Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 39: Annabel Lee Annabel Lee, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #7760 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 65

Spanning: 8

Plot: 8

Leesplezier: 9

Schrijfstijl: 8

Originaliteit: 9

Psychologie: 8

Annabel Lee, is een spannend boek, met een goede plot, uiteindelijk wel voorspelbaar. Makkelijk geschreven en vlot lezend . Origineel, doordat het geschreven is vanuit het perspectief van een jong, weliswaar vroegrijp meisje. Een boek waarin de hoofdpersonen zich positief ontwikkelen.

Ik geef het boek 4 sterren.

Het het met veel plezier gelezen.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning: 8,5 Alle factoren in dit boek dragen bij aan de spanning. De meerdere personages die opzoek zijn, Annabels opsluiting in de kelder, waarom zij zo belangrijk is, de afgetrainde hond etc. Alles heeft zijn/haar eigen verhaal.

Plot: 8, Het past bij het volledig verhaal en het had afgedaan als het anders gelopen was wat mij betreft.

Leesplezier: 10, Ik heb oprecht genoten van dit verhaal zonder mij een tel te vervelen of afgeleid te zijn.

Schrijfstijl: 10, Past perfect bij het verhaal, knap de wisseling tussen kind (Annabel), “gescheiden liefdeskoppel” Coffey & Hill (Trudi & Samuel apart) en The Mute. Duidelijk merkbaar in bewoording en dus karakterwisseling.

Originaliteit: 9, Een verhaal wat ik niet eerder in zo’n vorm tegen ben gekomen en ik vind het gebruik van de religieuze elementen, geschiedenis, klein beetje scifi en literatuur geweldig!

Psychologie: 7,5, Het is duidelijk waarom iedereen doet zoals hij of zij doet maar meer psychologie oftewel diepgang in alle karakters mag van mij altijd 😉

Gemiddelde beoordeling: 8,8 punten

Ik heb het boek dan ook de volle 5 sterren gegeven (mijn volledige recensie is al te vinden op de pagina van Thrillzone, Hebban, Goodreads etc.)

Hartelijk dank dat ik aan deze leesclub deel mocht nemen!!!

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: ..8 punten, omdat ….er voldoende spanning in het verhaal is.

Plot: ..8 punten, omdat ….het plot heel goed bij het verhaal past.

Leesplezier: ..8 punten, omdat ….ik het boek met veel plezier gelezen heb, daar kan ik verder weinig aan toe voegen.

Schrijfstijl: .8. punten, omdat ….prima schrijfstijl, niet te moeilijk, goed passend bij het boek.

Originaliteit: .8. punten, omdat ….ik het verhaal heel origineel vind, mede door de verwijzingen naar andere boeken uit de literatuur.

Psychologie: 8.. punten, omdat ….er voor dit verhaal voldoende psychologische diepgang was.
    8

Gemiddelde beoordeling: .8. punten
    Ik heb het boek met plezier gelezen!

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

Spanning: 8 punten, omdat de motieven van de oom en de Doctor lang verborgen bleef, waardoor je jezelf gaat afvragen hoe de situatie is ontstaan. Ook de personage de Mute vond ik interessant. In het begin was het voor mij een vraag of hij goede of slechte bedoelingen had.

Plot: 8 punten, omdat het lang verborgen bleef, waardoor nieuwsgierigheid bleef
    behouden.

Leesplezier: 8 punten, omdat het geen moment saai is.

Schrijfstijl: 7 punten. Qua woordgebruik, vlotheid en de vertelwijze zou ik normaal een 8 geven, maar door
    de ongeloofwaardigheid (een klein minpuntje) betreft de intelligentie van de elfjarige geef ik het een 7.

Originaliteit: 7 punten. Het verhaal is niet uniek t.o.v. andere thrillers, maar het krijgt een ruim voldoende door de verrassende plot. De term ‘fade’ dat voor een tijdelijke persoonsbescherming staat kende ik niet. Een leuk weetje.

Psychologie: 7 punten, omdat de gedachten en de beweegredenen grote rollen hebben, waardoor het voldoende spanning en diepgang in het verhaal bracht.

Gemiddelde beoordeling: 7.5 punten

CindyK
    Bijdrager
    Post count: 10

Spanning: 8.5 omdat de spanning continue aanwezig is

Plot: 8 omdat het einde erg goed en netjes afgewerkt is

Leesplezier: 10 omdat ik helemaal verliefd ben geworden op het verhaal
    Schrijfstijl: 9 heel goed leesbaar en weinig onnodige informatie

Originaliteit: 9 omdat er zeer verrassende momenten inzitten, in een richting die ik niet meteen zag aankomen.

Psychologie: 8 duidelijk wat iedereen ervaarde. Voldoende diepgang.

Gemiddelde beoordeling: 8.7 punten

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: .8. punten, omdat ….Van begin tot eind was het spannend.
    Plot: .8. punten, omdat ….Lang plot met verassende wending.
    Leesplezier: .8. punten, omdat ….Ik heb genten van dit boek.
    Schrijfstijl: .8. punten, omdat ….Zeer prettig lezen.
    Originaliteit: .8. punten, omdat ….Enkele factoren waren zeer origineel zoals de bunker en het genezend bloed en de sekte.
    Psychologie: .8. punten, omdat ….Bepaalde dingen moet je echt over door denken.

Gemiddelde beoordeling: .8. punten

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 90

Spanning: 8.5 punten, omdat het toch wel erg spannend was. Het tempo bleef erin en er waren meerdere verhaallijnen die allemaal wel spannend waren.

Plot: 9 punten, omdat het een goed uitgewerkt plot was. Het begon al vroeg in het verhaal en werd stukje bij beetje ontrafeld.

Leesplezier: 9 punten, omdat het een mooi spannend verhaal was.

Schrijfstijl: 9.5 punten, omdat het vlot is geschreven zonder moeilijke woorden of onbegrijpelijke teksten. Leuk was ook de hoofdstukken die kort waren en waarbij duidelijk was over wie het ging omdat de naam direct onder het hoofdstuk stond.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog niet eerder zoiets heb gelezen waarin een meisje voor haar eigen bescherming met een afgerichte herdershond op wordt gesloten.

Psychologie: 8 punten, omdat bijzondere ontwikkelingen waren. Voldoende stof tot nadenken.

Gemiddelde beoordeling: 8.8 punten

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 57

Spanning : 7 omdat ik al vrij snel wist wat er gaande was.
    Plot : 8 omdat het goed uitgewerkt is.
    Leesplezier: 8 omdat het een zeer mooi verhaal is.
    Schrijfstijl: 8 omdat het makkelijk te lezen is, zonder moeilijke woorden.
    Originaliteit: 8 omdat er zaken zoals het dagboekverhaal, de relatie met Hond in verwerkt worden.En een meisje dat in een bunker wordt ondergebracht, nog nooit over gelezen.
    Psychologie: 8 omdat er voldoende diepgang is,Annabel doet je nadenken over dingen….

Gemiddeld : 7,8

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal van begin tot en met het einde bijzonder spannend was.

Plot: 8 punten, omdat ik versteld stond wat een jongvolwassen meisje aan het eind van het verhaal in haar mars heeft.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik ontzettend heb genoten van Annabel Lee.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal vlot leest, goed te visualiseren is en je helemaal in het verhaal gezogen wordt.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het heel bijzonder vind dat een jong meisje samen met een hond, die mensen-vingers gevoerd krijgt, moederziel alleen onder de grond verstopt worden uit zelfbescherming.

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters van Annabel Lee, Truck, The Mute, Trudi en Sam uitstekend psychologisch uitgediept zijn.

Eindoordeel: 8,8

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 40

Spanning: 9 punten, omdat het boek me vanaf de eerste pagina’s op sleeptouw had genomen.

Plot: 8 punten, omdat ik de uiteindelijke ontknoping (de reden van de vader) niet had zien aankomen.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het één van de betere ontdekking vond van 2017 ! Zeer spannend, aangenaam verhaal dat vlot geschreven is.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat Mike Nappa een zeer mooie, vlotte pen hanteert. Pittige conversaties die aangenaam zijn tussen de eenzaamheid in de bunker en het geweld buiten de bunker.

Originaliteit: 9.5 punten, omdat de reden van de opsluiting eens iets anders is.

Psychologie: 9 punten, omdat alle karakters (inclusief de hond) fantastisch werden neergezet.

Gemiddelde beoordeling: 9.25 punten

Ik geef het boek de volle 5 sterren (HAD AL OP VERZENDEN GEDRUKT ZONDER HET AANTAL STERREN AAN TE DUIDEN !!!!!!! MIJN EXCUSES HIERVOOR)

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 64

Spanning: 8 punten, omdat het langzaam begint, maar gelijkmatig stijgt

Plot: 8 punten, omdat het origineel en spannend is

Leesplezier: 9 punten, omdat je een connectie krijgt met de hoofdspelers

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Nappa een erg aangename schrijfstijl heeft

Originaliteit: 9 punten, omdat het een erg origineel verhaal is

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters goed uitgewerkt zijn

totaal: 8.3

Gemiddelde beoordeling: .. punten

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 49

Spanning 8: omdat je continu maar door wilt lezen
    Plot 8: het was toch wel iets voorspelbaar
    Leesplezier 8: Het is toch wel lekker vlot geschreven en leest vlot door
    Schrijstijl 8: Wel makkelijk leesbaar
    Originaliteit 7: Het bijzondere wat ik origineel vond was toch wel dat het meisje in de bunker opgesloten zat met een afgerichte hond
    Psychologie 7: Een goede ontwikkeling van de karakters

Totaal 46 punten, dus een gemiddelde van een 7,6

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

Spanning: 9 punten, omdat ik graag door wilde lezen en iets niet wilde weten en daarom het boek weglegde vanwege de spanning….

Plot: 7 punten, omdat het niet heel verassend was ….

Leesplezier: 9 punten, omdat het heel makkelijk weg las , met korte hoofdstukken en weinig fouten ….

Schrijfstijl: 8 punten, omdat goed en prettig geschreven is. Daarnaast is het makkelijk je in te leven in de personages.

Originaliteit: 8 punten, omdat een Duitse getrainde enge hond vriendschap moet sluiten met een 11 jarig meisje….

Psychologie: 8 punten, omdat Annabel wel in haar eentje onder de grond zit en toch niet “gek”is geworden door te handelen/lezen

Gemiddeld een 8,3

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 35

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 9 punten, omdat het simpelweg spannend bleef. Je kon het boek moeilijk weg leggen, je wilt steeds weten wat het volgende hoofdstuk gaat zijn, de volgende conversatie tussen de personages.

Plot: 8 punten, omdat het een tweeledig plot is. Enerzijds het niet voorspelbare over de relatie van de doctor naar Annebel en het waarom zij werd ‘beschermd van de wereld’, anderzijds omdat het echte einde van het verhaal, het verder opgroeien bij The Mute, voorspelbaar is.

Leesplezier: 8 punten, omdat ook humor aanbod komt in het boek. De woorden die Annabel zegt op een bepaalde toon om haar ‘aanvallers’ nog meer op stang te jagen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot leesbaar is maar er ook wel woorden gebruikt worden waarvan je nauwelijks of niet het bestaan kent.

Originaliteit: 9 punten, omdat je immers nooit verwacht dat een kind dat in een kelder wordt opgesloten, daar zit om haar eigen veiligheid te garanderen.

Psychologie: 8 punten, omdat veel diepgang, mooie ontwikkeling van personages

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.