14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 15

Ben je ook in dat wijndorp zelf geweest in Frankrijk?

Zeker! En dat Chateau Haut Catalogne staat echt op het etiket. Ik heb er ooit een afgeweekt en jarenlang als boekenlegger gebruikt. Ik zal eens zoeken…

John Brosens
    Bijdrager

Zitten er ook autobiografische elementen in het boek?

Het antwoord is ja. Natuurlijk zo’n wandeling onderaan de boulevard in Vlissingen: dat heb ik vaak zelf gedaan; het is de plaats waar ik ben opgegroeid.
    En de vader/zoonrelatie in het boek: guilty, your honour. Ik had een heel slechte relatie met zowel mijn biologische als mijn stiefvader. Ik denk eigenlijk dat ik deels schrijf vanuit de behoefte aan erkenning + ‘gehoord en gezien worden’, wat ik indertijd miste.
    Maar dat is intussen gecompenseerd. Schoonvaders hielpen een handje…

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 108

Bedankt voor het eerlijke antwoord John.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

Beste John,
    Leuk, die wandeling in Vlissingen. πŸ™‚ Jammer dat ze het Bellamypark aan het verknoeien zijn. :/ Kom je er nog wel eens?
    Ik ben benieuwd in hoeverre Bernard Overgauw gebaseerd is op jezelf, buiten de relatie tussen hem en zijn zoon. Heel leuk dat je de vragen zo eerlijk beantwoordt.
    En mijn complimenten voor het boek, ik heb het met plezier gelezen.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 252

Heb jij rituelen bij het schrijven? Maak je bvb eerst een schema? Of schrijf je gewoon en zie je waar je uitkomt?

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 51

Hey John, fijne kennismaking. Dit was voor mij een primeur, en direct ‘boenk’ er op.
    Is deze thriller eenmalig bedoeld of ga je naast de historische en kinderboeken toch een keertje meer op thrillers storten?

John Brosens
    Bijdrager

Hey John, fijne kennismaking. Dit was voor mij een primeur, en direct β€˜boenk’ er op.
    Is deze thriller eenmalig bedoeld of ga je naast de historische en kinderboeken toch een keertje meer op thrillers storten?

Eehhh… dit was mijn thriller nummer 10, Ingridje. Maar er liggen nog 4 plots om uit te werken , waaronder een verdieping bovenop ‘De Mediator Dodenlijst’.

Heb jij rituelen bij het schrijven? Maak je bvb eerst een schema? Of schrijf je gewoon en zie je waar je uitkomt?

Ja, Stefanie, ik heb rituelen, vooral om op te starten. Als ik niet oppas doe ik eerst van alles en nog wat en kom ik pas twee uur later op het punt dat WORD aangaat.
    Ik begin vroeg in de ochtend (in de zomer vaak al om half vijf, nu om half zeven) en werk dan stug door tot een uur of 12. Geen muziek, geen telefoon, geen niks. Stilte. Mijn vrouw houdt me in de ochtend vrij. Maar na de lunch pak ik het leven van alledag op. Boodschapje, eind fietsen, naar de kinderen, filmclub, ontmoetingen. En na een uur of 8 in de avond (ik kijk 1 x per dag journaal) meestal een film of een serie op tv. Ik vind het overgrote deel van wat de tv aanbiedt prut en zonde van de tijd. Wat heb je aan een programma dat je de volgende dag weer bent vergeten?

Beste John,
    Leuk, die wandeling in Vlissingen. πŸ™‚ Jammer dat ze het Bellamypark aan het verknoeien zijn. :/ Kom je er nog wel eens?
    Ik ben benieuwd in hoeverre Bernard Overgauw gebaseerd is op jezelf, buiten de relatie tussen hem en zijn zoon. Heel leuk dat je de vragen zo eerlijk beantwoordt.

John Brosens
    Bijdrager

Beste John,

Ik reis naar mijn geboortestad zo vaak als mogelijk is. Het is maar een uur met de auto.
    Volgende week zelfs twee keer: een tv-opname voor CTV Zeeland en een workshop op basisschool De Branding rond mijn kinderboekje ‘Zout water tot aan de dakgoot’.
    Dank voor de complimenten! πŸ™‚

Weert
    Bijdrager

Dank voor je antwoord en succes met schrijven! En wie weet nog eens een spannend boek dat in Vlissingen speelt πŸ˜‰

John Brosens
    Bijdrager

Dank voor je antwoord en succes met schrijven! En wie weet nog eens een spannend boek dat in Vlissingen speelt πŸ˜‰

‘Duijkers dossiers’ !
    Van ehhh…
    Mezelf. πŸ™‚

Stefanie_R1985
    Bijdrager

Dank je voor het antwoorden John Brosens.
    Doe je dan inspiratie op tijdens de middag, de ontmoetingen? Of tijdens het TV kijken ’s avonds? Of is het nooit op iets gebaseerd dat je meemaakt? Louter fantasie?

John Brosens
    Bijdrager

Doe je dan inspiratie op tijdens de middag, de ontmoetingen? Of tijdens het TV kijken ’s avonds? Of is het nooit op iets gebaseerd dat je meemaakt? Louter fantasie?

Gewoonlijk zijn het locaties die de inspiratie opstarten. Op zo’n plek valt me dan iets op waardoor ik denk: wat zou hier kunnen gebeuren. Maar vaak is het ook nieuws in de krant, het journaal of een actualiteit. Ik geloof niet alles wat ons wordt voorgeschoteld. Redacties maken keuzes. Voor een thrillerschrijver is vooral interessant wat men ons NIET laat zien.

Weert
    Bijdrager

Duijkers dossiers’ !
    Van ehhh…
    Mezelf. πŸ™‚

Genoteerd! πŸ™‚

Stefanie_R1985
    Bijdrager

Gewoonlijk zijn het locaties die de inspiratie opstarten. Op zo’n plek valt me dan iets op waardoor ik denk: wat zou hier kunnen gebeuren. Maar vaak is het ook nieuws in de krant, het journaal of een actualiteit. Ik geloof niet alles wat ons wordt voorgeschoteld. Redacties maken keuzes. Voor een thrillerschrijver is vooral interessant wat men ons NIET laat zien.

Interessant πŸ™‚ . Dank je!

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.