Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 22: Eindspel Eindspel, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #4963 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 93

Net begonnen en nu al een mooi citaat: Even voelt ze een steek van heimwee naar dagen die zo lang geleden zijn dat ze bijna geen kleur meer hebben.
    blz 6
    Dat belooft veel moois…..

sillyruns
    Bijdrager

Blz 46: ik vraag me af of de bewering die daar wordt gemaakt werkelijk zo is gebeurd. Wil niet teveel zeggen hier ivm spoilers maar als je op die blz bent weet je precies wat ik bedoel.

sillyruns
    Bijdrager

Blz 46: ik vraag me af of de bewering die daar wordt gemaakt werkelijk zo is gebeurd. Wil niet teveel zeggen hier ivm spoilers maar als je op die blz bent weet je precies wat ik bedoel.

Gaat om blz 44

sillyruns
    Bijdrager

Nu op blz 154….wat een heerlijk boek! Goede opbouw. Ik ben enorm benieuwd naar het verdere verloop.

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Ook begonnen in het boek en de spanning zit er meteen goed in, zowel bij de nieuwe moordzaak als ook bij de lopende zaken uit de vorige boeken. Heerlijk!!

Tot nu toe een klein foutje tegen gekomen. Op blz.20 Zitten ze met een beker koffie aan de waterkant. Op blz. 21 neem Kyra een slok thee. Hmmmmmmmm?!

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Gaat om blz 44

Even googlen levert meteen deze link op: https://www.groene.nl/artikel/hoe-den-haag-de-pedo-s-vertroetelde Dus ik denk van wel.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 57

Ik probeerde de stukken te zoeken op de bladzijde die Sillyruns en Hetty noemen, maar ik kan het niet vinden. Het is ook lastig terug zoeken omdat ik op mijn telefoon lees en de pagina’s heel anders zijn.

In het begin van het boek moest ik erg wennen aan de schrijfstijl, maar ook aan de personen, omdat ik de andere delen niet gelezen heb. Inmiddels heb ik 44% van het boek gelezen en nu grijpt het me en wil ik het snel uitlezen.

sillyruns
    Bijdrager

Ik probeerde de stukken te zoeken op de bladzijde die Sillyruns en Hetty noemen, maar ik kan het niet vinden. Het is ook lastig terug zoeken omdat ik op mijn telefoon lees en de pagina’s heel anders zijn.

Jet, het stuk waar ik op doel staat achterin hoofdstuk 8. Het gaat erom dat de PvdA een rapport zou hebben ingediend om sex met minderjarigen te legaliseren. Dat vond ik verbijsterend om te lezen.

sillyruns
    Bijdrager

Je hebt gelijk. Poeh!

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 100

Het boek bevalt me wel ondanks dat ik niet de voorgaande delen heb gelezen. Ik moest er even inkomen, maar eenmaal op stoom is het een leuk boek. Ik hou wel van deze schrijfstijl. Spannend! Ik ga snel verder.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 129

Opmerkelijke citaten , Ik vond jan anne een bijzondere naam en ga me dan gelijk afvragen hoe is dat bedacht? Maar voor de rest niet echt. Ik vind het hele verhaal wel opmerkelijk eigenlijk maar dan in de goede zin vooral.
    Spelfouten heb ik niet gevonden.

Van te voren had ik eigenlijk niet heel veel verwachtingen omdat ik de schrijfster niet ken maar het boek ontwikkeld zich bijzonder spannend. Eigenlijk gaat het om twee verschillende zaken in het verhaal namelijk die van de meisjesmoorden en die van het oudere echtpaar. Ben erg benieuwd of daar een link tussen zit.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 89

De schrijfstijl vind ik eenvoudig, niet moeilijk.
    Van eerdere delen kan ik me dat niet zo goed meer herinneren.
    Ja, blz 44, de zaak D (spoiler) ik heb daar laatst nog iets over gelezen, ik denk het ook.
    Onbegrijpelijk.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 57

Omdat ik lees op mijn telefoon, is alles anders genumeerd…………, maar in hoofdstuk 98(5/15) (dit wil zeggen 15 kleine pagina’s van je telefoon in dat hoofdstuk en dan op blz 5) staat een rare zin, denk ik……….ik heb hem een paar keer gelezen, ook in de context.

Na: so you gave them pussy’s staa nog een zin en dan de volgende zin:
    DAT IS DAN IEMAND VAN BUITEN HET GEZIN AAN HET WOORD.

op 91,7% van het boek.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 62

Weer een boek als vanouds. Leuk om te worden herinnerd aan de andere delen maar het is niet per se noodzakelijk om die gelezen te moeten hebben. Het boek is weer erg spannend. Jammer dat ik even tijdgebrek heb om uren te lezen, want ik zit nog maar op blz. 152.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.