Nappa prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Nee ik vond het juist een heerlijke schrijfstijl en had geen enkele moeite het te volgen.

Vind jeAnnabel Lee een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Een beetje, alhoewel het verhaal zich natuurlijk nauwelijks in engeland afspeelt. Maar het typische undercover james bond achtige kantoor deed me wel even glimlachen.

Stel….Mike Nappa vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Mike zijn?
    Bloedstollende ijzersterke thriller.

Dit boek
    Ja het verhaal zo met die bunker en de ontwikkeling met betrekking tot het testbloed tot haar 13de zijn zeer uniek en zo heb ik een thriller nog niet gelezen.

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aanMike Nappa mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Niet een echt advies wel een raad. In het nawoord schreef de auteur dat hij nog nooit een thriller had geschreven en dat hij twijfelde aan zichzelf. Hij heeft moeten leuren langs uitgeverijen om het verkocht te krijgen. Ik wil alleen maar zeggen. Niet twijfelen want ik vond het echt heel goed!

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 90

De plot

Wat vind je van het plot?Leuk! Goed uitgewerkt en voldoende tempo.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?Mooi kat- en muisspel.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Eigenlijk wel omdat het een race tegen de klok zou worden wie Annabel het eerste zou vinden. Je kon er op wachten dat het tot een confrontatie moest komen tussen beide partijen.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het had absoluut mijn aandacht. Ik heb me kunnen beheersen om niet het hele boek in één keer uit te lezen om dan vervolgens met dikke wallen onder de ogen nog snel een paar uurtjes te kunnen slapen. Het is me gelukt om er een week voor uit te trekken. Telkens een klein brokje om er van te genieten en ook om in gedachten steeds over na te denken hoe het verder zou gaan. Ik heb nog wel eens de neiging om te snel te lezen omdat ik wil weten hoe het afloopt. Deze heb ik gelukkig beheerst kunnen lezen.

Vind je de schrijfstijl van Mike Nappa prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Mike heeft een heel aangename manier van schrijven. Vlot, levendig en begrijpelijk. Wat ik echt fantastisch vond was dat bij elk hoofdstuk een naam stond over wie het ging. Dat is echt duidelijk! Bij sommige boeken ben je al een mooi stuk onderweg in het hoofdstuk zonder dat je weet over wie of wat het gaat. Dat is in dit geval dus mooi helder. Verder zijn de hoofdstukken lekker kort waardoor je even een stukje tussendoor kunt lezen. Ideaal!

Vind je Annabel Lee een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Ik weet niet wat er precies met een Engelse trhiller wordt bedoeld. Maar ik denk het bij deze niet. Ik had met de bunker telkens het gevoel dat het ergens in Amerika moest zijn. Een hurricane shelther?

Stel….Mike Nappa vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Mike zijn? Actie, claustrofobisch, nagelbijter.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vind het toch wel uniek. Er wordt in een keiharde legeromgeving een meisje getraind en opgevoed. Annabel wordt opgesloten voor haar eigen bestwil en de mannen stellen hun eigen leven in de waagschaal om haar te beschermen. Als je het door de regels heen leest handelen de ruwe mannen op hun wijze liefdevol.

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Mike Nappa mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Geen idee. Het enige wat ik niet weer zou doen als ik hem was: “Het varken” niet gebruiken. In mijn ogen loze holle woorden. Een keertje ja, maar niet vaker.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 57

Het is een prima plot ,al moet ik zeggen dat ik al vrij snel in de gaten had wat het was.
    Ik had al vrij snel door dat Annabel iets te maken had met het dagboek en dat men naar haar op zoek was.
    De auteur heeft een prettige schrijfstijl,mede door de aparte hoofdstukken.
    Ik had een beetje meer spanning /actie verwacht in het begin.Toen was het voor mij wat minder en kabbelde het maar wat aan.
    Het is niet typisch engels en kan zich overal afspelen.
    Specifiek vind ik dat twee stoere mannen en “een vrouw met ballen aan haar lijf” hun leven op het spel zetten en het opnemen tegen een hele compagnie (om maar iets te zeggen )voor een meisje.
    Tegen Mike zou ik zeggen : zeker blijven schrijven

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 121

De plot
    Ik vind het een goed slot. Verrassend en spannend.
    Geleidelijk aan naar de ontknoping gewerkt, een verrassende actie van Annabel Lee.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Een dergelijke actie had ik niet verwacht van een jong meisje. Middels het lezen van het dagboek waren bij Annabel Lee de ogen helemaal open gegaan en wist ze zelf hoe één en ander in elkaar stak en heeft ze uiteindelijk gehandeld naar eer en geweten.

Algemeen
    Ik heb het verhaal van begin tot en met het einde met heel veel enthousiasme en spanning gelezen, ik heb er ontzettend van genoten.
    5.Vind je de schrijfstijl van Mike Nappa prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond de schrijfstijl bijzonder aangenaam, gemakkelijk te lezen, goed te begrijpen en vlot geschreven.
    6.Vind jeAnnabel Lee een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik denk dat een Engelse thriller wat minder tempo heeft dan het verhaal Annabel lee.
    7.Stel….Mike Nappa vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Mike zijn?
    Semi-hard, mega-spannend.

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind dit boek heel bijzonder omdat een meisje van 11 moederziel alleen onder de grond beschermd wordt door een hond, waarvoor ze aanvankelijk doodsbenauwd was. Ze weet een speciale band met de hond op te bouwen. De hond is zo getraind om Annabel Lee te beschermen. Oom Truck heeft zowel Annabel Lee, De Hond en The Mute militair opgevoed.
    9.Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aanMike Nappa mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    S.v.p doorgaan met soortelijke thrillers schrijven.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 40

De plot
    Je voelt dat het dagboek nog een belangrijke rol zal spelen in Annabels leven. Maar het antwoord op de grote waarom haar vader haar zocht was voor mij toch verrassend.
    Zeer goede opbouw naar de uiteindelijke ontknoping. Geen saaie stukken, heel rechtuit en erg spannend geschreven.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Zoals hiervoor vermeld had ik de reden van haar vader niet zien aankomen. Dus dat aspect heeft me toch wel overrompeld.

Algemeen
    Vanaf de eerste pagina’s had Mike Nappa me in zijn greep. Mede ook door de afwisseling in personages. Je had soms actie, soms wat cynisme, af en toe een emotioneel stuk … en vooral mooi neergezette karakters.
    5.Vind je de schrijfstijl van Mike Nappa prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Zeer vlotte schrijfstijl waarin een pak energie zit verweven en daar hou ik wel van. Weinig tralala. De schitterende dialogen en (nogmaals) fijn neergezette karakters zorgen voor een vlot leesbaar boek.
    6.Vind jeAnnabel Lee een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik merkte voornamelijk een typisch Amerikaanse setting op : militair, bijbels, wapens, privé-detectives, road novel, …
    7.Stel….Mike Nappa vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Mike zijn ?
    Actiefilm in boekvorm

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Op zich vond ik het een vrij unieke setting. Het kind wordt opgesloten in een kelder, maar niet omdat degene die haar opsloot haar wil doden. Haar nonkel wil haar gewoonweg beschermen ! En daar begint reeds de verscheidenheid. Ik heb wel enkele overeenkomsten met ‘De oversteek’ gevonden, maar dat maakt het boek juist aantrekkelijker voor andere lezers en vond ik niet storend.
    9.Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aanMike Nappa mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Richt je verder op thrillers ! Probeer enkel te letten dat (in dit geval het hoofdpersonage) de personages geloofwaardig overkomen. Spaar geen geweld en hou de humor erin !

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 64

De plot

– Het plot was verrassend, die zag ik niet aankomen.
    – Spannend geschreven en mooi opgebouwd.
    – Ik had het niet zien aankomen, ik was verrast. het verhaal was erna wel mooi afgerond, zonder losse eindjes.
    Algemeen

– Toen Annabel pas opgesloten was in die kelder dacht ik dat het saai zou worden, maar niets was minder waar, blijft je aandacht vasthouden.
    – Hij heeft een aangename schrijfstijl, blijft je aandacht toch vasthouden. Geen onnodige (en voor mij sooie) passages.
    Vind je Annabel Lee een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    – Het kwam bij mij erg over als een Amerikaanse thriller.
    – Toch wel hard, origineel, veel actie.
    Dit boek

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Mike Nappa mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    – Meer van dit graag!

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 49

Het plot vond ik wel iets voorspelbaar, maar niet storend. Er wordt zeker goed naar het plot toegewerkt. Ik had dit einde dus zien aankomen.

Het is absoluut een boeiend verhaal en ik wilde alleen maar doorlezen!De schrijfstijl is prettig en in begrijpelijke taal geschreven. Of het een typisch Engelse thriller is, geen idee. Naar mijn idee had het overal plaats kunnen vinden. Ik heb dit boek gelezen als een lichte thriller met genoeg spanning.

Het boek had ook wat speicifieks, daar het vanuit het kind zelf was geschreven. Ik ben zeer slecht in goed raad geven, daar ik graag lees en bemerk of ik een boek goed of slecht vind. Ik vind deze goed, dus zou zeggen, door naar de volgende om te lezen.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

De plot

Genoeg spanning, voldoende opbouw.

Vanuit verschillende gezichtshoeken en goed gedaan

Wel dat ze het zouden redden maar de reden niet waarom ze Annabel moesten hebben
    Algemeen

ja
    makkelijk en prettig te lezen. Had het vervolg van Samuel en Trudy nog willen weten en Trudy en Annabel. Trudy sprak wel telkens een beetje denigrerend over Samuel in bewoordingen die terugkwamen en op dat moment niet altijd gepast waren.

Niet gemerkt

Dit boek
    Niet heel geloofwaardig maar wel spannend.

Door het gebruik van een “enge” getrainde hond waarmee vriendschap in het Duits wordt gesloten.

Ga door , maar als huurlingen schiet je toch iedereen overhoop en dat merkte ik van Samir niet t.o.v Trudy, en een 11 jarig meisje handelt volgens mij(ook onder spanning) wel een beetje anders, ook al is ze erg intelligent. Dus iets realistischer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.